VB/CMD Motion Sensor Responder/Data Receiver

Pagina: 1
Acties:
  • 202 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb hier als Hardware een Lasermuis, waar als het goed is een Bewegingssensor inzit. Nu wil ik er software voor schrijven zodat hij het op de computer kan ontvangen (de data van de X en Y). Zo wil ik er later ook voor gaan zorgen dat ik het in combinatie met software kan gebruiken. Als ik deze basis al ken lukt dat wel want ik heb al enige kennis over programmeren.

Nu is mijn vraag: Hebben jullie tips voor waar ik naar moet gaan kijken, want ik zou echt niet weten waar ik moet beginnen. (of hebben jullie al eventueel een scriptje). Het liefst voor CMD of VB.

Ik hoop dat jullie er wat aan kunnen doen,

Rick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Euh, ik weet niet precies wat je nu wil horen maar je kunt van GetCursorPos (API call) tot het MouseMove event (native .Net) en alles daartussen gebruiken om de "x en y" uit te lezen en eventueel zelfs gewoon de hardware benaderen (maar dan ga je wel erg hardcore :P ). Heb je al eens gewoon gezocht :?

[ Voor 15% gewijzigd door RobIII op 26-10-2009 20:54 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, 't is mijn bedoeling om te beginnen met iets dat ten eerste de beweging dus kan meten, De X en Y as wordt al standaard door de chip van de muis in verkrijgbare gegevens voor de computer omgezet. Ik wil uiteindelijk als ik wat verder ben in dat gebied ervoor zorgen dat ik software kan schrijven die dus met bewegingen kan werken. Zoals misschien het omzetten naar een Game apparaat of iets dergelijks. (dan is het niet alleen die sensor meer, maar een heel apparaat). Dat is dus uiteindelijk mijn bedoeling zoiets te gaan programmeren dat hij echt de gegevens van buiten ontvangt en er ook iets mee doet.

Bedankt dat je die woorden doorgaf... Ik kon even niet opkomen wat ik moest zoeken op google ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2009 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Het zal wel aan mij liggen maar ik snap er geen kont hout van. Kun je eens een concreet voorbeeld geven van wat je nou wil?
Verwijderd schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 20:53:
Zoals misschien het omzetten naar een Game apparaat of iets dergelijks.
Wat is "omzetten naar een Game apparaat" :?
(dan is het niet alleen die sensor meer, maar een heel apparaat).
Doorgaans krijg je alle gegevens gewoon van je platform en die krijgt 't weer van het OS/drivers. Ik zie niet waarom je zelf rauwe data zou gaan willen lezen? Daar zijn juist drivers (=abstractie) voor uitgevonden.
dat hij echt de gegevens van buiten ontvangt en er ook iets mee doet.
Van buiten :? Van buiten wat?
Ps. Die code (hoe kan ik dan met die Cursor code in VB. Net die gegevens weergeven?)
In het MouseMove event krijg je MouseEventArgs en die heeft gewoon (o.a.) een .X en .Y property :?

[ Voor 103% gewijzigd door RobIII op 26-10-2009 21:01 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RobIII schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 20:55:
Het zal wel aan mij liggen maar ik snap er geen kont hout van. Kun je eens een concreet voorbeeld geven van wat je nou wil?

Bijvoorbeeld: als je iets voor de bewegingssensor beweegt: Beweegt er iets in een game. Dat is het uiteindelijke doel.

[...]

Wat is 'omzetten naar een Game apparaat" :?

laat deze maar zitten ;)

[...]

Doorgaans krijg je alle gegevens gewoon van je platform en die krijgt 't weer van het OS/drivers. Ik zie niet waarom je zelf rauwe data zou gaan willen lezen? Daar zijn juist drivers (=abstractie) voor uitgevonden.

Ja, daar zijn drivers voor, maar niet voor wat ik wil ;) (denk ik)
[...]

Van buiten :? Van buiten wat?

(de bewegingssensoren)

[...]

In het MouseMove event krijg je MouseEventArgs en die heeft gewoon (o.a.) een .X en .Y property :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 21:02:
Bijvoorbeeld: als je iets voor de bewegingssensor beweegt: Beweegt er iets in een game. Dat is het uiteindelijke doel.
En hoe is dat anders dan als je de muis beweegt over je muismat (behalve dat 't waarschijnlijk niet werkt omdat de brandpuntafstand gemaakt is op een afstand van (zo goed als) 0 voor de muismat/ondergrond)?
Ja, zo wordt het wel duidelijk....
Verwijderd schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 21:02:
Ja, daar zijn drivers voor, maar niet voor wat ik wil ;) (denk ik)
Want? Leg nou eens uit dan, want je bent behoorlijk vaag in alles. Je wil dus de hardware zélf gaan benaderen? En je denkt dat dat nodig is omdat... ?
Hé? Ik snap er werkelijk niets meer van. Hoe wil je nou gegevens van "buiten bewegingssensoren" ontvangen? En hoe verwacht je überhaupt meer gegevens te ontvangen dan het apparaat in kwestie door kan/gaat geven? Je bedoelt muisknoppen/scrollwielen en dat soort zaken? Want die krijg je doorgaans ook gewoon van je platform (drivers/OS) hoor?

