Beeld knippert vaak in windows en games

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben1992
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-12-2023
Specs pc:

Asus P5K PRO moederbord
Intel Core 2 Duo E4500 @ 2.0GHz
ATi Radeon HD4870 op standaard clocks
Geheugen: 2GB DDR2 Ballistix Tracer
550 watt voeding
------------------------------------------------------------------------

Nou is mijn probleem dat mijn beeld vaak knippert tijdens het gamen of tijdens internetten (vooral dat)
de drivers zijn goed geinstalleerd, paar keer geprobeerd en geeft ook rechtsonder netjes het Ati logo aan.
Draait nu windows 7, daarvoor Windows XP en allebei hetzelfde probleem
Ik denk zelf dat het de voeding is want ik heb ongeveer een week na mijn nieuwe voeding dit probleem gekregen, maar heeft het wel gewoon gedaan. Daarvoor geen problemen..
maar als iemand anders een andere conclussie trekt wil ik dat graag weten van jullie..

gr Ruben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammer
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Denk ook de voeding, als het in dit geval geen fatsoenlijke voeding (a-merk) betreft. Welke voeding had je hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Of beter gezegd, welke voeding heb je nu?

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben1992
had hiervoor 400watt, maar weet het merk niet meer.. Fortrom ofzo
nu een 550 watt HKC staat erop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammer
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
beide merken zijn mij vrij onbekend, dus een beetje vreemd dat je dat voor je nieuwe voeding niet had. Zit je monitor kabel misschien geklemd tussen monitor en muur of tussen pc en muur , of misschien niet goed vast? Of de kabel van je voeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

HKC is nou niet de ferrari onder de voedingen, zeg maar... Heb je de oude voeding nog? Er is een kans dat die 400W fortron meer kan hebben dan een 550W HKC, dus als het kan even de oude voeding proberen en kijken of het probleem is opgelost.

(fortron ken ik zelf niet, maar ziet er na wat googelen niet slecht uit, ik heb al een hele lijst voedingen van hun gevonden met 80%+ certificering, zelfs 90%+, al zegt dat niet alles)

[ Voor 28% gewijzigd door bwerg op 26-10-2009 18:04 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11:47
Heb je toevallig het aantal hertz veranderd van de videokaart, eentje die niet overeenkomt met je monitor? Het is moeilijk in te schatten wat je exact met knipperen bedoelt, maar een verkeerd ingesteld hertz kan knipperen veroorzaken. Al zou dat in een dergelijk geval normaal gesproken continue moeten zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

heh, dit zou zeer goed n driver probleempje kunnen zijn.

ik had namelijk precies hetzelfde, knipperen/zwart flitsen, doordat ie van 2d naar 3d clocks en terug ging de hele tijd.. uiteindleijk maar vastgezet op 3d clocks, maar je zou em ook op 2d clocks kunnen vastzetten en als je gaat gamen naar de 3d clocks vastzetten en omgekeerd.

de makkelijkste manier is gewoon met rivatuner, de core clock 1 mhz (of 3, gaat in stapjes van 3 meestal) verhogen en dan opslaan als standaard profiel, dan gaat ie niet meer naar 2d clocks..

je zou het ns kunnen proberen iig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben1992
Met de herz is niks veranderd dus lijkt me niet dat het daar aan ligt.
De oude voeding is kapot dus die kan ik er niet meer in doen..
jammer genoeg :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11:47
Ruben1992 schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 18:24:
Met de herz is niks veranderd dus lijkt me niet dat het daar aan ligt.
Maar je hebt het dus nog niet gecontroleerd? Het is een makkelijk check, even achterop je monitor kijken wat het frequentie bereik is en dan bij de eigenschappen van je videokaart even checken of daar een waarde binnen dat bereik staat. Voor LCD is dit doorgaans 60hz of 75hz, maar soms zijn er ook kleine afwijkingen zoals 59hz etc. Je hebt het binnen een minuut gechecked, al is het maar om een mogelijk probleem van de lijst te kunnen strepen ;) Overigens zoals je het beschrijft denk ik ook niet direct dat het hier aan zal liggen, maar niet geschoten is altijd mis :)
Pagina: 1