DRINGEND HULP!!!!JAVA-Eclipse

Pagina: 1
Acties:
  • 651 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik zoek een oplossing voor mijn probleem!
Ik moet elke keer ik op een knop druk in een tekstvak een getal doen verhogen met 1.
Hoe doe ik dat?

class FeedHandler implements ActionListener {
public void actionPerformed(ActionEvent e) {
int maaltijd=0;
maaltijd=maaltijd+1;
tekstvakMaaltijd.setText(""+maaltijd);
}
}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJayV
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
je verhoogt maaltijd nu wel, maar vlak ervoor zeg je dat maaltijd 0 is, dit moet je op een andere plek doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 16:01
[google=global+variables+in+java]

[ Voor 33% gewijzigd door BtM909 op 26-10-2009 11:00 . Reden: ontdaan van LMGT link ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Wat DeejayV zegt, moet je trouwens die int niet parsen naar string als je hem in tekstvak zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-09 21:51
raptorix schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 11:00:
Wat DeejayV zegt, moet je trouwens die int niet parsen naar string als je hem in tekstvak zet?
dat gaat vanzelf.

wat je code betreft:
int maaltijd=0; moet naar je constructor, en niet in je actionlistener.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thx is idd opgelost nu maar nu zit ik met ng een ander probleem....
het is ongeveer hetzelfde enkel moet ik nu een woord elke keer als ik klik achter elkaar krijgen...

class BlafHandler implements ActionListener {
public void actionPerformed(ActionEvent e) {
String invoer1, invoer2;
invoer1=tekstvakBlaf.getText();
invoer2=invoer1;
tekstvakUit.setText(invoer2);
}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 16:01
RocketKoen schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 11:03:
[...]

dat gaat vanzelf.

wat je code betreft:
int maaltijd=0; moet naar je constructor, en niet in je actionlistener.
En dan nog ff als variable declareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Hoi Naomi en welkom op GoT. :)

Helaas voldoet je topic niet echt aan de verwachtingen die we hier op GoT van topics hebben. Ik zal dat proberen uit te leggen zodat we je bij een beter topic ook beter kunnen helpen; daar hebben wij meer aan, maar jij zeker. ;)

Allereerst geef je maar een heel minimale omschrijving van je probleem, om vervolgens wat code te posten. Hoewel je er goed aan deed dát selecte stukje code te posten en we daaruit inderdaad wel kunnen afleiden waar je denkfout zat, is dat maar zelden het geval. We verwachten dus eigenlijk wel een beschrijvend stukje tekst erbij waarin je aangeeft wat je al geprobeerd hebt, wat daar precies aan fout ging en waarom je niet begrijpt wat er mis gaat. We kunnen je dan veel beter helpen. :)

Daarnaast is je topictitel bijzonder schreeuwerig én nietszeggend. Iedereen die hier een vraag stelt heeft in meer of mindere mate dringend hulp nodig; als dat niet zo was zouden ze hier geen vraag stellen. ;) Het zou dus fijn zijn als je een volgende keer het "geschreeuw" achterwege zou laten en gewoon een topictitel zou verzinnen die je probleem omschrijft; zie ook *** Over topictitels in PRG - lezen voor topic openen!!! ***.

Andere leeskost waar je nog je voordeel aan kan doen staat hier, in ons algemeen beleid: De Quickstart. Daarin staat beschreven hoe een topicstart in elkaar hoort te zitten om duidelijk genoeg te zijn zodat wij je verder kunnen helpen. :) Ook hebben we een handigere manier om code te posten: Hoe post je code? / Hoe gebruik je de code tag? ;)

Veel plezier op GoT en succes met je probleem verder. :)

[ Voor 3% gewijzigd door NMe op 26-10-2009 11:12 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Het is niet ons probleem dat je dringend hulp nodig hebt, en dus zal je ook niet extra snel geholpen worden.

Ik zie dat je nieuw bent hier op het forum dus wil ik je uitnodigen om De Quickstart eens door te lezen. We willen je hier best helpen, echter zal je daar wel wat voor moeten doen. Zo verwachten we dat je in je topic start duidelijk uitlegt wat je probleem is en ook verteld wat je allemaal al geprobeerd hebt, en waarom dat niet wilde lukken.

Verder is je code beter leesbaar als je [code] tags gebruikt.

edit:
En wat NMe zegt ;)

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.