[iPhone] Films in portrait kijken?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ben een beginner met een vraag.

Heb gister een dvd omgezet naar mp4 en deze op mijn iPhone 3GS gezet. Het probleem is dat deze film alleen in liggende stand te zien is. Is er een programma dat hij in staande stand te zien is daar mijn telefoonhouder in de auto alleen maar staand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Is in ieder geval geen standaard functie op de iPhone. Je kunt webvideo's wel in portrait bekijken.

Steve Jobs zei tijdens de introductie ook: "video's are always viewed in landscape".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stouten
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-06-2022
Je zou met een software pakketje je video 90 graden kunnen draaien, maar daar word je denk ik niet vrolijk van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 21:03
Je kan beter andersom redeneren. Hoe kan je je telefoonhouder in landscape doen? Een dvd wíl je niet eens in portraitmode bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Waarom zou je een film willen kijken terwijl je auto rijd?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
CLB schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 18:07:
Waarom zou je een film willen kijken terwijl je auto rijd?
Een film moet je ook niet kijken tijdens het rijden, maar een concert aanhebben is goed om te horen en af en toe te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Stouten schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 14:03:
Je zou met een software pakketje je video 90 graden kunnen draaien, maar daar word je denk ik niet vrolijk van.
En mijn vraag is nou precies welk pakketje dat nou is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinigingsdoek
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-11-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 06:49:
[...]

Een film moet je ook niet kijken tijdens het rijden, maar een concert aanhebben is goed om te horen en af en toe te kijken.
Horen kan ook prima als het scherm gekanteld is en voor die paar keer dat je wil kijken, kun je je hoofd draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je toch niet gaat kijken tijdens het rijden luister dan gewoon een MP3'tje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:57

AzzKickah

06-CENSORED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

Wat maken jullie je druk over hoe ik naar mijn iPhone wil kijken of luisteren. Ik vind het fijn dat jullie meedenken, maar laat het commentaar dan achterwege en blijf bij het onderwerp. Ik vraag niet om een discussie over dat ik dan een MP3 moet luisteren of hoofd moet draaien

Ik vraag gewoon een, naar ik dacht, oplossing om een programma om in portrait te kunnen kijken.

Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voor zover ik het heb kunnen zien is dit voor Window based telefoons en niet voor de iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 16:50

dawuss

gadgeteer

Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 09:24:
[...]
Voor zover ik het heb kunnen zien is dit voor Window based telefoons en niet voor de iPhone.
Nee, het is een programma dat je op een Windows PC draait om de video 90 graden te draaien alvorens je deze op de iPhone zet. Voor zo ver ik weet is dat op dit moment de enige manier om te doen wat jij wil, ik ken in ieder geval geen iPhone software die video geroteerd af kan spelen.

Heb je een Windows PC of een Mac?

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06 15:52

JvW

On my way home...

Maar dat hoeft toch niet uit te maken. Je zult het roteren toch moeten uitvoeren op een computer en niet op je Iphone. Indien je alleen een Apple computer tot je beschikking hebt werkt virtualdub wellicht niet (ben zelf geen Apple adept)

Zoeken op 'rotate mp4 video' geeft diverse hits waaronder deze

Virtualdub dus.

En deze voor Apple specifiek

VLC player kan het ook on-the-fly, maar die zul je op een Iphone wel niet als player (kunnen) gebruiken

---------

Ik ben geen Iphone gebruiker, maar is er in die enorme app-store geen enkele app beschikbaar die dit kan? Je zult toch niet de enige zijn die hier tegenaan loopt?
En ik kan me zo indenken dat het roteren van een videobestand naar portrait ook je aspect-ratio behoorlijk vernaggelt of dat je heel veel pixels moet inleveren om een stukje breedbeeld in portraitmodus volledig weer te geven

Persoonlijk zou ik kiezen voor een andere houder in de auto. Kan nooit al te veel kosten. (En ik ga er in deze reactie vanuit dat je dit wilt bereiken voor je passagier of voor stilstaande momenten. Video aan tijdens het rijden is echt niet OK. (Ik spreek vanuit mijn professionele hoedanigheid. Ik heb al teveel mensen uit een autowrak gehaald die waren afgeleid door het een of ander. En geloof me, dat wil je niet)

[ Voor 51% gewijzigd door JvW op 27-10-2009 09:40 . Reden: toevoeging ]

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb wel eens gehoord van apps die de accelerometer uit kunnen zetten, misschien dat dat een oplossing kan zijn voor je?

Probeer zoiets:
http://www.google.nl/sear...iphone+off&meta=&aq=f&oq=
Pagina: 1