• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01:45

HaTe

haat niet

Topicstarter
Ik was van plan om een mooi i5 setje te kopen, alles mooi uitgezocht en de prijs viel mij ook nog wel mee, maar toen kwam ik er achter dat die sockets van Foxconn, die op (bijna) elk moederbord zitten erg brak zijn.
Ik heb het idee dat als ik een moederbord met zo'n Foxconn krijg, dat ik dan gewoon een tijdbom als PC heb.
Een setje met 1366 socket is gelijk weer 150/200 euro duurder.

Dus ik wil eigenlijk gewoon een i5, maar ik wil geen tijdbom. Na een tijd (paar jaar) denk ik dat de cpu/socket sowieso wel kapot gaat. Weet iemand een moederbord onder de 150 euro waar geen Foxconn socket in zit? Ik weet alleen dat EVGA op de duurdere modellen ze niet gebruikt, maar die zijn veel te duur.

Wachten totdat alle 1156 sockets zijn vervangen, want mijn moederbord is kapot en ik moet nu dus een nieuwe kopen..

Vergeten, het moederbord wat ik van plan was om te kopen is een MSI P55-GD65 die zo'n socket schijnt te hebben.

[ Voor 9% gewijzigd door HaTe op 26-10-2009 17:17 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

• Lt-Crash
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-01 21:33
Wat is erg brak, alleen bij grote overclock kunnen de sockets van foxconn het begeven. Bij normaal gebruik zal er helemaal niets aan de hand zijn.

• HaTe

HaTe

haat niet

Topicstarter
Lt-Crash schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 17:21:
Wat is erg brak, alleen bij grote overclock kunnen de sockets van foxconn het begeven. Bij normaal gebruik zal er helemaal niets aan de hand zijn.
Zou je denken? Er zijn al gevallen gemeld waarbij het verbrand is zonder overclock. Sowieso, als niet alle pinnen contact maken wordt het gewoon veel warmer; de cpu en de pinnen; waardoor het allemaal veel eerder kapot gaat.

Ik ga ook overclocken, niet 5 Ghz ofzo, maar 4Ghz zou misschien nog wel een keer kunnen. Als het dan doorbrand ben ik de lul. CPU en mobo kapot waar misschien alleen het mobo van wordt vervangen.

Of heb ik het nu helemaal mis?

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

• Hammer
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ik denk dat je het niet helemaal mis hebt. Als je overclocked, is je garantie in veel gevallen sowieso al vervallen (indien aan te tonen dat je inderdaad hebt overgeclocked), en dus kun je ook naar je mobo fluiten.. Tenminste, ervan uitgaande dat je een mobo in het middensegment zoekt. De overclock mobo's genieten volgens mij wel gewoon garantie, maar zeker weten doe ik dat niet. Ik heb geen idee op welke planken geen foxconn socket gebruikt wordt.

[ Voor 22% gewijzigd door Hammer op 26-10-2009 17:34 ]

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Hammer schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 17:33:
ls je overclocked, is je garantie in veel gevallen sowieso al vervallen (indien aan te tonen dat je inderdaad hebt overgeclocked)
Dat is toch juist een reden om geen slecht OC-mobo te nemen? Als het kapot gaat ben je de sjaak. ;) Want bij een 'gewoon' mobo kan 4GHz zonder problemen en is garantie niet echt aan de orde. Als je echt naar de 4GHz wilt zou ik ook deze sockets niet nemen. (welke je dan wel moet hebben weet ik helaas ook niet)

[ Voor 5% gewijzigd door bwerg op 26-10-2009 18:14 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
Ik kan me vergissen, maar als je relatief strenge eisen hebt aan je moederbord (omdat je er van plan bent mee te gaan OCen), is het dan niet redelijk te verwachten dat het bord wat aan je eisen voldoet wat meer kost?

• HaTe

HaTe

haat niet

Topicstarter
Ja, maar dan is het zo dat ik net zo goed een i7 920 kan halen met een 1366 socket voor 50 euro meer..
Ik denk dat ik dat dan ook maar gewoon ga doen.

Verwijderd

Ik zou het echt niet laten omdat wat gasten met een LN2 pot die er met druktangen op is geklemd bij min 100 graden met 5,8 Ghz en 1,5 volt op de core problemen krijgen.
En als er iets doorbrand is het gewoon hun schuld.

• Bilderbeek
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-09-2025
De vraag is natuurlijk maar in hoeverre je daadwerkelijk problemen krijgt met een foxconn socket. Ik las in het intel discussie topic dat niet iedere foxconn socket problemen heeft, maar dit met name met een bepaalde batch gebeurde. Ik vermoed dat garantie inroepen niet een groot probleem zal zijn als ook i5's die niet zijn overgeklokt door gaan branden, wat volgens mij nog niet is voorgekomen. Als winkel dan geen garantie verlenen lijkt me een slechte zet, zeker omdat je wettelijk gezien dan nog opties hebt.
Pagina: 1