[ Voor 4% gewijzigd door RobIII op 26-10-2009 21:09 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn bedoeling:

In een muis zitten bewegingssensoren, ik wil ZELF software gaan ontwikkelen zodat ik er iets speciaals mee kan op de computer....

MouseChip-> X+Y-As
Software->Rekent X+Y as om in bruikbare gegevens voor "weet ik nog niet"

Ik hoop dat het nu iets duidelijker is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 21:12:
Ik hoop dat het nu iets duidelijker is?
Niet echt. Kopieer dit gewoon eens in een VB.Net form (Form1):

Visual Basic .NET:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
Public Class Form1
    Private mousePos As System.Drawing.Point    'Private variabele om laatste muis positie tijdelijk in te bewaren

Private Sub Form1_MouseMove(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.Windows.Forms.MouseEventArgs) Handles MyBase.MouseMove
        mousePos = e.Location   'Sla muispositie op
        Me.Invalidate()         'Forceer paint event
    End Sub

Private Sub Form1_Paint(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.Windows.Forms.PaintEventArgs) Handles MyBase.Paint
        e.Graphics.DrawEllipse(Pens.Black, New RectangleF(mousePos.X + 25, mousePos.Y - 50, 5, 5))  'Teken een bolletje op X+25, Y-50 met 'straal 5'
    End Sub

Private Sub Form1_Load(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles MyBase.Load
        Me.DoubleBuffered = True    'Voorkom geflikker
    End Sub
End Class

That's all :?

[ Voor 14% gewijzigd door RobIII op 26-10-2009 21:26 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Maar jij krijgt juist die x en y coordinaten door van je muis, meer niet. Het gebruik van die X en Y data zet je om in jouw programma. CMD heb ik nog nooit van gehoord (of je moet de command prompt bedoelen, maar dan weet je helemaal niet waarover je praat), maar in VB kan je daarvoor gewoon alle data die je maar uit je muis KAN krijgen halen uit de MouseEventArgs, zoals hierboven al aangegeven.

[ Voor 12% gewijzigd door boe2 op 26-10-2009 21:24 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/10/26/1256584583-560.jpg

Ik heb nu dit gemaakt.

Deze gegevens moeten dus uiteindelijk omgezet worden.

(ja CMD, dat zag ik een keer op tv maar toen werkten ze met Ping Bij Prototype This)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 21:30:
Deze gegevens moeten dus uiteindelijk omgezet worden.
Naar WAT?
Verwijderd schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 21:30:
(ja CMD, dat zag ik een keer op tv maar toen werkten ze met Ping Bij Prototype This)
En Ping is vergelijkbaar met een muis :? Je wil een console applicatie maken dan ofzo?

Je zult écht duidelijker moeten worden in het omschrijven wat je wil, want hier kunnen we he-le-maal niks mee en ik ben niet van plan je handje te blijven (laten) vasthouden. We verwachten hier op GoT wel enige zelfwerkzaamheid (en basiskennis for that matter).
Boeboe schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 21:22:
maar in VB kan je daarvoor gewoon alle data die je maar uit je muis KAN krijgen halen uit de MouseEventArgs
Dat is niet helemaal waar; bij exotische modellen met vage knoppen en extra functies e.d. zul je in de 'standaard MouseEventArgs' lang niet alles terugvinden. Maar een x en y coord is zo basic dat die er wel in zit ja :P

[ Voor 54% gewijzigd door RobIII op 26-10-2009 21:35 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik zeg helemaal niet dat ping te vergelijken is met een muis.

Die gegevens worden omgezet naar iets dat ik nog moet gaan kijken.

Jullie hebben de info gegeven die ik wilde hebben.. Dus bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Laat je wat geld achter op 't nachtkastje? :|

Als 't al te veel moeite is om (fatsoenlijk) te omschrijven wat je wil en je hier alleen maar komt voor een quickfix dan ben je hier aan 't verkeerde adres. Ik heb meermalen gevraagd om meer (zinnige) info maar je bent klaarblijkelijk al geholpen met de (basiskennis) informatie die we tot nu toe gaven; ik zie niet waarom je dit niet zelf even in 2 seconden hebt gegoogled.

Neem onze Quickstart even door voor je weer een topic opent. We zijn geen afhaalbalie voor al uw kant-en-klare oplossingen.

[ Voor 115% gewijzigd door RobIII op 26-10-2009 21:40 ]

Over mij

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.