Toon posts:

Laptop word heel erg warm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb hier een HP pavilion laptop, en deze word echt enorm warm na een tijdje.
Dit al na een 1,5/2 uur. Er zit een ATI Mobility Radeon HD 3450 in en ik weet zelf niet precies om welk type laptop het gaat op het HP pavilion na.

Is er ergens een mogelijkheid dit na te kijken (op de laptop zelf)?
Hebben jullie enig idee hoe dit komt, en hoe dit is op te lossen?

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Erwin

• KingTenteehje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19-12 15:55

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

Heb zelf ook ooit een HP pavilion gehad, en gebruikte deze voor van alles en nog wat, vooral voor spellen. Ik had hetzelfde probleem dat deze laptop, notebook eigenlijk, zeer heet werd. Ik heb dit opgelost door een standaard te kopen van Coolermaster. Mijn oude HP pavilion was een desktop vervanger, en ik geloof dat dit dat ook is. Deze worden gewoon behoorlijk warm, en denk dat de meest voor de hand liggende oplossing is om hem op een koeler te zetten en vooral niet op je schoot.

Is het deze niet? http://www.portablegear.n...P_Pavilion-dv5-1210ed.htm
Gewoon even Google gebruiken en de specificaties invullen, vaak komt er wel naar voren uit welke serie het is. Ik geloof ook dat er op de laptop ook vermeld staat welk type het is, geloof dat er een stikker zit onder de accu.

Fools you are... who say you like to learn from your mistakes... I prefer to learn from the mistakes of others, and avoid the cost of my own. "Otto von Bismarck"

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Je kunt kijken of het underclocken van de processor en mogelijk de videokaart helpt. Staat de instelling op zuinigheid ipv full power?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
KingTenteehje schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 12:23:
Heb zelf ook ooit een HP pavilion gehad, en gebruikte deze voor van alles en nog wat, vooral voor spellen. Ik had hetzelfde probleem dat deze laptop, notebook eigenlijk, zeer heet werd. Ik heb dit opgelost door een standaard te kopen van Coolermaster. Mijn oude HP pavilion was een desktop vervanger, en ik geloof dat dit dat ook is. Deze worden gewoon behoorlijk warm, en denk dat de meest voor de hand liggende oplossing is om hem op een koeler te zetten en vooral niet op je schoot.

Is het deze niet? http://www.portablegear.n...P_Pavilion-dv5-1210ed.htm
Gewoon even Google gebruiken en de specificaties invullen, vaak komt er wel naar voren uit welke serie het is. Ik geloof ook dat er op de laptop ook vermeld staat welk type het is, geloof dat er een stikker zit onder de accu.
Bedankt voor je reactie, ah ok.
Een notebook / laptop lijkt me juist om ook op de bank op je schoot te hebben.. anders had ik wel een desktop gekocht.

Het lijkt inderdaad op die ja, het zal 'm wel zijn.
Een driver update of iets dergelijks, zal dat wat uitmaken?

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 12:24:
Je kunt kijken of het underclocken van de processor en mogelijk de videokaart helpt. Staat de instelling op zuinigheid ipv full power?
Heb ik geen ervaringen mee, waar kun je dat zien? Of bedoel je dat bij energie beheer?
Die staat momenteel op energie besparing.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 12:26:
[...]

Heb ik geen ervaringen mee, waar kun je dat zien? Of bedoel je dat bij energie beheer?
Die staat momenteel op energie besparing.
Energiebeheer is een van dingen, het andere kan via RMClock (voor de processor). Gebruik de zoekfunctie om "underclocking mobile videocard" of zo te zoeken :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Weet je toevallig ook hoe warm hij precies wordt? Dus in graden? Mijn Dell laptop wordt ook behoorlijk warm, maar dat doet ie nou al een jaar ofzo, en ik heb er geen problemen mee gehad tot nu toe. Laptops worden over het algemeen wel wat warmer dan een desktop, dus als je temperatuur niet al te hoog is, kun je ervan uitgaan dat het gewoon is, en dan zou je het nog kunnen aanpassen door bepaalde dingen in een energiezuinige stand te zetten of onderdelen te onderclocken, zoals men boven mij ook zegt.

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-12 22:42
Installeer HWMonitor om de temperaturen te checken.

Installeer RMClock om je processor automatisch te underclocken.

Op zich hoeft heel erg warm niet erg te zijn. Het is alleen lastig als de ventilator steeds heel hard draait.

• KingTenteehje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19-12 15:55

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

Verwijderd schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 12:25:
[...]

Bedankt voor je reactie, ah ok.
Een notebook / laptop lijkt me juist om ook op de bank op je schoot te hebben.. anders had ik wel een desktop gekocht.

Het lijkt inderdaad op die ja, het zal 'm wel zijn.
Een driver update of iets dergelijks, zal dat wat uitmaken?
Naar alle waarschijnlijkheid zal een pure driver update niet veel doen met de temperatuur van de je notebook. Het is wel wat Gambieter zegt dat je hem wellicht kan underclocken. Het ligt er natuurlijk ook aan waar je je notebook precies voor gebruikt. In het geval van gamen op je notebook zal het niet de beste oplossing zijn om te underclocken, prestaties kunnen minder worden. Zowieso als je hem ook voor games gebruikt zal ik hem altijd op een stabiele ondergrond zetten. Dit zodat hij goed kan koelen, hebben die dingen wel nodig. Uit eigen ervaringen zul je altijd tegen dit euvel aanlopen dat hij heet wordt. Wat ik een heel erg makkelijk ding vind voor mijn notebooks is een `Logitech Alto` is een standaard en een keyboard aan elkaar. Dit geeft hem genoeg open air om te koelen. Het nadeel is wel dat je notebook niet op schoot kan houden met dit ding. Verder als je interesse in de logitech alto hebben moet je wel even kijken of de standaard niet voor je fans zit, geloof het niet namelijk.

Fools you are... who say you like to learn from your mistakes... I prefer to learn from the mistakes of others, and avoid the cost of my own. "Otto von Bismarck"

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-11 00:34

WPN

hoe lang heb je de laptop in gebruik en heb je de laptop in gebruik in een stoffige omgeving?

Ik heb een acer thuis en die begon een paar maanden geleden spontaan uit te vallen maar deze werd ook enorm heet.
Ik heb deze toen opgemaakt en dacht dat er een filter voor de fan van de cpu zag, toen ik dit "filter" echter aan raakte was dit dus een focking dikke stoflaag. Dit heb ik weggehaald en de fan schoon gemaakt en sindsdien werkt het weer perfect....

houdt er dus rekening mee dat het ook zo kan zijn dat de airflow niet goed meer werkt, ook laptops hebben schoonmaakbeurten nodig.

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

Verwijderd

Topicstarter
Deze laptop word niet gebruikt om te gamen, puur tekst verwerken etc. De laptop word veels te warm, core0 is momenteel 87 graden, core1 ook. de GPU core is 69 graden en 'THRM' ook dik in de 80 graden.

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
ik zou 'm idd eens schoonblazen met perslucht (voorzichtig!) of koop zo'n spuitbusje met lucht.
grote kans dat het luchtkanaal vol zit met stof en dit hoopt zich ergens op.
Pagina: 1