Beamer Valt uit 10 minuten PLC-XW57

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 10:24

it0

Mijn mening is een feit.

Topicstarter
Mijn broer heeft een 2ehands SANYO projector type PLC-XW57 op de kop kunnen tikken.
Na zo'n 8 uur kijkplezier hebben we ineens problemen.

De symptomen zijn dat de beamer zichzelf uitschakelt na 10 minuten, vervolgens herstarten na afkoelen doet hij het nog maar 1 minuut.

Oververhitting denk je dan, echter het warning lampje gaat niet aan. Handmatig alle FANS op vol vermogen zetten maakt ook niet uit.

Na het openschroeven zijn we geen zichtbare problemen, geen stof. De Lamp heeft ook nog meer dan voldoende branduren.

De beamer is zowel aangesloten op een laptop als op een xbox 360, dus daar zit ook het verschil in.

Heeft iemand nog suggesties, of wordt het gewoon opsturen naar een service center? En is dat de moeite?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ook een kapotte temperatuur sensor zijn. Kun je de shutdown temperatuur instellen. Ik weet niet of daar een optie voor is hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

Topicstarter
Dat zou kunnen maar dan zou de warning led aan gaan en dat gebeurt niet.
Via een andere test hebben we kunnen zien dat de warning led werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-10 20:08

Stoney3K

Flatsehats!

it0 schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 17:14:
Dat zou kunnen maar dan zou de warning led aan gaan en dat gebeurt niet.
Via een andere test hebben we kunnen zien dat de warning led werkt.
Is de optocoupler die aangeeft of de lamp wel gestart is (zit een lichtsensor in het lamphuis) nog wel in orde? Goed kans dat die het niet doet en de beamer dus denkt dat er een lamp-probleem is wat niet aan oververhitting ligt.

De lamp start wel?

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

Topicstarter
De lamp gaat inderdaad, maar de lampmodule is gewoon een stuk plastic met een fell lamp, ik heb geen optocoupler gezien?

Ik dacht trouwens dat de hele opzet van optocouplers was scheiding van machten en dat ze daarom onverwoestbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

De lamp wordt geschakeld door de starter die daarvoor gemonteerd is. Die geeft een signaaltjke af via een optocoupler.

Kun je wat vinden aan sensors voor temperatuur enzo? Die zou je bijv. eens op een koelere plaats kunnen houden, kijken wat er dan gebeurd.
Pagina: 1