Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plaklijm
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19-02-2023
Hallo,

Ik ben van plan om deze week Windows 7 Home Premium Oem te halen.

Ik weet wat het verschil is tussen;
Oem; Geen Support
Retail; Support via MS
Upgrade; Upgrade vanaf Vista

Hieruit kan ik ook de prijsverschillen tussen Oem en Retail begrijpen.
Waarom is de Upgrade dan toch duurder als een Oem?
Dan kun je toch beter een Oem halen als een Upgrade.

Ik wil even zeker weten dat ik zodalijk niet met de verkeerde windows thuis kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 22:33

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Dat verschil is toch wel duidelijk? Met een upgrade hou je nog steeds support van MS, met een OEM versie moet de systeembouwer (en dat ben jij waarschijnlijk) de support leveren. :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rian
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-05 09:42
Je geeft al aan dat je bij de oem-versie geen support krijgt. Bij de upgrade variant zal er wel support zitten, dit verklaart het verschil in prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:58

CaDje

Framedrops for life

Maar wat als je upgrade van een oem versie. Krijg je dan wel support van Microsoft ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-07 21:14

WPN

van de website van MS:

Tel.: +31 20 5001500

bel ze op en vraag ze hierover, dat is beter dan het giswerk van ons aangezien licenties van MS redelijk open staan voor interpretatie.... :)

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:00

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Als je de upgrade meekrijgt bij aankoop van je nieuwe systeem, moet je de support verkrijgen bij de leverancier. Ook wanneer je een upgrade zelf aanschaft moet je bij je leverancier zijn omdat je basis nog steeds de OEM is, meen ik me te herinneren.

Ik kan alleen geen bron vinden, dus met 100% zekerheid durf ik dat niet te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sankop
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-03 17:53
Een OEM versie mag alleen gekocht/verkocht worden samen met een nieuwe PC, dus als besturingssysteem op 1 vaste pc, deze mag dus niet meer op een andere PC geinstalleerd worden als de originele PC ermee ophoud, daarom is deze goedkoper.

Bij een upgrade pakket, heb je microsoft al genoeg gesponsord door de vorige versie (vista) te kopen. upgraden vanuit XP kan volgens mij niet eens.

Alleen een full install pakket (retail) kan je zelf op je huidige XP machine zetten, indien deze nog snel genoeg is. Hierbij geldt dus dat je niet zomaar van uit XPkunt upgraden, het wordt dus een schone install.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• extractor
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-08 13:38
Je kunt inderdaad niet vanuit XP upgraden, daarnaast kun je ook niet van 32bit vista naar 64 bit win7 upgraden in beide gevallen moet je een schone installatie uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

Een xp installatie geeft wel recht op een upgrade naar windows 7 je kan dan dus wel een upgrade pakket kopen.

Systeem | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:35
Eh...gaat over aanschaf he ---Shopping Forum--> MOVED!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Plaklijm,

welkom op GoT. Ik gooi je topic op slot aangezien het imo in het verkeerde forum staat (en ik wil het niet terugplaatsen naar WOS), je volgens mij antwoord hebt op je vragen en deze vragen in diverse andere topics gesteld hadden kunnen worden (of gevonden hadden kunnen worden). Mocht je vragen hebben, dan kun je via de gebruikelijke kanalen contact met me opnemen!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.