Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuff
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Ik heb net een clean install van windows 7 gedaan en alles werkte voorheen prima, maar nu kan hij mijn printer niet installeren. Betreft een Samsung ML-1640

In de windows update geeft hij aan dat er een belangrijke update is, die selecteer ik, maar bij de installatie krijg ik de foutcode 800F0246.

Via de bijgeleverde cd van Samsung stopt hij bij 15% van de installatie en dan geeft hij een onbekende foutmelding aan.

Als ik via Apparaten en printers op 'printer toevoegen' druk dan krijg ik de foutmelding: 'Kan print spooler niet openen. De lokale Print Spooler-service wordt niet uitgevoerd. Start de spooler opnieuw of start de computer opnieuw op. (10000x keer opnieuw gestart en ook pc herstart, ook de RPC-service opnieuw gestart)

Als Admin getracht te installeren, met UAC uit, in compatibility modus.

Een andere usb-poort werkt niet.

Ik moet redelijk wat dingen printen deze week en zou het fijn vinden als ik hem z.s.m. weer aan de praat krijg.
Ik ben ten einde raad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ervaar hetzelfde probleem, eveneens met windows 7. Ik probeer daarentegen een verbinding op te stellen met een netwerkprinter.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2009 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolblue
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-10 09:29
Ik ben net tegen hetzelfde probleem aangelopen met deze printer en de Windows 7 drivers van Samsung. Ik heb de printer uiteindelijk werkend gekregen door Windows Update te draaien, in eerste instantie was de update mislukt, opnieuw opgestart en Windows 7 het printerprobleem laten oplossen (daar gaat mijn fte :9 ), uiteindelijk resulteerde dit in een werkende printer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuff
  • Niet online
Coolblue schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 10:54:
Ik ben net tegen hetzelfde probleem aangelopen met deze printer en de Windows 7 drivers van Samsung. Ik heb de printer uiteindelijk werkend gekregen door Windows Update te draaien, in eerste instantie was de update mislukt, opnieuw opgestart en Windows 7 het printerprobleem laten oplossen (daar gaat mijn fte :9 ), uiteindelijk resulteerde dit in een werkende printer.
Blij dat het jou wel gelukt is.

Bij mij doet hij het nog steeds niet helaas!
Dus als mensen iets weten, graag.

EDIT:

Opgelost!

Ik heb via het register 3 corrupte bestanden verwijderd. Ik heb ze gescand met printer spooler fix wizard.
Ik gebruikte een trial versie, die gaf na de scan aan welke bestanden er corrupt waren. Toen heb ik een backup gemaakt van mijn register en heb k via regedit de 3 sleutels verwijderd.
Eerst wel even alle drivers verwijderen voor register aan passen.
Reboot, drivers verse install (niet via windows update) en hij deed het perfect!

[ Voor 27% gewijzigd door Fuff op 28-10-2009 20:57 . Reden: Oplossing gevonden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OinkOink
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-11-2023
Ok mensen had precies hetzelfde probleem dagenlang wezen kloten en zoeken eindelijk de oplossing gevonden. http://communities.vmware...ad/203793?start=0&tstart=
Doe precies wat daar staat dan moet je printer als goed is weer werken.
Daarna hoefde ik zelfs drivers niet te downloaden ging gewoon automatisch via de windows update terwijl die de eerste keer mislukt aangaf

[ Voor 22% gewijzigd door OinkOink op 30-10-2009 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:14

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

wat hierboven gezegd wordt werkt!
You cannot add a printer and you receive printer spooler error messages in Windows XP
is de link voor de fix it (daarna reboot en problemen zijn verholpen voor de lokale printers)

hmmm blijkbaar toch niet, na een reboot wil de computer mijn HP deskjet 920c installeren en mislukt elke keer (via windows update)

