MSN werkt sinds ethernet niet meer

Pagina: 1
Acties:

• Domokun
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-10-2021
Ik ben vanmiddag even naar de Dixons geweest om een LAN kabel te kopen aangezien ik het spuugzat was dat mijn draadloos internet telkens maar weer slecht signaal had e.d. Nu heb ik de STP kabel er ingeklikt en het internet doet het prima, echter kan ik mij niet meer aanmelden op MSN. Ik heb de DNS al geflushed en als ik draadloos internet weer inschakel (en LAN dus weer uit) doet MSN het gewoon wel weer. Rare zaken, help?

EDIT: Opgelost door als administrator in CMD: netsh int tcp set global autotuninglevel=disabled uit te voeren.

[ Voor 13% gewijzigd door Domokun op 26-10-2009 17:06 ]

• Zanthr
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-02 09:50
msn is msn messenger?

• Domokun
Ik mag toch aannemen dat men dat wel automatisch snapt? Anders zou ik het wel MSN Vandaag of MSN.com o.i.d. noemen. Bovendien heb ik het over 'aanmelden op MSN'.

[ Voor 8% gewijzigd door Domokun op 26-10-2009 16:16 ]

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:13
Het lijkt me dat de verwarring tussen MSN en/of messenger wel het minst van je problemen zou moeten zijn.

Iets met Google, en het al dan niet tonen van inzet.

Probeer een reinstall/reboot.

• M2M
  • Laatst online: 02-03 00:30

M2M

medicijnman

en zit in een van de menus van MSN geen knop met verbindingsproblemen vaststellen? of was dat alleen met de oudere versies?

edit: gevonden: tools-->options-->connections

In het Nederlands mag je het zelf vertalen :)

[ Voor 28% gewijzigd door M2M op 26-10-2009 16:22 ]

-_-

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:45

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Offtopic:
Van Wikipedia:
Microsoft Network (MSN) omvat een standaard ingestelde startpagina met entertainment en nieuws voor de internetbrowser. In het begin was MSN vooral bedoeld als tegenhanger van het internet, later bood het diensten aan om het internet te ondersteunen (opvolger is het huidige Windows Live), maar nu is het dus vooral bekend als startpagina. MSN wordt langzamerhand vervangen door de nieuwe en uitgebreidere dienst Windows Live.
Nee, MSN is dus niet per definitie de messenger.

[ Voor 6% gewijzigd door Bastiaan op 26-10-2009 16:21 ]

• Domokun
Rebooten en router ook resetten werkte allebei niet helaas.

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:36
probeer m2m zijn oplossing eens. Dan weten wij in ieder geval iets preciezer waar de fout kan zitten. Ben je zelf al eens door de verbindingsinstellingen van msn gelopen?

Carpe Diem

• Domokun
muppet99 schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 16:42:
probeer m2m zijn oplossing eens. Dan weten wij in ieder geval iets preciezer waar de fout kan zitten. Ben je zelf al eens door de verbindingsinstellingen van msn gelopen?
Allebei al, er kwam helemaal niets uit. De foutcode (die ik ook al op Google heb opgezocht uiteraard) is 81000306. Ik heb de tijd al gesynchroniseerd, ook dat hielp niet.

• Stouten
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-06-2022
het is toch ook Windows Live Messenger geworden? ;-)

Probeer is een andere msn client, firewall toevallig al uit gehad op je machine?

• Domokun
Stouten schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 16:53:
het is toch ook Windows Live Messenger geworden? ;-)

Probeer is een andere msn client, firewall toevallig al uit gehad op je machine?
Het werkt wel met draadloos internet.

• ddkiller0900
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 07:50
Check je firewall instellingen eens.

Moesten die juist geconfigureerd zijn volgende proberen:

ping 127.0.0.1
ping ipaddress
ping routerip
ping www.google.nl

Bij mij ging er toevallig zaterdag hetzelfde mis bij mijn schoonvader.
Ik kon naar alles pingen behalve naar het eigen ip address. Een soort dns probleem dus.
Maar daar werktte internet dus ook niet op en ik heb er verder nog niet naar kunnen kijken.

