Fuff schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 19:11:
Ik heb net een clean install van windows 7 gedaan en alles werkte voorheen prima, maar nu kan hij mijn printer niet installeren. Betreft een Samsung ML-1640
In de windows update geeft hij aan dat er een belangrijke update is, die selecteer ik, maar bij de installatie krijg ik de foutcode 800F0246.
Via de bijgeleverde cd van Samsung stopt hij bij 15% van de installatie en dan geeft hij een onbekende foutmelding aan.
Als ik via Apparaten en printers op 'printer toevoegen' druk dan krijg ik de foutmelding: 'Kan print spooler niet openen. De lokale Print Spooler-service wordt niet uitgevoerd. Start de spooler opnieuw of start de computer opnieuw op. (10000x keer opnieuw gestart en ook pc herstart, ook de RPC-service opnieuw gestart)
Als Admin getracht te installeren, met UAC uit, in compatibility modus.
Een andere usb-poort werkt niet.
Ik moet redelijk wat dingen printen deze week en zou het fijn vinden als ik hem z.s.m. weer aan de praat krijg.
Ik ben ten einde raad.
Dus je loste het op.
Fuff, je had net nieuw Windows geïnstalleerd, en hoe gingen de updates?
De updates haal je dan binnen en die staan standaard na installeren ingesteld op Optionele updates op dezelfde manier binnenhalen als essentiële updates.
Kan je eens vertellen hoe je je updates binnenhaalde?
Aangezien je typte dat je in een schoon systeem je al via het register 3 corrupte bestanden hebt verwijderd, helaas maar wel te begrijpen zonder te melden om welke waarden en/of sleutels het ging, ook bestandsnamen van wat je verwijderd in een kladblok bestand opslaan is handig als je met je systeem op plaatsen komt die belangrijk zijn, zoals het register.
Ik wil iedereen tips meegeven wanneer je iets in het register gaat wijzigen.
Maak eerst een systeemherstelpunt, bekijk wat je zonder machtigingswijzigingen kan exporteren, en exporteer voor je een sleutel verwijderd de sleutel, aangezien register bestanden te lezen zijn in kladblok, handige info dus.
Sleutelnamen kopiëren en in kladblok bijhouden wat je verwijderd.
Informatie is de belangrijkste kern die nodig is in het register, en er is geen prullenbak in het register.
Je systeemherstel is dan je prullenbak.
Bij een systeemherstel veranderen alle systeemmappen naar hoe het daarvoor was, alle mappen en bestanden gemaakt na het maken van het terug te zetten herstelpunt zijn uit de volgende mappen:
Windows, Gebruikers(Users) (denk aan je bureaublad, mijn documenten, Downloads enz..)en Program Files, zullen zijn verdwenen.
Dus ga je in het register bezig zorg dan dat de locatie van opgeslagen informatie niet 1 van die systeemmappen is, waaronder je Bureaublad.
Je moet het uiteraard zelf weten maar ik denk dat je je bericht beter kan kopiëren en een eigen draadje begint.
Omdat dit topic geen oplossing biedt voor je nieuwe probleem en al opgelost werd door 3 register regels te verwijderen, met die info kan je niet veel, soort speld in de hooiberg effect

Je eigen draad openen, zo hoort het normaal gesproken op een forum en je vergoot je kansen op hulp.
Als jij een nieuw draadje opent en je doet alvast onderstaande, en je geeft je foutmeldingen weer in je nieuwe draad kunnen we verder kijken:
Hoe ben je beveiligd en is je systeem virusvrij?
Klik (met rechter muisknop) op start > Uitvoeren en plak:
C:\Windows\system32\perfmon.exe
Klik op OK.
In de linker kolom open:
Prestaties\Gegevensverzamelaarsets\Systeem
klik met rechter muisknop op "System Diagnostics (Systeemdiagnose)"
Klik op "Starten" en wacht tot de diagnose voltooid is. (60 seconden)
Tijdens de diagnose of wanneer de diagnose voltooid is:
In de linker kolom open:
Prestaties\Rapporten\Systeem\System Diagnostics > klik op inhoud, daar kan je foutmeldingen zien van het rapport dat net is gemaakt.
In de 2de kolom vanaf links zie je nu een aantal blokken.
In het tweede blok van Boven zie je "Diagnostische resultaten" met meldingen.
In dit blok zie je Waarschuwingen waaronder Fout, Basissysteemcontroles en Prestaties.
Daaronder staan meer blokken met informatie.
En check het logboek:
Klik (met rechter muisknop) op start > Uitvoeren en plak:
"C:\WINDOWS\system32\mmc.exe" "C:\WINDOWS\system32\eventvwr.msc"
Klik op OK.
[
Voor 44% gewijzigd door
Verwijderd op 18-06-2015 13:59
]