[ Voor 20% gewijzigd door ApC_IcE op 30-10-2009 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OinkOink
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-11-2023
je moet wel stukje naar beneden scrollen op die pagina namelijk het stukje van:
The forum provides a tool that will "automagically" remove it for you, but depending on your version of Windows, it might not work ... you need to modify the steps a little bit (i.e. the paths are going to be different). I had Windows Vista x64 and I did the steps and my Bootcamp partition does not exhibit the error anymore, and I can use the printer spooler.

cd "%PROGRAMFILES%"\VMware\VMware Tools\"

uninstall TPAutoConnect service

TPAutoConnSvc.exe /uninstall

remove TPAC components

del /F TPAutoConnect.exe
del /F TPAutoConnSvc.exe

cd "%WINDIR%\system32\"

unregister TPSVC

regsvr32 /u TPSvc.dll

unregister TP Portmonitor

rundll32 TPVMMon,InstHelper uninstall

remove TP printer drivers

rundll32 printui.dll,PrintUIEntry /dd /m "TP Output Gateway"
rundll32 printui.dll,PrintUIEntry /dd /m "TP Output Gateway PS"

stop spooler

net stop spooler

remove TP print processor

run "regedit" + remove this key
*HKLM\ SYSTEM\ CurrentControlSet\ Control\ Print\ Environments\*Windows NT x86\ Print Processors\ tpwinprn*

restart spooler

net start spooler

remove all remaining TP components

del /F "%WINDIR%\system32\TP"* (+yfc: you might want to make sure to really remove only the ThinPrint components+)

*del /F "%WINDIR%\system32\spool\prtprocs\w32x86\TPWinPrn.dll"**

remove TP registry key

run "regedit" + remove this key
HKLM\ Software\ ThinPrint

As I said, this is a partial fix because, well, this effectively disables VMware Tools' driverless printing. So it's a trade-off. Not that I care, because driverless printing wasn't working for me anyways. I am unsure if this effectively removes all traces of ThinPrint, but heck, this fixes the problem and it's fine by me. I also don't know what will happen when VMware is going to release a next version of Fusion. Hopefully it will be fixed; if not I might have to manually remove ThinPrint again.

I blame this on ThinPrint and on VMware for lack of testing thoroughly (i.e. with Bootcamp) before integrating this 3rd-party component before releasing.

Regard,

yfc

Dat heb ik gedaan en dat werkte voor mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fuff schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 19:11:
Ik heb net een clean install van windows 7 gedaan en alles werkte voorheen prima, maar nu kan hij mijn printer niet installeren. Betreft een Samsung ML-1640

In de windows update geeft hij aan dat er een belangrijke update is, die selecteer ik, maar bij de installatie krijg ik de foutcode 800F0246.

Via de bijgeleverde cd van Samsung stopt hij bij 15% van de installatie en dan geeft hij een onbekende foutmelding aan.

Als ik via Apparaten en printers op 'printer toevoegen' druk dan krijg ik de foutmelding: 'Kan print spooler niet openen. De lokale Print Spooler-service wordt niet uitgevoerd. Start de spooler opnieuw of start de computer opnieuw op. (10000x keer opnieuw gestart en ook pc herstart, ook de RPC-service opnieuw gestart)

Ik moet redelijk wat dingen printen deze week en zou het fijn vinden als ik hem z.s.m. weer aan de praat krijg.
Ik ben ten einde raad.
Dat krijg je met die illegale software...lees dit eens en repair it..:-)

Het bleek een hele klus om die print spooler service aan de praat te houden. je kunt hem wel handmatig opstarten,
maar na enkele seconden stopte hij vaak al weer met draaien.
(je kunt de print spooler service overigens heel makkelijk vinden in W7 door rechts te klikken op "computer" in verkenner
en uit de lijst "services" te kiezen.) Uiteindelijk heb ik de oplossing gevonden in het verwijderen van een enkele sleutel in het register.
(via deze link gevonden: h t t p:// support.microsoft. com /default.aspx?scid=kb;en-us;324757)
Je opent het register met regedit.exe en gaat dan naar het volgende pad:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Print\Monitors

Hier laat je alleen de volgende mappen staan:

Local Port
Microsoft Shared Fax Monitor
Standars TCP/IP Port
USB Monitor

Je verwijderd dus de twee andere mappen die er in staan (heb lekker handig niet de namen genoteerd en kan ze niet terughalen,
dus kan de mappen niet benoemen. )
Geloof dat het WSD monitor en Thinsoft oid was, maar aan de hand van de 4 genoemde mappen moet het lukken.

