Ik ben op zoek naar (in eerste instantie) een nieuwe CPU voor mijn pc'tje, zodat ik oa GTA IV kan spelen, maar kan niet helemaal wijs worden uit wat nou precies met wat draait (AM3 CPU wel/niet op AM2 mobo; DDR2 wel/niet op AM3 mobo, etc.)
Ik wil namelijk het liefst een AM3 CPU kopen, maar liever niet meteen ook nog een AM3 mobo (ik sla AM2+ liever over
) vanwege budgettaire overwegingen (student he
).
Het is mij dus alleen niet echt duidelijk of een AM3 CPU wel gewoon op een AM2 mobo draait, en zo ja, of die het ook op die van mij doet (wel/geen BIOS updates). Bemoeilijkende factor is daarbij dat ik een (oorspronkelijk) Acer Aspire T180 pc had, waarvan intussen door velerlei upgrades alleen nog mobo en CPU over zijn (en die laatste binnenkort dus ook niet meer
), en Acer niet zo heel duidelijk is over het mobo. Volgens CPU-Z is het een Acer EM61SM/EM61PM, en de Acer site heeft wel een BIOS update, maar hierbij staat geen changelog.
Mijn PC:
Acer EM61SM/EM61PM mobo
AMD Athlon X2 4200+
2 GB DDR2 PC5300
Asus GeForce 8800 GTS 640 MB
Seagate Barracuda 320 GB
WD Elements 500 GB (oorspronkelijk extern, maar inmiddels intern door defect)
Ik wil namelijk het liefst een AM3 CPU kopen, maar liever niet meteen ook nog een AM3 mobo (ik sla AM2+ liever over
Het is mij dus alleen niet echt duidelijk of een AM3 CPU wel gewoon op een AM2 mobo draait, en zo ja, of die het ook op die van mij doet (wel/geen BIOS updates). Bemoeilijkende factor is daarbij dat ik een (oorspronkelijk) Acer Aspire T180 pc had, waarvan intussen door velerlei upgrades alleen nog mobo en CPU over zijn (en die laatste binnenkort dus ook niet meer
Mijn PC:
Acer EM61SM/EM61PM mobo
AMD Athlon X2 4200+
2 GB DDR2 PC5300
Asus GeForce 8800 GTS 640 MB
Seagate Barracuda 320 GB
WD Elements 500 GB (oorspronkelijk extern, maar inmiddels intern door defect)