hd4850 stuk? verschil van mening over RMA

Pagina: 1
Acties:

• chead
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-02-2025
Ik heb 2 sapphire hd4850 512 mb kaarten gekocht, waarvan 1(de slave bleek later) me de hele tijd problemen gaf.
RMA gestuurd, de verkoper heeft geen fouten kunnen ontdekken.
Hun reply:
"Goedemiddag,
We hebben de kaart in twee systemen getest:
MSI 770-C45, AMD Athlon II X2 245 onder Windows Vista 32bit
Asus P5K, Intel Celeron 430 onder Windows XP 32bit
De gebruikte tests zijn Furmark en 3dmark geweest. Beide tests hebben een behoorlijk aantal uren aangestaan. Om te testen zijn de Catalyst 9.9 drivers gebruikt.
Crossfire hebben we helaas niet kunnen testen omdat er verder geen kaart beschikbaar is om daarvoor te gebruiken.
Hopelijk beantwoord dat uw vragen enigszins."

Ik heb de kaarten zelf na ze retour te hebben gekregen nogmaals getest door ze gewoon een voor een in de compu te stoppen. Hierbij start de pc gewoon op met de "goede"kaart , maar met de slechte kaart krijg ik geen eens een bootscherm....
Lijkt mij dat als ik 2 identieke kaarten omruil dat de monitor in ieder geval een bootscherm moet weergeven... (toch? of mis ik nou wat?)
Kan het zo zijn dat dit een specifiek probleem van de kaart met 64bit aansturing is?
Een beetje bevestiging van mijn "line of reasoning" zou erg welkom zijn. bvd.

mijn specs:

Voeding: Corsair TX850W 80+
Memory : 12 gig OCZ Platinum OCZ3P1600LV6GK
Mobo: Gigabyte GA-EX58-UD5 (bios F8)
CPU: Intel Core I7 920
BR/DVD: Lg GGC-H20L Bluray HD-read Bulk
Pri HD: OCZ Vertex Series SATA II 2.5, 60GB (fw: 1.4 beta)
Video: 2x Sapphire HD4850 512 MB, (CCC 9.10)

[url="http://members.iracing.com/membersite/member/CareerStats.do?custid=213755"]

• Netrunner
  • Laatst online: 05-01 21:41
Wel allemaal beetje vaag, sluit ze allebei aan, start van de goede videokaart op en kijk of de 2e kaart ( door jou genoemde defecte kaart ) het doet, doet hij het kun je proberen te configureren. dan draai je ze om en laat je pc van de defecte kaart opstarten, doet die het dan toch niet dan denk ik dat het niet aan de software ligt maar dat het probleem toch bij de hardware ligt.

Maarrrr het kan ook natuurlijk omdat het allemaal gloedje nieuw is, dat win7 64bits aansturing niet echt wil samenwerken met je videokaart...

• chead
  • Laatst online: 28-02-2025
Dank voor je reactie,
Maar als het daaraan ligt (Wint-64) dan lijkt het me dat de "goede", identieke kaart daar ook niet mee overweg zou kunnen....

[url="http://members.iracing.com/membersite/member/CareerStats.do?custid=213755"]