Sluit nu regedit en ga naar services, start daar Print Spooler service en als het goed is blijft hij nu draaien

Of download v3, die is bugfree..:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-07 21:24
Verwijderd schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 22:32:
[...]

Dat krijg je met die illegale software...lees dit eens en repair it..:-)

Het bleek een hele klus om die print spooler service aan de praat te houden. je kunt hem wel handmatig opstarten,
maar na enkele seconden stopte hij vaak al weer met draaien.
(je kunt de print spooler service overigens heel makkelijk vinden in W7 door rechts te klikken op "computer" in verkenner
en uit de lijst "services" te kiezen.) Uiteindelijk heb ik de oplossing gevonden in het verwijderen van een enkele sleutel in het register.
(via deze link gevonden: h t t p:// support.microsoft. com /default.aspx?scid=kb;en-us;324757)
Je opent het register met regedit.exe en gaat dan naar het volgende pad:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Print\Monitors

Local Port
Standars TCP/IP Port
USB Monitor

Je verwijderd dus de twee andere mappen die er in staan (heb lekker handig niet de namen genoteerd en kan ze niet terughalen,
Geloof dat het WSD monitorsoftware :9 en Thinsoft oid was, maar aan de hand van de 4 genoemde mappen moet het lukken.

Sluit nu regedit en ga naar services, start daar Print Spooler service en als het goed is blijft hij nu draaien

Of download v3, die is bugfree..:-)
Ik had hetzelfde probleem met mijn HP Laserjet 3380 PCL 5
Dankzij dit topic/stappenplan is het mij gelukt om de printer werkend te krijgen.

1.) drivers uninstalleren
2.) twee registersleutels weggooien (WSD software en Thinsoft)
3.) windows update laten zoeken naar drivers en installeren
4.) Succes!

Verwijderd

Van mij ook een bevestiging. Het bovenstaande werkte bij mij een paar maanden geleden. Heb zojuist iemand anders - met hetzelfde probleem - ook over getipt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook hier een gebruiker die de Samsung ML-1640 niet aan de praat krijgt op een 64 bits laptop met Windows 7. Ik heb de driver die erbij hoort gedownload en geïnstalleerd. De testpagina wordt netjes uitgeprint maar vanuit Word wordt er geen bladzijde geprint. Heeft iemand tips? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Verwijderd schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 15:18:
Ook hier een gebruiker die de Samsung ML-1640 niet aan de praat krijgt op een 64 bits laptop met Windows 7. Ik heb de driver die erbij hoort gedownload en geïnstalleerd. De testpagina wordt netjes uitgeprint maar vanuit Word wordt er geen bladzijde geprint. Heeft iemand tips? :?
Heb je de printer in Windows al default aangemerkt? Of als je in Word zit een printopdracht geven met de juiste printer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miek
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-06-2023
Ik haal dit topic toch nog even uit zijn winterslaapje. :P
Het gaat om een soortgelijk probleem als de topic starter beschrijft, maar er zijn wel enkele zaken anders.
Ik krijg "sinds kort" (kan me niet herinneren wat de aanleiding was) een foutmelding als ik mijn netwerk+wifi Brother DCP-J315W printer wil toevoegen in het menu apparaten en printers.
Ik gebruik trouwens Windows 7 home premium.

De foutmelding is:
Kan Printer toevoegen niet openen. De lokale Print Spooler-service wordt niet uitgevoerd. Start de spooler opnieuw of start de computer opnieuw op.

