Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

MOBO VGA als main uitgang geselecteerd i.c.m. DVI monitor :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn PCI-express videokaart leek defect, maar ik wist niet zeker of de rest van de pc nog wel OK werkte. Daarom heb ik voor mijn DVI monitor een verloop gehaald naar VGA, zodat ik het kon proberen met de onboard VGA uitgang. In de bios ingesteld dat er gebruik gemaakt moet worden de onboard chip (VGA), monitor met verloopje ertussen aangesloten-> geen beeld. Nu kan het zijn dat het verloopje niet werkt of dat dit uberhaupt niet mogelijk is.
Probleem waar ik nu mee zit: ik wil mijn BIOS instellingen terugzetten naar PCI-express, zodat ik kan kijken of het met een andere videokaart wel gewoon werkt.
Nu heb ik geprobeerd mijn BIOS te resetten, maar ik weet niet of dit goed is gegaan. P.s. waar moet ik op letten, is er een eenvoudige manier om de instelling terug te krijgen zodat er gebruik gemaakt wordt van de PCI-express slot?
Alle hulp is welkom :)

bvd

• peak
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:15
Verwijderd schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 15:45:
Mijn PCI-express videokaart leek defect, maar ik wist niet zeker of de rest van de pc nog wel OK werkte. Daarom heb ik voor mijn DVI monitor een verloop gehaald naar VGA, zodat ik het kon proberen met de onboard VGA uitgang. In de bios ingesteld dat er gebruik gemaakt moet worden de onboard chip (VGA), monitor met verloopje ertussen aangesloten-> geen beeld. Nu kan het zijn dat het verloopje niet werkt of dat dit uberhaupt niet mogelijk is.
Probleem waar ik nu mee zit: ik wil mijn BIOS instellingen terugzetten naar PCI-express, zodat ik kan kijken of het met een andere videokaart wel gewoon werkt.
Nu heb ik geprobeerd mijn BIOS te resetten, maar ik weet niet of dit goed is gegaan. P.s. waar moet ik op letten, is er een eenvoudige manier om de instelling terug te krijgen zodat er gebruik gemaakt wordt van de PCI-express slot?
Alle hulp is welkom :)

bvd
CMOS batterij eruit halen. booten, krijg je weer je fabrieksinstellingen terug.

op je moederbord zit het batterij.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-11 18:37
Of vraag eventjes rond in je omgeving voordat je de pc open maakt. Bij veel monitoren wordt heel netjes een DVI->VGA adapter geleverd, grote kans dat je iemand kent met een adapter. (ik heb er hier bijvoorbeeld al 3 in de la liggen van 3 verschillende merken monitoren, zo uit de doos :)) Lijkt mij de betere en veiligere optie voor jou ;)

[ Voor 7% gewijzigd door MicGlou op 26-10-2009 17:59 ]

• TomWassenberg
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:38
MicGlou schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 17:58:
Of vraag eventjes rond in je omgeving voordat je de pc open maakt. Bij veel monitoren wordt heel netjes een DVI->VGA adapter geleverd, grote kans dat je iemand kent met een adapter. (ik heb er hier bijvoorbeeld al 3 in de la liggen van 3 verschillende merken monitoren, zo uit de doos :)) Lijkt mij de betere en veiligere optie voor jou ;)
TS heeft toch al zo'n adapter zegt hij? Anyway, waarschijnlijk is de DVI poort op je monitor een DVI-D poort, dus zal zo'n adapter niet werken. Om je BIOS te resetten kan je het beste even in de handleiding van je mobo kijken, maar waarschijnlijk zal het met een jumper in de buurt van de CMOS batterij moeten kunnen.

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen bedankt!

Ik heb het zowel met de cmos batterij als met de jumper gedaan, zodat ik zeker wist dat hij gereset was.
Even een cheapo videokaart op de kop getikt en het bleek inderdaad aan de videokaart te liggen. Verder lijkt de computer perfect te werken. Laat ik hopen dat dat ook het geval is:).
M'n 8800 GTS 640 MB is helaas overleden, R.I.P.
Met de zekerheid dat het aan de videokaart ligt heb ik zojuist de cheapo videokaart geretourneerd en een andere besteld, de HD 5770 1GB. Had er een betere in kunnen stoppen, maar een 5850/80 leek mij een beetje overkill voor de C2D e6600 @2,4 Ghz.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-11 18:37
tomwas54 schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 18:09:
[...]

TS heeft toch al zo'n adapter zegt hij? Anyway, waarschijnlijk is de DVI poort op je monitor een DVI-D poort, dus zal zo'n adapter niet werken. Om je BIOS te resetten kan je het beste even in de handleiding van je mobo kijken, maar waarschijnlijk zal het met een jumper in de buurt van de CMOS batterij moeten kunnen.
TS zegt toch ook dat verloopstukje misschien niet goed is? :P Mijn eerste advies zal iig nooit 'openmaken die hande'l zijn ;) Ieder een eigen methode, DVI-D had ik nog niet bij stil gestaan :)

Maar goed, fijn dat het werkt nemisis... leuk kaartje trouwens voor het geld, daar kan je lekker mee wegknallen etc :D
Pagina: 1