Hallo, ik vroeg me eigenlijk af of er ook mensen zijn die het gelukt is de upload (knijper) die op de cable modem? zit te omzeilen? Ik dacht altijd dat @HOME op de server knijpt naar 16kb/s max upload maar na een testje lijkt het toch waarschijnlijk op de modem te zitten....iemand ervaringen? Ik hoor het graag.
Verwijderd
De uploadcap wordt door @home op afstand in je kabelmodem ingesteld. Er zijn wel wat tools die beweren dat ze die uploadcap kunnen verwijderen. Nooit geprobeert en ik zou er ook niet aan beginnen als ik jou was. Zonder cap grote hoeveelheden data uploaden gaat gewoon ten koste van de snelheid van andere kabelaars in de buurt. Daarnaast kun je er @home abbo door kwijtraken.
McFraGG de gekste !!
Het zit wel degelijk in de modem. Het is als een soort bios die af en toe wordt vernieuwd met nieuwe instellingen. vanaf de DHCP server van @home. ik ben ook wel eens aan expirimenteeren geweest hiermee. maar heb nog niet geweldige suc6en geboekt.
Advanced sheep-counting strategies
Vergeet het maar. Je kan er niets tegen doen, en het enige wat je bereikt met die tools is dat je je modem om zeep helpt en dat gaat je veel geld kosten.
Verwijderd
Modem van @home kost 800 piek!!!!!!!
En als het je lukt en @home komt er8eter ben je de LUL
Dus tja zou ut nie proberen
Alleen als jezelf het modem hebt gekocht
Ray
En als het je lukt en @home komt er8eter ben je de LUL
Dus tja zou ut nie proberen
Alleen als jezelf het modem hebt gekocht
Ray
800 piek
Ik heb maar 300 piek betaald....en nee je kunt de upload limiet van @Home niet veranderen. En als het wel lukt dan val je zo op tov al het andere data verkeer dat @Home je zo heeft en dan kan je dag zeggen tegen je abo 
/me Legend wil ff zeggen dat dit zijn 1000e post is
/me Legend wil ff zeggen dat dit zijn 1000e post is
Ik ben toch malle pietje niet!
Modem is wel degelijk 800 piek of iets in die richting..
EN het heeft geen zin... Als het je al lukt dan heb je er 1 dag plezier van en daarna is het dag modem, abbo en GELD
EN het heeft geen zin... Als het je al lukt dan heb je er 1 dag plezier van en daarna is het dag modem, abbo en GELD
hier kun je lezen wat zo'n modem kan...
proberen is op eigen risico
WinXP@P4-2,4 GHz+ Zalman 7000 cooler | ASUS P4PE | 1024MB DDR-RAM | 40 GB + 120 GB Seagate HD's | 2x Samsung 172T@Matrox G550+SiS 8 Mb PCI | RME Multiface
hier kun je lezen wat zo'n modem kan...
http://www.com21.com/products/cable_modems/comport/ss02cback.html
http://www.com21.com/products/cable_modems/comport/ss02cback.html
WinXP@P4-2,4 GHz+ Zalman 7000 cooler | ASUS P4PE | 1024MB DDR-RAM | 40 GB + 120 GB Seagate HD's | 2x Samsung 172T@Matrox G550+SiS 8 Mb PCI | RME Multiface
Lijkt me niet, dat je zoiets kan veranderen, anders zou het wel bekend zijn..
Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX
dr is zo'n hele mooie edit knopje, precies voor dit soort gelegenhedenOp zondag 04 maart 2001 22:34 schreef Flakkerbei het volgende:
mmm hier ging ff iets mis...sorry
Gekkie is a proud member of TheBenny!
Verwijderd
Ik denk dat de mensen die het is gelukt al niet meer op de kabel zitten daarom kunnen ze niks zeggen
Verwijderd
Met chello is het ooit wel gelukt,.. dat was echt zwaar koel voor zolang het toen duurde
Uploaden met zo'n 180 Kb/s
Alleen met LanCity was het mogelijk. Proggy FuckUPC moest je daarvoor downloaden
Zou echt wel mooi zijn..een servertje draaien met een normale upload.....stel je zou natuurlijk server MOGEN draaien van @home...wat uiteraard niemand van ons doet...
Je modem download om het uur ongv. de instellingen opnieuw. Het modem huur je, tenzij je het voor 800,-- ("slechts" 600,-- bij zeelandnet) gekocht hebt. Als je het modem koopt dan betaal je maar 75,-- abo per maand en geen 89,--. En als het goed is zitten er 2 locks: modem en server. Modem kan je nog redelijk omzeilen (met wat software) als het goed is, maar voor de lock op de server te omzeilen is meer nodig denk ik.