Vervolgens heb ik geprobeerd de print spooler handmatig via services.msg te starten, maar dan krijg ik de volgende melding:

Kan de Print Spooler-service op Lokale computer niet starten.
Fout 1068: Afhankelijkheidsservice of -groep kan niet worden gestart.

Vervolgens zie ik bij afhankelijke services van de Print spooler de volgende services:
  • HTTP
  • Remote Procedure Call (RPC)
Vervolgens zijn er nog wel meer services die niet gestart zijn en die volgens mij ook nodig zijn om een netwerkprinter (dat was ik nog vergeten te melden, de printer is niet aangesloten op deze pc. Het is een netwerkprinter). Maar daar zijn de foutmeldingen hetzelfde. Ik noem dan o.a. de volgende services:
  • HomeGroup Listener
  • HomeGroup Provider
HomeGroup Listener geeft dan overigens een andere foutmelding, namelijk:

Kan de HomeGroup Listener niet starten op Lokale computer. Raadpleeg voor meer informatie het systeemlogboek. Als dit geen service van Microsoft is, dient u contact op te nemen met de fabrikant van de service. Vermeld daarbij de servicespecifieke foutcode -2147023828

Een google-zoekopdracht levert o.a. dit topic op, http://www.cnet.com/forum...a-friggin-printer-571703/ wat ik ook helemaal heb doorgeploegd. Maar helaas zonder resultaat.

Wat heb ik verder nog gedaan en heeft niet gewerkt:
  • Een administrator testaccount aangemaakt en daar geprobeerd een printer toe te voegen (zelfde foutmelding).
  • De firewall van mijn virusscanner (norman security suite) uitgezet.
  • De windows firewall uit/aan-gezet.
  • Windows Defender staat ook geinstalleerd, tezamen dus met Norman Security Suite. Het uitschakelen van Windows Defender heeft geen effect. Ook het uitschakelen van NSS helpt niet.
  • Draaien van Malwarebytes - Anti Malware, zonder problemen.
  • Draaien van het commando sfc /scannow geeft de melding: De herstelservice kan niet worden gestart. terug.
Dan kom ik nu uit bij Logboeken - Toepassing en Logboeken - Systeem, waar verschillende fouten gerapporteerd worden. Ik ben er nog mee bezig om dit uit te zoeken, maar zover als dit heb ik nog nooit hoeven graven.

Ikzelf vermoed als hoofdschuldige nu de afwezige laptop van mijn moeder (die op vakantie zijn) en via welke de printer ooit geïnstalleerd is.
Verder vermoed ik problemen met Windows update bij mijn eigen pc. Hij blijft maar zoeken naar drivers bij apparaatbeheer. En ook bij Configuratiescherm - Windows Update blijft deze maar naar updates zoeken... zonder stop of foutmelding.
Terwijl wel alle updates tot vandaag geïnstalleerd staan volgens mijn softwareprogramma's.

Graag hulp/suggesties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heppieboeddah schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 22:32:HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Print\Monitors
Local Port
Standars TCP/IP Port
USB Monitor

Geloof dat het WSD monitor en Thinsoft oid was,
WSD Port is een printermonitor van Microsoft die mee geïnstalleerd wordt als je Windows installeert.
Die hoort in de sleutel Monitors te staan met 1 tekenreeks waardenaam Driver met als Waarde WSDMon.dll
In een schoon systeem heb je in de sleutel HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Print\Monitors 5 sleutels.

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Print\Monitors\WSD Port]
"Driver"="WSDMon.dll"

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2015 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fuff schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 19:11:

Ik ben ten einde raad.
Dus je loste het op.

Fuff, je had net nieuw Windows geïnstalleerd, en hoe gingen de updates?
De updates haal je dan binnen en die staan standaard na installeren ingesteld op Optionele updates op dezelfde manier binnenhalen als essentiële updates.
Kan je eens vertellen hoe je je updates binnenhaalde?
Aangezien je typte dat je in een schoon systeem je al via het register 3 corrupte bestanden hebt verwijderd, helaas maar wel te begrijpen zonder te melden om welke waarden en/of sleutels het ging, ook bestandsnamen van wat je verwijderd in een kladblok bestand opslaan is handig als je met je systeem op plaatsen komt die belangrijk zijn, zoals het register.

