Toon posts:

internet probleem na installatie xp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo allemaal,

mijn vader heeft onlangs een computer gekocht het is een acer emachine el1200, maar hier stond linux op aangezien dat ons niet beviel hebben we besloten om er windows xp op te zetten. xp geïnstaleerd, maar nu lukt het niet om de internetverbinding aan de praat te krijgen, de pc kan geen modem vinden. we hebben een netgear wireless n wnr2000 router en we willen de pc via een kabeltje aangesloten hebben. we hebben al diverse dingen geprobeerd: alle mogelijke verbinding instellen menus van xp doorgelopen, modem driver voor el1200 installeren, maar het haalt allemaal niet uit iemand suggesties??

alle reacties zijn welkom!
gr, caspar

p.s. ik ben nieuw hier op tweakers en weet ook niet zeker of ik dit topic in het juiste subforum heb geplaatst.

• Slurpgeit
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:24
Als jij je pc op een router aangesloten wil hebben moet je niet met een modem aan de slag, maar met een netwerkkaart. Heb je naast Windows XP ook alle drivers geinstalleerd? Ook die van de netwerkkaart?

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:49

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Je hebt het steeds over modem, maar dat heeft weinig te maken met een LAN verbinding volgens mij? Ik neem aan dat je die netwerkkabel toch gewoon in het LAN poortje van de emachine hebt gestopt?

In plaats van de modem driver kan je dan ook beter de netwerkkaart driver installeren, mocht die niet standaard in XP zitten.

In andere woorden: check even of de kabel fatsoenlijk aangesloten en de netwerkkaart correct geïnstalleerd is :)

Edit: pff, * Orion84 moet sneller typen :+

[ Voor 5% gewijzigd door Orion84 op 26-10-2009 19:16 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
de kabels zitten allemaal goed vanochtend werkte het ook op een andere pc
hoe controleer ik de netwerkkaart??