• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-02 12:31
Ik heb een probleempje met het monteren van de Scythe Mugen 2 op de Asus P6T Deluxe V2.

Volgens de handleiding moet je de CPU bracket en de originele backplate verwijderen om vervolgens de Scythe backplate te monteren samen met de CPU bracket.

Nu komt het probleem, ik krijg de backplate van Asus er niet af! Het lijkt net alsof deze vast gelijmt zit.

Heeft iemand enig idee hoe ik nu verder kan?

Ik heb het over dit zilverkleurige ding wat er op zit:
Afbeeldingslocatie: http://chuckbam.com/Post2/P6TD.PNG

Ik heb gezocht op het internet maar ik kan er niks over vinden, overal staat dat de backplate er gemakkelijk af zou moeten komen...

• Hammer
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Is het een nieuw mobo of heeft dit al gelopen? Indien dit al gelopen heeft, kan ik me voorstellen dat de backplate door de warmte inderdaad aan het mobo vast is komen te zitten, daar met tussen mobo en backplate wel eens een soort isolerende laag wil aanbrengen, die door warmte wel eens kleverig wil worden. Ik weet natuurlijk niet of dat bij dit tyhpe mobo ook het geval is. Ik neem aan dat je de schroefjes reeds verwijderd hebt? :P

[ Voor 15% gewijzigd door Hammer op 26-10-2009 17:38 ]

• EnigmaNL
Het is een nieuw moederbord.

En ja, ik heb de CPU bracket zelf verwijdert. Aan de andere kant zitten geen schroeven zoals je kunt zien op het plaatje.

• Hammer
  • Niet online
Zit de backplate niet met een soort 'busjes' tpv waar de schroeven zitten vast, zodat backplate en socket als het ware het moederbord vastklemmen? in dat geval zou je eens kunnen proberen met een kleine priem of schroevendraaiertje de busjes vanaf boven naar beneden te drukken (en dit voorzichtig + kruislings !) Deze schroefbusjes willen namelijk ook nog wel eens klemmen.. Mocht dat niet werken, dan weet ik het ook niet meer. Misschien eens een foto van de socket-zijde erbij zetten?

• EnigmaNL
Dit is de bovenkant:

Afbeeldingslocatie: http://images.hardwareinfo.net/products/large/056262.jpg

Als je de 4 moertjes los maakt van de CPU bracket haal je hem er zo af, dan blijven er 4 boutjes uitsteken die vast zitten aan de bracket.

• jayvol09
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-09-2020
Geprobeerd te drukken op de boutjes? De diagonale tegelijkertijd ;p
Anders de backplate koud maken met een koelblok ofzo en dan weer proberen?

"Between the weak and the strong one it is the freedom which oppresses and the law that liberates" [Jean Jacques Rousseau]

• friggler
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:23
Heb er vandaag toevallig 1 gedemonteerd (P6T Deluxe V2) en de backplate viel er bij mij meteen af toen ik de CPU bracket los schroefde...lijkt me dus dat dit bij jou ook zo zou moeten zijn. Zitten de pinnen niet scheef door de gaten heen toevallig?

• Q_7
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

Q_7

Deze zat ook onder mijn REX2 en ik heb hem bij het monteren van de TRUE120 gewoon erop laten zitten, het kan toch geen kwaad?

AMD 9950X3D - X670E-Hero - G.Skill Royal Neo 48GB 6400 CL26 1:1 - RTX 5090 Astral LC 32GB - 9100Pro 2TB - BeQuit 1500w - Corsair 6500D - LG 3440P 240Hz WOLED

• Hammer
  • Niet online
Q_7 schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 00:11:
Deze zat ook onder mijn REX2 en ik heb hem bij het monteren van de TRUE120 gewoon erop laten zitten, het kan toch geen kwaad?
Nou... Normaliter hoort de backplate van de koeler het moederbord te raken (in zijn geheel) om zodoende de plank van voldoende stijfheid/stevigheid te voorzien voor het dragen van die zware koelers. Theoretisch: Laat je dit ijzeren plaatje onder de socket zitten, dan KAN het zijn dat je, door het (te) stevig aandraaien van de schroeven van je koeler in je backplate, de socket / het moederbord vervormd.

Ik zou dat ding iig niet laten zitten als ik een zware koeler zou monteren ^^.
Pagina: 1