Ik wil iedereen tips meegeven wanneer je iets in het register gaat wijzigen.
Maak eerst een systeemherstelpunt, bekijk wat je zonder machtigingswijzigingen kan exporteren, en exporteer voor je een sleutel verwijderd de sleutel, aangezien register bestanden te lezen zijn in kladblok, handige info dus.
Sleutelnamen kopiëren en in kladblok bijhouden wat je verwijderd.
Informatie is de belangrijkste kern die nodig is in het register, en er is geen prullenbak in het register.
Je systeemherstel is dan je prullenbak.
Bij een systeemherstel veranderen alle systeemmappen naar hoe het daarvoor was, alle mappen en bestanden gemaakt na het maken van het terug te zetten herstelpunt zijn uit de volgende mappen:
Windows, Gebruikers(Users) (denk aan je bureaublad, mijn documenten, Downloads enz..)en Program Files, zullen zijn verdwenen.
Dus ga je in het register bezig zorg dan dat de locatie van opgeslagen informatie niet 1 van die systeemmappen is, waaronder je Bureaublad.
Miek schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 21:26:
Ik haal dit topic toch nog even uit zijn winterslaapje. :P
Je moet het uiteraard zelf weten maar ik denk dat je je bericht beter kan kopiëren en een eigen draadje begint.
Omdat dit topic geen oplossing biedt voor je nieuwe probleem en al opgelost werd door 3 register regels te verwijderen, met die info kan je niet veel, soort speld in de hooiberg effect :)
Je eigen draad openen, zo hoort het normaal gesproken op een forum en je vergoot je kansen op hulp.

Als jij een nieuw draadje opent en je doet alvast onderstaande, en je geeft je foutmeldingen weer in je nieuwe draad kunnen we verder kijken:

Hoe ben je beveiligd en is je systeem virusvrij?

Klik (met rechter muisknop) op start > Uitvoeren en plak:
C:\Windows\system32\perfmon.exe
Klik op OK.
In de linker kolom open:
Prestaties\Gegevensverzamelaarsets\Systeem
klik met rechter muisknop op "System Diagnostics (Systeemdiagnose)"
Klik op "Starten" en wacht tot de diagnose voltooid is. (60 seconden)

Tijdens de diagnose of wanneer de diagnose voltooid is:
In de linker kolom open:
Prestaties\Rapporten\Systeem\System Diagnostics > klik op inhoud, daar kan je foutmeldingen zien van het rapport dat net is gemaakt.

In de 2de kolom vanaf links zie je nu een aantal blokken.
In het tweede blok van Boven zie je "Diagnostische resultaten" met meldingen.
In dit blok zie je Waarschuwingen waaronder Fout, Basissysteemcontroles en Prestaties.
Daaronder staan meer blokken met informatie.

En check het logboek:
"C:\WINDOWS\system32\mmc.exe" "C:\WINDOWS\system32\eventvwr.msc"
Klik op OK.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2015 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuff
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 13:24:
[...]

Dus je loste het op.

Fuff, je had net nieuw Windows geïnstalleerd, en hoe gingen de updates?
De updates haal je dan binnen en die staan standaard na installeren ingesteld op Optionele updates op dezelfde manier binnenhalen als essentiële updates.
Kan je eens vertellen hoe je je updates binnenhaalde?
Aangezien je typte dat je in een schoon systeem je al via het register 3 corrupte bestanden hebt verwijderd, helaas maar wel te begrijpen zonder te melden om welke waarden en/of sleutels het ging, ook bestandsnamen van wat je verwijderd in een kladblok bestand opslaan is handig als je met je systeem op plaatsen komt die belangrijk zijn, zoals het register.

