Ik ben bezig met een zimbra-implementatie en de ldap die bij zimbra meegeinstalleerd wordt, moet tevens ook voor een andere server dienst gaan doen. Een van de dingen die vanuit de ldap geregeld moet gaan worden is de mogelijkheid tot sudo. Dit is mij al eerder wel gelukt, maar op de een of andere manier gaat er nu iets niet zoals het hoort.
Als ik een gebruiker in 2 of meer groepen plaats, krijg ik enkel en alleen de primaire groep te zijn met id of met id -a.
als ik een getent group doe, zie ik wel de uid bij de juiste groepen.
Ik krijg geen usernames te zien vanuit de ldap. (Dit verbaast mij eigenlijk wel een beetje)
Ik kan met de gebruiker wel inloggen, maar die krijgt dus niet de secundaire groepen mee.
Iemand enig idee waar dit probleem ontstaat?
Ik heb al gezocht, maar de meeste zimbra en ldap problemen lijken voor te komen uit de koppeling met samba. Iets wat niet zal gebeuren. Mogelijk dat ik verkeerd zoek....
Nog wat info:
Software: Zimbra CS 6.0.2 Open Source editie
Als ik een gebruiker in 2 of meer groepen plaats, krijg ik enkel en alleen de primaire groep te zijn met id of met id -a.
code:
1
2
| id -a test uid=2003(test) gid=2001(personeel) groups=2001(personeel) |
als ik een getent group doe, zie ik wel de uid bij de juiste groepen.
code:
1
2
3
| personeel:*:2001: webadmin:*:2002: serveradmin:*:2003:2003 |
Ik krijg geen usernames te zien vanuit de ldap. (Dit verbaast mij eigenlijk wel een beetje)
Ik kan met de gebruiker wel inloggen, maar die krijgt dus niet de secundaire groepen mee.
Iemand enig idee waar dit probleem ontstaat?
Ik heb al gezocht, maar de meeste zimbra en ldap problemen lijken voor te komen uit de koppeling met samba. Iets wat niet zal gebeuren. Mogelijk dat ik verkeerd zoek....
Nog wat info:
Software: Zimbra CS 6.0.2 Open Source editie