Die speedpatches werken niet ,
ik heb tenminste nog nooit snelheidsverschil gemerkt ...
En The Legend denkt dat ie maar 300 gulden voor het kabelmodem heeft betaald, maar:
Je hebt 300 gulden voor de installatie e.d. betaald, het kabelmodem is nog in bezit van @home
En The Legend denkt dat ie maar 300 gulden voor het kabelmodem heeft betaald, maar:
Je hebt 300 gulden voor de installatie e.d. betaald, het kabelmodem is nog in bezit van @home
2 dingen,
ten eerste - de kabelmodems zijn zo ingesteld dat ze alleen commando's accepteren van bepaalde adressen (je provider dus) en ten tweede heeft je
provider het zo door en wordt je of
van het netwerk afgegooid of je modem wordt weer gecapped
ps. als je een poging wilt wagen moet je het ip van je kabelmodem tevoorschijn halen met een traceroute in linux en dan dat adres portscannen.. succes
ten eerste - de kabelmodems zijn zo ingesteld dat ze alleen commando's accepteren van bepaalde adressen (je provider dus) en ten tweede heeft je
provider het zo door en wordt je of
van het netwerk afgegooid of je modem wordt weer gecapped
ps. als je een poging wilt wagen moet je het ip van je kabelmodem tevoorschijn halen met een traceroute in linux en dan dat adres portscannen.. succes
Verwijderd
jah ik erger mij ook kapot aan die upstream cap, 60 kb;s was tenminste nog een deal ofzow. Dit zuigt gewoon hard.
Wat ik altijd geleerd heb en nog steeds leer bij mijn werk bij de KPN modem bij de klant en in de cnetrale moeten gelijk zijn ingesteld en gezien het feit dat er al tijd HDSL modems gebruikt worden bijde KPN voordat iemand gehoord had van ADSL zal dit wel kloppen jullie denken toch niet dat je telefoon signaal gemoduleerd het netwerk opgaat dus niet niet he worden weer mooie bitjes van gemaakt en dan weer verder geooid via glas
Idd, niemand doet het. Want wat heb je aan een server met een upload van 16KB? Van mij mogen ze m'n download halveren en dan wat er vrijkomt aan mijn upload geven.Op zondag 04 maart 2001 22:49 schreef h_e_k het volgende:
Zou echt wel mooi zijn..een servertje draaien met een normale upload.....stel je zou natuurlijk server MOGEN draaien van @home...wat uiteraard niemand van ons doet...
Verwijderd
Ben ook wel eens bezig geweest, nooit gelukt.
Baal idd van die 16 Kb, maar is (volgens de "ingewijden") helemaal niets aan te doen.Lees dit: [topic=84274] ook nog maar even.... 
TokkeTokke moet leren typen....
TokkeTokke moet leren typen....
Dat weet ik welOp zondag 04 maart 2001 22:54 schreef speed24 het volgende:
Die speedpatches werken niet ,
Ik ben toch malle pietje niet!
@home maakt gebruik van Com21 kabel modems.
Ik had hier al es naar gezocht. op de site van de makers kun je vinden dat de kabel modem een max down van 500KB/sec en een max up van 500KB/sec heeft.
voor de rest geeft die site aan dat DE standaard manier van instellen gebeurt door een bepaalde bios aan het modem te geven.
@home kan wel degelijk gekraakt worden.
mijn eigen ISP, Zeelandnet, doet het anders want deze zijn dus duidelijk op een andere manier gecapt. ook omdat wij wel kunnen kiezen tussen abbo dus de bios moet uncapped zijn om andere abbo's toe te laten.
Ik had hier al es naar gezocht. op de site van de makers kun je vinden dat de kabel modem een max down van 500KB/sec en een max up van 500KB/sec heeft.
voor de rest geeft die site aan dat DE standaard manier van instellen gebeurt door een bepaalde bios aan het modem te geven.
mijn eigen ISP, Zeelandnet, doet het anders want deze zijn dus duidelijk op een andere manier gecapt. ook omdat wij wel kunnen kiezen tussen abbo dus de bios moet uncapped zijn om andere abbo's toe te laten.
Verwijderd
Dan kun je toch beter bij @home zitten. Voor de prijs die ik daar per maand betaal, krijg je bij ZuunigNet 4xISDN en een 2Gb/maand limiet. Daar ben ik in 3 dagen al doorheen.Op maandag 05 maart 2001 10:43 schreef Kaap het volgende:
"Zeelandnet: gín bit tevéé oh"
Pagina: 1