Ik wil iedereen tips meegeven wanneer je iets in het register gaat wijzigen.
Maak eerst een systeemherstelpunt, bekijk wat je zonder machtigingswijzigingen kan exporteren, en exporteer voor je een sleutel verwijderd de sleutel, aangezien register bestanden te lezen zijn in kladblok, handige info dus.
Sleutelnamen kopiëren en in kladblok bijhouden wat je verwijderd.
Informatie is de belangrijkste kern die nodig is in het register, en er is geen prullenbak in het register.
Je systeemherstel is dan je prullenbak.
Bij een systeemherstel veranderen alle systeemmappen naar hoe het daarvoor was, alle mappen en bestanden gemaakt na het maken van het terug te zetten herstelpunt zijn uit de volgende mappen:
Windows, Gebruikers(Users) (denk aan je bureaublad, mijn documenten, Downloads enz..)en Program Files, zullen zijn verdwenen.
Dus ga je in het register bezig zorg dan dat de locatie van opgeslagen informatie niet 1 van die systeemmappen is, waaronder je Bureaublad.

[...]

Je moet het uiteraard zelf weten maar ik denk dat je je bericht beter kan kopiëren en een eigen draadje begint.
Omdat dit topic geen oplossing biedt voor je nieuwe probleem en al opgelost werd door 3 register regels te verwijderen, met die info kan je niet veel, soort speld in de hooiberg effect :)
Je eigen draad openen, zo hoort het normaal gesproken op een forum en je vergoot je kansen op hulp.

Als jij een nieuw draadje opent en je doet alvast onderstaande, en je geeft je foutmeldingen weer in je nieuwe draad kunnen we verder kijken:

Hoe ben je beveiligd en is je systeem virusvrij?

C:\Windows\system32\perfmon.exe
Klik op OK.
In de linker kolom open:
Prestaties\Gegevensverzamelaarsets\Systeem
klik met rechter muisknop op "System Diagnostics (Systeemdiagnose)"
Klik op "Starten" en wacht tot de diagnose voltooid is. (60 seconden)

Tijdens de diagnose of wanneer de diagnose voltooid is:
In de linker kolom open:
Prestaties\Rapporten\Systeem\System Diagnostics > klik op inhoud, daar kan je foutmeldingen zien van het rapport dat net is gemaakt.

In de 2de kolom vanaf links zie je nu een aantal blokken.
In het tweede blok van Boven zie je "Diagnostische resultaten" met meldingen.
In dit blok zie je Waarschuwingen waaronder Fout, Basissysteemcontroles en Prestaties.
Daaronder staan meer blokken met informatie.

En check het logboek:
"C:\WINDOWS\system32\mmc.exe" "C:\WINDOWS\system32\eventvwr.msc"
Klik op OK.
Erik,

Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen flauw idee heb hoe het er toen aan toe ging met updates installeren. Het is alweer enige tijd geleden.

Verder wel goede tips wat betreft het register. Ik gebruik sinds een tijdje Windows tijdens mijn werk en ik heb dit gelijk even opgeslagen, mocht er ooit wat mis zijn. Dank daarvoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb met een oude ML3051 hetzelfde probleem gehad op win7 en 8.1
Het installeren van universal printer driver 2 van Ss's webstie boodt oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miek
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-06-2023
Verwijderd schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 13:01:
[...]

WSD Port is een printermonitor van Microsoft die mee geïnstalleerd wordt als je Windows installeert.
Die hoort in de sleutel Monitors te staan met 1 tekenreeks waardenaam Driver met als Waarde WSDMon.dll
In een schoon systeem heb je in de sleutel HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Print\Monitors 5 sleutels.

