Converteren DVD (vob) naar Hi Q movie

Pagina: 1
Acties:

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Topicstarter
Ik heb een film gemaakt die op DVD is gebrand maar ik wil de video nu vanaf de laptop starten met een queprogramma (QLab). Helaas kan QLab niks met DVD's dus moet ik de DVD-video converteren naar een .mov of .avi.

De film wordt afgespeeld over een videoprojector dus de filmkwaliteit moet gewoon hoog zijn (geen compressie in beeld en geluid te zien en horen) en de resolutie moet dus ook hoog blijven. Welk stuk software kan dit het beste?

• Blaffeh
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 02-02 12:47
1: Google
2: Trial and Error

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Als je iLife 08 of 09 hebt kun je hier eens naar kijken. Mocht je die niet hebben trouwens ook er staan nog wat linkjes naar alternatieve paketten.

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Topicstarter
Google en GoT-search bood geen soelaas, alleen maar reacties wat je NIET moet gebruiken (want kut) en voor de rest vnml Windows-software en conversie voor Lo Q (iPod etc.). Anders vroeg ik het hier niet.

edit: thnx Herby, ik had je reactie nog niet gezien net.

[ Voor 12% gewijzigd door Wilf op 26-10-2009 11:35 ]

• YoGi_Berra
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-02 19:27
Handbrake

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Graag gedaan ^^ schroom je trouwens niet om echt alle opties zo ongeveer open te knallen met exporteren, het zal echt lang gaan duren ,maar dan heb je tenminste wel een goed bronbestand waar je mee aan de slag kunt en zal je uiteindelijk alleen maar tijd besparen.

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Topicstarter
Ja ik las via Google (en via een collega hoorde ik) negatieve dingen over Handbrake maar het werkte redelijk goed, zolang je idd maar alle settings op 100% gooit. Wel jammer dat je niet .mov kan kiezen en alleen mp3 audio, maar het resultaat is zo te zien/horen goed.

• YoGi_Berra
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-02 19:27
Handbrake kan je vele dingen aanpassen, gaat je vast lukken met wat je zoekt :)
Pagina: 1