Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Outlook 2007] Postvak IN wordt automagisch geleegd

Pagina: 1
Acties:

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:42

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Een vreemde situatie hier op kantoor. We zijn sinds kort over op nieuwe PC's die we van Windows 7 hebben voorzien met Outlook 2007 voor onze e-mail, die via IMAP loopt. Outlook 2007 is schoon geinstalleerd met enkel de IMAP mailaccount erin toegevoegd.

Het rare is... mailtjes in Postvak IN verdwijnen op automagische wijze. Ik heb al vanalles nagekeken: er zijn geen mailregels ingesteld, autoarchiveren is uitgeschakeld, weergave staat ingesteld op alles weergeven... ik heb waarlijk geen enkel idee waarom de mailtjes verdwijnen.

En ze verdwijnen ook echt, het is niet gewoon een delete zodat je middels de optie 'IMAP-berichten' de verwijderde berichten nog kunt terughalen - ze zijn echt weg.

Het rare is, alle andere postvakjes op de IMAP-server bevatten nog gewoon al hun mail. Inclusief het kopie-postvakje dat ik van het Postvak IN had gemaakt.

Iemand enig idee waarom de mailtjes blijven verdwijnen? Is het een cliënt-side probleem of toch server-side? :?

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Roady81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09-2018
Het ligt er maar net aan wanneer de berichten verdwijnen. Iedere keer als je Outlook opstart, je computer opnieuw opstart of onregelmatig.

Als dit minstens iedere dag is, dan is het natuurlijk makkelijk om te bepalen of het door Outlook komt of door de server door minstens een dag lang Outlook niet te gebruiken en om te zien of het dan nog gebeurt.

Aangezien het alleen de inbox betreft, denk ik eigenlijk dat er nog ergens een verbinden gemaakt wordt naar diezelfde mailbox, maar dan via POP3. Een heleboel mailclients verwijderen namelijk standaard de gedownloade berichten van de server.

Anders moet je gaan kijken naar add-ins.

HowTo-Outlook | MSOutlook.info

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:42

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Roady81 schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 11:02:
Het ligt er maar net aan wanneer de berichten verdwijnen. Iedere keer als je Outlook opstart, je computer opnieuw opstart of onregelmatig.

Als dit minstens iedere dag is, dan is het natuurlijk makkelijk om te bepalen of het door Outlook komt of door de server door minstens een dag lang Outlook niet te gebruiken en om te zien of het dan nog gebeurt.

Aangezien het alleen de inbox betreft, denk ik eigenlijk dat er nog ergens een verbinden gemaakt wordt naar diezelfde mailbox, maar dan via POP3. Een heleboel mailclients verwijderen namelijk standaard de gedownloade berichten van de server.

Anders moet je gaan kijken naar add-ins.
Je POP3 idee bleek het te zijn. Eén van de nieuwe computers was incorrect ingesteld en had ook een POP3 benadering. Dat verwijderd en sindsdien is alles weer OK.

*zucht*

* Wildfire gaat stagiair schop voor z'n kont geven :P

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe