Ik ben op zoek naar programma’s die in de gaten houden of websites nog in de lucht zijn? ? Ik bedoel dan in feite een prog dan controleert of een website geopend kan worden (dus geen timeout of niet resolve error etc.) en als dat niet het geval is een waarschuwing stuurt, bijvoorbeeld per email, maar nog veel beter zou zijn als het met sms zou gaan.
Nou heb ik hier op het forum al gezocht en vond ik programma's als:
dude
expert website monitor
nagios
maar als deze tools zijn te "sterk" voor wat ik zoek.
Vervolgens mijn zoek actie uitgebreid naar google om te kijken of ik niet beter een webbased tool kon vinden en toen vond ik de volgende:
uptrends.com
site24x7.com
internetvista.com
alertfox.com
monitis.com
mtgsy.net/netmon
dotcom-monitor.com
pingdom.com
host-tracker.com
siteuptime.com
En zoals ik het kon zien, kunnen ze allemaal ongeveer het zelfde alleen de prijs verschilt? Nu heb ik hier verder weinig tot geen verstand/ervaring mee, dus vroeg ik me af wat andere mensen gebruikten en of de bedragen die de bovenstaande websites vragen op "normaal" niveau liggen/of iemand een goedkoper/beter alternatief heeft.
Nou heb ik hier op het forum al gezocht en vond ik programma's als:
dude
expert website monitor
nagios
maar als deze tools zijn te "sterk" voor wat ik zoek.
Vervolgens mijn zoek actie uitgebreid naar google om te kijken of ik niet beter een webbased tool kon vinden en toen vond ik de volgende:
uptrends.com
site24x7.com
internetvista.com
alertfox.com
monitis.com
mtgsy.net/netmon
dotcom-monitor.com
pingdom.com
host-tracker.com
siteuptime.com
En zoals ik het kon zien, kunnen ze allemaal ongeveer het zelfde alleen de prijs verschilt? Nu heb ik hier verder weinig tot geen verstand/ervaring mee, dus vroeg ik me af wat andere mensen gebruikten en of de bedragen die de bovenstaande websites vragen op "normaal" niveau liggen/of iemand een goedkoper/beter alternatief heeft.