Toon posts:

Port 119 frustratie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste kenners,

Ik zit met het volgende probleem waar ik tegenaan loop.
Ik gebruik Newsleecher om weleens wat via nieuwsgroepen van het net te halen.
Inmiddels heb ik windows 7 ultimate 64-bit geïnstalleerd en loop ik tegen het volgende aan:
Na een aantal minuten loopt mijn download snelheid terug van circa. 2 MB naar 100 kb.
Mijn overall internet snelheid komt hierna ook niet meer boven de 100kb uit.

Eerder al heb ik dit probleem gehad met Windows Vista home premium 32-bit, maar een clean install verhielp het probleem.

Het ligt niet aan newsleecher, want ik heb ook geprobeerd om sabnzbd te installeren, maar daar heb ik hetzelfde probleem. Het ligt ook niet aan mijn isp, dat is een zekerheidje!
Tot slot heb ik reeds mijn firewall uitgezet, maar ook dit helpt niet.

Het zal mogelijk het gevolg kunnen zijn van een conflict met geïnstalleerde software, maar ook dit is vrij moeilijk te achterhalen. Heb zojuist wat op google gezocht, maar daar kom ik ook niet verder.

Is er iemand die hier ervaring mee heeft, of mij mogelijk aan een oplossing kan helpen?
Alvast bedankt voor de moeite!

Verwijderd

Kan je bij jouw newsgroup server niet via SSl naar binnen? Dan is de poort anders. Probeer dat eens. Je zal iets (heel weinig) snelheids verlies hebben vanwege de encryptie, maar dat zijn enkele procenten.

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-03 20:26

Matis

Rubber Rocket

Ja, SSL-reader is het antwoord op jouw vraag. Eweka ondersteunt dat sws (heb het zelf ook).

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• Maferick
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-04-2021

Maferick

EVE-Online : Lellebel

Verwijderd schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 16:03:

Mijn overall internet snelheid komt hierna ook niet meer boven de 100kb uit.
Hieruit bedenk ik dat het niet ssl is voor newsleecher, maar een ander probleem.
Eigen ervaring is met een nvidia netwerk driver is dat de nieuwste hiervan wat vreemde problemen veroorzaakte.

Misschien dat je deze hebt geinstalleerd.. of juist niet.

Ik zou daar eens kijken.

# If you perceive that there are four possible ways in which something can go wrong, and circumvent these, then a fifth way, unprepared for, will promptly develop

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:43

BCC

Wat gebeurt er als je je switch / router reset?

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Je zou ook nog met iets als Wireshark kunnen tracen of er ander verkeer over die poort heen gaat (of dat er weinig response komt).

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• magiel
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-03 21:35
BtM909 schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 00:25:
Je zou ook nog met iets als Wireshark kunnen tracen of er ander verkeer over die poort heen gaat (of dat er weinig response komt).
Dat verklaart niet waarom z'n overall download snelheid omlaag gaat.

Probeer inderdaad eens een andere driverversie voor je netwerkcontroller.

Ik wil het er _niet_ over hebben.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

magiel schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 00:31:
[...]

Dat verklaard niet waarom z'n overall download snelheid omlaag gaat.
Wat denk je dat er gebeurt als je de lijn volgooit met ander verkeer (zonder QoS)? :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
Verrassend veel reacties, waarvoor mijn dank.

Hierbij mijn reactie op jullie antwoorden:
Ik heb twee netwerkadapters in mijn computer zitten:
NVIDIA nForce-netwerkcontroller
SMCWUSB-G 802.11g wireless USB 2.0 adapter.

Maferick zijn verhaal zou kunnen kloppen. Ik zag met windows update dat deze de laatste driver voor de NVIDIA heeft opgehaald. Het zou dus hiermee te maken kunnen hebben. Dat ga ik zo even uittesten.

Overigens is het omzetten naar een SSL verbinding (ik meer port 583) geen oplossing. Dit heb ik ook al geprobeerd en dit levert geen verbeteringen op.
Ik maak overigens gebruik van tweaknews, die dit ook ondersteunen.

@ BCC: Modem met interne router van UPC resetten heeft geen zin, probleem blijft bestaan helaas.

update Zojuist kabel in mijn computer gestoken en probleem verholpen. Het lijkt dus voornamelijk te liggen aan de driver van mijn usb draadloze internet. Probleem is nu echter dat ik geen drivers kan vinden. Die van Windows 7 heeftie opgehaald via windows update, maar die zouden dus problemen geven.
Op hun website komt alleen de MAC driver naar voren als ik windows 7 kies.
Ben nu de driver van Vista aan het ophalen, maar dat is degene die ik als het goed is ook op cd heb en die niet werkt, maar dat weet ik dus niet 100% zeker.
Wordt vervolgd.....

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2009 10:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Probleem lijkt te zijn opgelost.
Heb inmiddels een drietal nieuwe drivers geprobeerd en bij de derde driver (de XP 64-bits) heb ik het probleem niet meer. Download nu al een goed uur met goede snelheid over port 119 en ook het real-time internet werkt prima.

Dank voor het meedenken!!
Pagina: 1