• Domokun
ddkiller0900 schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 16:55:
Check je firewall instellingen eens.

Moesten die juist geconfigureerd zijn volgende proberen:

ping 127.0.0.1
ping ipaddress
ping routerip
ping www.google.nl

Bij mij ging er toevallig zaterdag hetzelfde mis bij mijn schoonvader.
Ik kon naar alles pingen behalve naar het eigen ip address. Een soort dns probleem dus.
Maar daar werktte internet dus ook niet op en ik heb er verder nog niet naar kunnen kijken.
Ik kan ze alle vier met succes pingen.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Wat krijg je als je gaat [google=81000306]? Lijkt me een bekende foutmelding. ;)
Domokun schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 16:16:
Ik mag toch aannemen dat men dat wel automatisch snapt? Anders zou ik het wel MSN Vandaag of MSN.com o.i.d. noemen. Bovendien heb ik het over 'aanmelden op MSN'.
MSN was vroeger méér dan alleen MSN Messenger, net als Windows Live nu is. ;) Met 'aanmelden op MSN' kan dus ook Hotmail bedoeld worden, daarmee moet je je ook aanmelden op MSN / .NET Passport

[ Voor 11% gewijzigd door CH4OS op 26-10-2009 17:07 ]

• Domokun
Hmm, ik heb blijkbaar met mijn blinde hoofd over 1 optie heengelezen: netsh int tcp set global autotuninglevel=disabled. Het werkt ook nog, nu kan ik wel op MSN komen. Is het 'erg' dat deze optie nu niet meer aanstaat?

[ Voor 188% gewijzigd door Domokun op 26-10-2009 17:05 ]

• M2M
  • Laatst online: 02-03 00:30

M2M

medicijnman

waarschijnlijk kan het niet zoveel kwaad. Maar onthoud die instelling wel. Mochten er nog meer dingen niet werken kun je in ieder geval proberen deze instelling terug te zetten, en daarmee aanwijzen / uitsluiten van de oorzaak.

-_-

• -unknown
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 27-02 15:23
Ik heb een soortgelijk probleem, en om nu gelijk een topic te openen lijkt me een beetje nutteloos, dus eerst maar op deze manier proberen.

Sinds gister is bij mij een glasvezel verbinding gerealiseerd, alles werkt prima, kan lekker internet, en downloaden is echt super snel.

Maar nu het probleem. Nu ik met mijn nieuwe verbinding inlog op msn, lukte dat in eerste instantie niet. Na het een stuk of 10x opnieuw geprobeerd te hebben, werkte het eindelijk wel. Maar nu het echte probleem. Als ik inlog hangt msn standaard voor 15 seconden (er staat zo van: reageert niet). Na de 15 seconden komen dan rechts op een berg van die schermpjes te zien van mensen die zich aangemeld hebben (of al een gesprek begonnen zijn).

Helaas blijft het niet bij die 15 seconden, want iedere keer als ik iets doe in msn, of dat nu een nieuw gesprek open, of minimaliseer en weer maximaliseer, loopt hij weer "vast".

Het rare is is dat ik dit nooit meegemaakt hebt in eerste instantie, toch wel vrij nieuw voor mij dit.

De verandering thuis is als volgt.
Oude situatie: Orange/Online livebox --> Wireless router --> UTP naar mijn pc
Nieuwe Situatie: Glasvezel kastje (Genexis) --> Wireless router --> UTP naar pc

Iemand een suggestie wat het kan zijn? Want helaas werkt het gevonden command niet voor mij..

Na 10x opstarten in 2 dagen wil hij ineens wel, ik houd mijn hart vast...

[ Voor 3% gewijzigd door -unknown op 11-01-2010 19:57 ]

Pagina: 1