Eenvoudig thuis-servertje

Pagina: 1
Acties:
  • 260 views

• BlueLed
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-11 16:31
Ik weet niet of ik hier goed zit met mijn vraag, en anders hoor ik het wel. Ik ben nog vrij nieuw hier op tweakers.
Ik lees alleen al jaren de frontpage dagelijks maar ben dus sinds kort geregistreerd actief of het forum.

Graag zou ik willen weten hoe iedereen hier zijn data bij elkaar houdt.

In de loop der jaren heb ik alle gedownloade spullen weggeschreven op dvd's, sinds enkele jaren is alles naar een externe schijf gegaan maar inmiddels is het uitgelopen tot een Sharkoon SATA docking station met een stapeltje interne sata schijven...

Ik wil dus graag een centraal punt hebben waar ik alles tegelijk kan benaderen. Dus dan zou je al snel aan een nas denken maar dat wil ik dus juist niet. Omdat die apparaten duur zijn, vaak maar plaats aan twee schijven bieden en ik hoef mijn data niet over de hele wereld beschikbaar te hebben.

Ik zou dus graag zo minimalistisch mogelijk alles willen bundelen. Het hoeft niet in raid. Gewoon een simpel systeem dat ruimte en ondersteuning bied aan 4 a 5 sata-schijven. Aan hoeveel watt voeding moet ik dan denken en hebben andere tweakers misschien mooiere oplossingen?

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:11

Matis

Rubber Rocket

Neem eens een kijkje in het volgende topic: [BBG] Best Buy Guide topicoverzicht

Daarin staan alle bestbuy's van deze tijd. Voor een eenvoudige server zou je dit specifieke topic eens door moeten spitten:
[BBG] Special: goedkope thuisserver (storage) november 2009

Succes iig :Y

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• BlueLed
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-11 16:31
Bedankt voor je snelle reactie en je tip Matis, ik ga even kijken :)

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:25

Thandor

SilverStreak

Zie inderdaad de reactie van Matis :). Binnenkort kom de BBG die hij noemt online op de frontpage en zullen de [BBG Aanschaf]-topics verschijnen waar je met vragen terecht kunt.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Dit topic is gesloten.