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Print\Monitors\WSD Port]
"Driver"="WSDMon.dll"
Ik denk dat ik dan ook iets te enthousiast bent geweest in mijn verwijderdrang, want deze sleutel ontbreekt en ik kan zo ook even mijn register backup niet weer vinden. Het gaat alweer lekker vanochtend! :+
Ik heb mijn registerbackup teruggeplaatst, maar dat biedt geen soelaas. De WSD-sleutel blijft onvindbaar.
Je moet het uiteraard zelf weten maar ik denk dat je je bericht beter kan kopiëren en een eigen draadje begint...
Ik ben eigenwijs en reageer hier even. Meer omdat ik geen zin heb helemaal weer een nieuw topic te posten hoor.
Ik zal zo mijn bevindingen van de prestatiemeter noteren.

Het lijkt erop dat we hier de gestopte systeemservices beschreven krijgen:

Onjuist gestopte systeemservices Er is gerapporteerd dat de service een onverwachte foutcode heeft

--------------------------------------------------------------------------------
Eén of meer services zijn mislukt. De service is niet juist gestopt. Dit betekent dat de service is vastgelopen of dat een van de onderdelen is gestopt op een niet-ondersteunde manier.

--------------------------------------------------------------------------------
Service is afgesloten met een code die niet gelijk is aan 0 of 1077

Service opnieuw starten
Weergeven: , records: 8

Service
fdPHost
Weergegeven naam: Function Discovery Provider Host
Afsluitingscode: 1068
Servicenaam: fdPHost
Pad: C:\Windows\system32\svchost.exe -k LocalService
Servicecode: 0
Gestart: Onwaar
Status: Stopped

FDResPub
Weergegeven naam: Function Discovery Resource Publication
Servicenaam: FDResPub
Pad: C:\Windows\system32\svchost.exe -k LocalServiceAndNoImpersonation

HomeGroupProvider
Weergegeven naam: HomeGroup Provider
Servicenaam: HomeGroupProvider
Pad: C:\Windows\System32\svchost.exe -k LocalServiceNetworkRestricted

IPBusEnum
Weergegeven naam: PnP-X IP Bus Enumerator
Servicenaam: IPBusEnum
Pad: C:\Windows\system32\svchost.exe -k LocalSystemNetworkRestricted

Spooler
Weergegeven naam: Print Spooler
Servicenaam: Spooler
Pad: C:\Windows\System32\spoolsv.exe

SSDPSRV
Weergegeven naam: SSDP Discovery
Servicenaam: SSDPSRV
Pad: C:\Windows\system32\svchost.exe -k LocalServiceAndNoImpersonation

TrustedInstaller
Weergegeven naam: Windows Modules Installer
Afsluitingscode: 1017
Servicenaam: TrustedInstaller
Pad: C:\Windows\servicing\TrustedInstaller.exe

WMPNetworkSvc
Weergegeven naam: Windows Media Player Network Sharing Service
Servicenaam: WMPNetworkSvc
Pad: "C:\Program Files\Windows Media Player\wmpnetwk.exe"

De volgende foutmelding komt (o.a. er zijn er meer!) telkens terug in de systeemlogboeken:
Logboeknaam: System
Bron: Service Control Manager
Datum: 19-6-2015 6:25:27
Gebeurtenis-id:7023
Taakcategorie: Geen
Niveau: Fout
Trefwoorden: Klassiek
Gebruiker: n.v.t.
Computer: Michiel-PC
Beschrijving:
De Windows Modules Installer-service is gestopt met de volgende foutcode:
Het systeem heeft geprobeerd een bestand in het register te laden of terug te zetten, maar het opgegeven bestand heeft geen registerbestandsindeling..
Gebeurtenis-XML:
<Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">
<System>
<Provider Name="Service Control Manager" Guid="{555908d1-a6d7-4695-8e1e-26931d2012f4}" EventSourceName="Service Control Manager" />
<EventID Qualifiers="49152">7023</EventID>
<Version>0</Version>
<Level>2</Level>
<Task>0</Task>
<Opcode>0</Opcode>
<Keywords>0x8080000000000000</Keywords>
<TimeCreated SystemTime="2015-06-19T04:25:27.944019100Z" />
<EventRecordID>167667</EventRecordID>
<Correlation />
<Execution ProcessID="560" ThreadID="5616" />
<Channel>System</Channel>
<Computer>Michiel-PC</Computer>
<Security />
</System>
<EventData>
<Data Name="param1">Windows Modules Installer</Data>
<Data Name="param2">%%1017</Data>
</EventData>
</Event>

Ik heb zelf wel sterk het gevoel dat we hier iets op het spoor zijn, want mijn systeem heeft problemen met updates inderdaad.

