Toon posts:

AGP Pro slot, waardeloos?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Welke video kaart heeft een agp pro aan sluiting:?:?
of zijn die er niet ik heb ze nog nooit gezien:'(

Verwijderd

als je kaart een agp pro aansluiting heeft betekent dat niet veel goeds omdat agp pro is ontwikkeld voor kaarten die veel stroom gebruiken, het maakt je kaart niet sneller of wat dan ook. een gewone agp kaart kan gewoon in het pro slot. ik geloof dat de geforce 256 in de buurt kwam van de maximale 25 watt en natuurlijk de voodoo 5 5500.

Verwijderd

AGP pro is gewoon een uitbreiding op het reeds bestaande slot. Let er echter op dat je een moederbord koopt met een 3,3V AGP pro aansluiting, daar passen namelijk AGP 1,5 en 3,3V AGP videokaarten in. Verder is AGP pro bedoeld voor 50Watt en 110Watt. Aangezien geen enkele consumenten kaart zoveel vermogen nodig heeft is het eigenlijk onzin.
De Radeon en de GF2/GF3 kaarten hebben een inkeeping in de contacten voor een 1,5V connector. De V5 heeft alleen een 3,3V only aansluiting. Deze verschillen dienen ervoor te zorgen dat je je 3,3V only kaarten niet per abuis in een 1,5Volt only slot drukt, zoals op de Pentium 4 moederborden.
In de Athlon borden en PIII's zitten, indien AGP pro, een 3,3V aansluiting. Behalve dus in de PIV.
1,5V/3,3V aansluitingen passen in een 3,3V bus.
3,3V aansluitingen passen niet in een 1,5V only slot.

Om nog even verder te gaan op AGP pro, wanneer je 50/110W kaarten hebt dan moet je ook een speciale behuizing hebben omdat dergelijke kaarten 2 of 3 slots breed kunnen zijn.

Verwijderd

Topicstarter
jaja dus het zit er voor de nop op:'(
ja het zit op mijn asus A7v!!

gr. marco

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-08 09:15
zitte op een a7v???

damn zit ik dan met m'n kt7 en een DDR die het verdomd om te werken.

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-08 09:15
zittie op een a7v???

damn zit ik dan met m'n kt7 en een DDR die het verdomd om te werken.
Pagina: 1