Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Sinds afgelopen donderdag maak ik gebruik van Windows 7 x64. Over het algemeen ben ik er zeer tevreden over. Echter heb ik ook een USB draadloos ontvanger aangeschaft voor mijn 2e netwerk. Nu krijg ik deze met geen mogelijkheid aan de praat.

De ontvanger is een Edimax EW-7711UMn (Wireless n lite). Ik kan hier geen goede drivers voor vinden.

Als ik de ontvanger in een USB poort steek ziet Windows 7 deze en gaat de stuurprogramma's installeren. Hier blijft Windows al op hangen totdat ik de ontvanger uit de USB poort trek. Dan geeft Windows aan dat het stuurprogramma geïnstalleerd is. Als ik de ontvanger dan weer in de PC steek dan vind Windows deze. Hij komt ook bij mijn netwerkapparaten te staan als zijnde 'Uitgeschakeld'. Ik kan via 'Inschakelen' deze ook niet aan de praat krijgen, want hij blijft op 'Uitgeschakeld' staan.

De enige manier waarop ik de ontvanger ingeschakeld krijg is door via eigenschappen de 'Radio' van 'Ingeschakeld' op 'Uitgeschakeld' te zetten. Windows blijft dan overigens ook weer hangen totdat ik de ontvanger uit en weer in de PC steek. Echter een draadloos ontvangst is er dan niet. Hij vindt gewoon niets (Omdat hij denkt dat de ontvanger uitgeschakeld is, wat feitelijk ook zo is).

Tevens als ik Windows afsluit dan blijft het scherm net zo lang op 'Afsluiten' staan totdat ik de ontvanger uit de PC trek.

De standaard Edimax drivers werken dus niet, ook niet als deze geïnstalleerd zijn in Vista SP2 compatibiliteitsmodus. De chipset is blijkbaar een RaLink RT2870 chip, maar ook de drivers van RaLink werken helaas niet.

Het schijnt ook dat deze chipset wordt gebruikt in USB Wireless N ontvangers van Linksys en Belkin.

Zijn er mensen die misschien zo een USB ontvanger (met succes) gebruiken op Windows 7 x64?

Verdere specs:
Windows 7 x64 Professional
Gigabyte GA-P55-UD5
Intel Core i7 860 @ stock
Corsair Dominator DDR3 4x2GB @ stock
OCZ Vertex Turbo 120GB

De USB ontvanger zelf werkt prima op mijn Macbook Pro met Snow Leopard. Dus deze is niet defect.

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer wellicht de drivers van de USB-poort opnieuw te installeren? Ik had hetzelfde probleem (weliswaar niet onder W7) met een externe harde schijf. Zodra ik de USB-poort opnieuw geïnstalleerd had, was het probleem gelijk weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 21:49:
Probeer wellicht de drivers van de USB-poort opnieuw te installeren? Ik had hetzelfde probleem (weliswaar niet onder W7) met een externe harde schijf. Zodra ik de USB-poort opnieuw geïnstalleerd had, was het probleem gelijk weg.
Bedankt voor de suggestie. Daar had ik nog niet aan gedacht zelf!
Ik heb de nieuwste Intel chipset drivers voor alle USB hubs geupdate naar de laatste versie, maar helaas blijft het resultaat hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wido91
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09 08:48
Ik heb precies hetzelfde probleem, alleen dan met een Sitecom usb adapter ( ook rt2870 family ). Ik gebruik echter windows 7 ultimate 32 bits. Ik gebruik de nieuwste drivers van Ralink, maar bij netwerkadapters blijft de usb ontvanger uitgeschakeld staan ook al schakel je hem in. Ik heb ook mijn usb controller van intel geupdate maar bij mij ook geen resultaat. Ik hoop dat Ralink snel met goede drivers komt of microsoft met een hotfix.

Mvg,

Wido

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Niet online
Klein schopje ;)

Ik weet niet of iemand toevallig al een Wireless kaartje met deze chipset aan de gang heeft gekregen in Windows 7? Op de website van Edimax staat inmiddels wel het Windows 7 logo bij het product, maar het werkt nog niet bij mij.
Heb Edimax ook een mail gestuurd een maand (of langer) geleden, maar helaas ook nog geen reactie op gekregen.

Als iemand een wireless ontvanger (of chipset) weet die wel werkt dan hoor ik het ook graag, want dan koop ik wel een nieuwe, deze raak ik wel kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wnijland
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-07-2024
Ik heb vergelijkbare problemen met twee verschillende usb wifi adapters op win7 x64.

installer lijken niet te werken, bij het updaten van de drivers via de divice manager krijg ik een timeout. de adapter werkt niet, maar de computer blijft hangen bij afsluiten\opstarten. als de apdapter wordt verwijderd gaat alles weer goed.

mijn eerste adapter was een Edimax EW-7711UAn, die heb ik teruggestuurd na heel vel prutsen (incluis clean install win7 x64). Daarna heb ik een nieuwe gehaald linksys WUSB600N v2. die gaf vergelijkbare problemen. Bij rondzoeken bleek dat beide gebaseerd zijn op de Ralink 2870 chips, dus dat zou een verklaring kunnen zijn. Op allelei websites (MS en de favbrikanten) staat dat deze aparaten geschikt zijn voor Win7 64 (windows logo getest etc.) Maar op veel meer webpaginas en fora staat dat deze dingen aanhoudend problemen geven op win7 (zeker x64)

Probleem is nu dat alle modellen die de locale computerboer op voorraad heeft op deze chipset zijn gemaakt... :(. Welke adapter heeft een andere chipset en durf ik nog wel te proberen of het werkt? of heeft iemand dit miusschien toch aan de gang gekregen? Ik kan er gewoon niet bij dat er bij nieuwe gecertificeerde producten zoveel probleem zijn op een mainstream besturingssysteem... [sorry for frustraties]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ellen_125
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 31-03-2023
Heeft iemand inmiddels al ervaring met een USB adapter die wel werkt in windows 7 64 bit???
Zou toch graag kunnen internetten op mn nieuwe PC....
Pagina: 1