Volgens mij landt het kwartje. Hebben het ontbreken van de WSD sleutel en het niet willen starten van deze services met elkaar te maken?! 8)
Ik heb aan het register de sleutel weer handmatig toegevoegd. Met de waarde zoals je vermeldt.
Maar dit lost het probleem nog niet op.
Hierbij ook nog even mijn rapport html bestand: https://www.dropbox.com/s/6lbdkgta1107qpv/report.html?dl=0

[ Voor 69% gewijzigd door Miek op 19-06-2015 06:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Miek schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 06:05:
Ik denk dat ik dan ook iets te enthousiast bent geweest in mijn verwijderdrang, want deze sleutel ontbreekt en ik kan zo ook even mijn register backup niet weer vinden. Het gaat alweer lekker vanochtend! :+
Ik heb mijn registerbackup teruggeplaatst, maar dat biedt geen soelaas. De WSD-sleutel blijft onvindbaar.
Ik ben eigenwijs en reageer hier even. Meer omdat ik geen zin heb helemaal weer een nieuw topic te posten hoor.
de html was duidelijk,
Start eventueel in de veilige modus op (msconfig tabblad "Computer opstarten")

MSCONFIG
Klik op OK.

Tabblad Services "Microsoft services verbergen" aanvinken en je ziet de niet Microsoft services daar.
In tabblad "Opstarten" zie je ook opstartbare items

"C:\WINDOWS\system32\mmc.exe" "C:\WINDOWS\system32\services.msc"
Klik op OK.
(dubbelklikken op een service geeft je de mogelijkheid deze uit te schakelen en in te stellen.)
Onderstaande services

ET Master Server Proxy
Service voor ET players, (waarom is het gestart op de momenten wanneer je geen ET player bent?)

FreemakeUtilsService (
http://www.enigmasoftware...makevideoconverter/files/
Waarom is deze gestart? free video converter kan ongewenste trekjes vertonen.

PnkBstrA (online multi-player game)PunkBuster is automatisch gestart

Service KMSELDI
https://www.virustotal.co...c1de53d168cd9a9/analysis/
KMSpico, een programma om Windows mee te activeren... Waarvoor is deze nodig?

Opstartprogramma's (msconfig tabblad "Opstarten") en services

iDailyDiary "L:\IDAILY~1\iDD.exe" /LOGMIN
Splinterware, waarom start het op?

GBMPro8Agent "C:\Program Files (x86)\Genie-Soft\GBMPro8\GBMAgent.exe"
(niet zuiver)

CCleaner Monitoring "C:\Program Files\CCleaner\CCleaner64.exe" /MONITOR
Niet nodig automatisch op te starten.
Op handmatig zetten.

Je hebt Norman antivirus, ook een firewall?
Windows defender is gestart, waarom? schakel de service Windows Defender uit zolang Norman up to date je AV is.
Firewall van Norman ingeschakeld?
Schakel dan ook de Windows firewall uit zolang Norman's firewall actief en up to date is.

De services Server en Computer Browser kan je uitschakelen, Mocht er een moment komen dat je een foutmelding krijgt zoek je weer op waar deze mee te maken heeft.

Het bericht dat er geen antivirus is gevonden kan je negeren. Aangezien Norman geïnstalleerd is.

Deze 2:
Autoruns
Process Explorer
Geven extra informatie, met Process explorer virus total gebruiken om gestarte processen te checken, ook op handtekening (Verified signer)
Pagina: 1