Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Website monitor software

Pagina: 1
Acties:

• reshi
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06:43
Ik ben op zoek naar programma’s die in de gaten houden of websites nog in de lucht zijn? ? Ik bedoel dan in feite een prog dan controleert of een website geopend kan worden (dus geen timeout of niet resolve error etc.) en als dat niet het geval is een waarschuwing stuurt, bijvoorbeeld per email, maar nog veel beter zou zijn als het met sms zou gaan.

Nou heb ik hier op het forum al gezocht en vond ik programma's als:
dude
expert website monitor
nagios
maar als deze tools zijn te "sterk" voor wat ik zoek.

Vervolgens mijn zoek actie uitgebreid naar google om te kijken of ik niet beter een webbased tool kon vinden en toen vond ik de volgende:
uptrends.com
site24x7.com
internetvista.com
alertfox.com
monitis.com
mtgsy.net/netmon
dotcom-monitor.com
pingdom.com
host-tracker.com
siteuptime.com

En zoals ik het kon zien, kunnen ze allemaal ongeveer het zelfde alleen de prijs verschilt? Nu heb ik hier verder weinig tot geen verstand/ervaring mee, dus vroeg ik me af wat andere mensen gebruikten en of de bedragen die de bovenstaande websites vragen op "normaal" niveau liggen/of iemand een goedkoper/beter alternatief heeft.

Verwijderd

Nagios is gaaf en kun je zo groot maken als je wilt, of juist klein zoals jij omschrijft. Als het gaat om meer dan 10 sites is het best een aardige tool denk ik om eens te proberen. Als je een vergelijking wilt doen met verschillende websites en tools, kijk dan ook of ze kunnen controleren op behaalde inhoud.

Een voorbeeld:
Je hebt een website met een database erachter en de database werkt niet meer, dan zou een tool kunnen constateren dat de website ok is (immers een HTTP 200 reply), maar de inhoud klopt niet. Nagios kan bijvoorbeeld zoeken op specifieke woorden in de tekst, ik denk niet dat alle andere tools/websites dat standaard ook kunnen.

Verder heb ik geen ervaring met de genoemde websites en tools op nagios na dan.

• reshi
Ruud,

Bedankt voor je reactie!

Niemand anders met ervaringen hiermee? Ik had eigenlijk wel gehoopt dat meer mensen hier mee bezig zijn/hun ervaringen konden delen.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik maak zelf gebruik van basicstate.com; deze biedt als gratis dienst email-alerts bij problemen plus een dagelijks overzicht van uptime percentage. Hiernaast vraag ik me af of je al een duidelijke voorkeur hebt voor software of een dienst?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• reshi
Nee nog een voorkeur, ben me echt nog aan het oriënteren en alle pro's en con's met bijbehorende kosten aan het opschrijven.

Heb gekeken naar Nagios, als ik het goed zie heeft deze het zelfde "euvel" als Dude. Je moet de software op de server installeren. Sinds ik ook gebruik maak van shared hosting kan dit nogal lastig worden denk ik.

[ Voor 46% gewijzigd door reshi op 28-10-2009 12:21 ]

• reshi
Na nogal wat uurtjes zoeken ben ik bij het volgende uitgekomen:
Radar website monitor van apicalsoft.
Dat in combinatie met een mail -> sms gateway en ik heb wat ik wil.

Heeft iemand hier ervaring mee, of iets wat hier op lijkt?

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:16
Wij gebruiken zelfgeschreven PHP code. Daarmee monitoren we. Vervolgens hebben we ook weer een script wat de monitoring monitored zodat we het ook weten als de monitor server uitvalt. Wij werken op dit moment nog met pings e.d.

Voor code errors gaan we overstappen op Unit testing. Daarmee willen we automatisch database errors etc. er uit gaan halen.

• reshi
Radar Website Monitor was het uiteindelijk ook niet. Laatste update was in 2007 en maker was een of andere kerel uit China die ook geen support gaf. Daarnaast kon het programma geen verbinding maken met een mysql database en dat is wel wat we willen.
Na nog meer zoeken heb ik nog een reeks programma's gevonden die het allemaal niet zijn.... Programma's zoals:

Copernic Tracker
Website-Watcher 5.1.5
StressTester 6.0
en nog een hele reeks die hier bij staan: http://www.softwareqatest.com/qatweb1.html

Het enige programma dat doet wat wij willen is eigenlijk WebWatchBot van exclamationsoft.com maar dat is boven ons budget. Is er niemand anders die een "simpel" monitor tooltje gebruikt dat kijkt of een website te bereiken is, of er bepaalde content op staat en of de database nog reageert en als dit niet het geval is een email verstuurd. Dit moet toch ergens te kopen zijn voor niet teveel geld? Ik hoop dat iemand me een richting op kan wijzen.

• Koelkasten
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-11 22:29

Koelkasten

har har koelkast op je knar

gebruiken al jaren in een proffesionele omgeving nagios (versie 3 inmiddels) Het voordeel van dit pakket is dat je het echt zo gek kan maken als je zelf wil. Je kan in theorie zelfs het hele bestel proces van je website in de gaten houden. Ook is het mogelijk om meerdere mensen in de waarschuwing lijst te zetten met email / sms notificatie en daar een dienst rooster aan te hangen bijvoorbeeld de 1e week van de maand krijgt Kees geen smsjes buiten kantoor uren de 2e week van de maand wel.

Mogelijkheden zijn bijna eindeloos, maar daarmee is dus ook het opzetten en voor de 1e keer configureren niet echt een heel makkelijke taak, daar ben je wel even mee bezig.

Overigens is het pakket gratis en is het reslatief makkelijk een eigen custom check / plugin te maken.

Overigens hoef je voor nagios (versie 3 althans) geen custom plugins te maken voor wat jij wil. een mysql plugin is er gewoon, een http (en https) plugin ook.

Bedenk overigens wel dat je de nagios server op een andere locatie moet runnen als waar de site(s) die je in de gaten aan het houden bent staan. Je moet ze de kost geven die dat vergeten (wel andere server maar zelfde inet gateway naar buiten)

[ Voor 21% gewijzigd door Koelkasten op 27-11-2009 10:07 ]

Sommige mensen....

Pagina: 1