Windows 7 installatie blijft hangen

Pagina: 1
Acties:
  • 3.986 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twinlife
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-11-2021
Ik heb het volgende probleem, wellicht hebben jullie goede suggesties hoe dit op te lossen.

De installatie van Windows 7 blijft hangen bij "Expanding files". In het begin zie je de puntjes oplopen achter de zin, maar na enkele tellen hangt alles. Ik heb na adviezen van diverse forums het volgende geprobeerd:

-1 geheugenbank er uit halen
-installatie vanaf usb schijf
-de ISO op lagere snelheid naar DVD branden (1x i.p.v. 16x)

Maar dit hielp niet.

De configuratie:
Intel Core2 Quad
OCZ Vertex SSD 60GB, 2.5", 64MB, SATAII http://tweakers.net/price...ch-ssd-60gb.html#tab:info
4GB RAM (later 2GB)
Windows 7 x64

[edit]
Dezelfde ISO werkt binnen een VMware Workstation installatie wel goed, het lijkt me dus niet aan de ISO te liggen.

Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen?

[ Voor 15% gewijzigd door Twinlife op 26-10-2009 16:59 . Reden: toevoegen specs OCZ ]

Fotosite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11373

Hoi je schrijft dat je een 60Gb harddisk gebruikt. Bij expanding files denk ik namelijk aan ruimte te kort. Is de schijf wel leeg? Volgens MS heb je 20Gb nodig voor Windows 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twinlife
Ja, ik heb een nieuwe partitie aangemaakt van 60GB met de installatie wizard van Windows 7.

Fotosite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Anoniem: 11373 schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 10:21:
Hoi je schrijft dat je een 60Gb harddisk gebruikt.
Bij mij staat er toch echt 60GB of heeft die het geëdit? :P

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vreemd, heb je in alle gevallen dezelfde iso gebruikt? Wellicht is deze niet goed. Is het wel een origineel? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twinlife
Anoniem: 11373 schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 10:40:
Vreemd, heb je in alle gevallen dezelfde iso gebruikt? Wellicht is deze niet goed. Is het wel een origineel? ;)
Ja, heb het nog even toegevoegd aan de topicstart.

[ Voor 3% gewijzigd door Twinlife op 26-10-2009 11:05 ]

Fotosite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoelang heb je gewacht? Ik lees op veel forums dat de installatie heel lang kan duren. Zelf had ik gelukkig betere ervaring en was het zo gepiept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Bij expanding files duurde het bij mij ook vrij lang. Vreemde is, met de OEM had ik hier wel last van, maar naar mijn weten met de RTM welke ik hiervoor gebruikte (nu dus de OEM) niet.

Het kan dus even duren eer hij door gaat, ik merkte het steeds aan de DVD die weer ging opspinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08:27
Kun je niet je iso vanuit windows opstarten? Werkt prima hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twinlife
Het kan dus even duren eer hij door gaat, ik merkte het steeds aan de DVD die weer ging opspinnen.
Hoe lang is 'even'? Ik heb volgens mij 5 minuten gewacht.

Fotosite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twinlife
jip_86 schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 14:14:
Kun je niet je iso vanuit windows opstarten? Werkt prima hier.
Dat is lastig, aangezien ik een nieuwe schijf zonder Windows gebruik.

Fotosite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-06-2024

Big Womly

Live forever, or die trying

Ik kan me heel vaag nog iets herinneren dat besturingssystemen binnen de eerste x GB van een schijf moesten geïnstalleerd worden om te kunnen werken. Waar op de schijf bevindt de W7 partitie zich?
(hele ouwe info, kan misschien niet meer van toepassing zijn)

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twinlife
mbsaerens schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 15:47:
Ik kan me heel vaag nog iets herinneren dat besturingssystemen binnen de eerste x GB van een schijf moesten geïnstalleerd worden om te kunnen werken. Waar op de schijf bevindt de W7 partitie zich?
(hele ouwe info, kan misschien niet meer van toepassing zijn)
Is niet van toepassing, ik heb met de Windows 7 DVD een hele nieuwe partitie aangemaakt. Er wordt dan automatisch een extra partitie van 100 MB aangemaakt. Dit gedeelte gaat wel goed.

Fotosite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twinlife
GJtje schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 14:00:
Bij expanding files duurde het bij mij ook vrij lang. Vreemde is, met de OEM had ik hier wel last van, maar naar mijn weten met de RTM welke ik hiervoor gebruikte (nu dus de OEM) niet.

Hoe lang duurde het bij jou? En kon je de cursor ook niet meer bewegen? Dat was bij mij het geval.

Fotosite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Twinlife schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 15:38:
[...]

Hoe lang is 'even'? Ik heb volgens mij 5 minuten gewacht.
Ik zou het nog eens proberen en het lekker een avondje laten draaien, wie weet werkt het. Google eens en je ziet dat al veel mensen uren moeten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romio
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-10-2020
Het is mij nog niet duidelijk als de pc echt blijft hangen (num-lock lampje gaat niet aan of uit) of dat de pc gewoon druk bezig is met uitpakken.

Ik had een soortgelijk probleem met mijn computer. De installatie bleef "plakken" op het scherm voor het scherm starten installatie. Van alles geprobeerd niet hielp totdat ik mijn pata dvdrom verving voor een sata dvdrom speler.

Vista en XP installeren zonder problemen met mijn oude pata drive maar windows 7 heeft daar grote problemen mee. 8)7

Mijn speelgoed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biatch
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-07 09:53
Anoniem: 11373 schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 17:14:
[...]

Ik zou het nog eens proberen en het lekker een avondje laten draaien, wie weet werkt het. Google eens en je ziet dat al veel mensen uren moeten wachten.
Uren lijkt me wat aan de lange kant. Het eerste blauwe scherm waarbij je je muiscursor nog kan bewegen duurt zeker 4-5 minuten. Daarna het Setup... gedeelte duurt ook 5+ minuten. Althans bij mij.
Ik zou nog even geduld hebben en wachten tot je er door komt.
Je hebt alleen maar de 60 GB HDD erin hangen? Anders ff de rest ontkoppelen ivm opslaan van boot gegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• increddibelly
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01-07 19:44
ik had ook last bij installeren - verdacht trage voortgang, tijfel over wel of niet vastlopen...
heb maar eens gegoogled en toen werd er getipt om in de Bios de "Allow Memory Remap above..." maar eens aan te zetten. Daarna was de hele installatie in een dik kwartier gepiept. (Win7 Ultimate 64bit UK)
ik zie dat jij ook op een PATA drive installeert, dat was in mijn geval ook zo.

[ Voor 11% gewijzigd door increddibelly op 27-10-2009 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twinlife
Biatch schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 09:53:
[...]

Uren lijkt me wat aan de lange kant. Het eerste blauwe scherm waarbij je je muiscursor nog kan bewegen duurt zeker 4-5 minuten. Daarna het Setup... gedeelte duurt ook 5+ minuten. Althans bij mij.
Ik zou nog even geduld hebben en wachten tot je er door komt.
Je hebt alleen maar de 60 GB HDD erin hangen? Anders ff de rest ontkoppelen ivm opslaan van boot gegevens.
Ik heb de rest al ontkoppeld, alleen de 60GB HDD en een DVD speler aangesloten.

Fotosite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twinlife
increddibelly schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 15:32:
ik had ook last bij installeren - verdacht trage voortgang, tijfel over wel of niet vastlopen...
heb maar eens gegoogled en toen werd er getipt om in de Bios de "Allow Memory Remap above..." maar eens aan te zetten. Daarna was de hele installatie in een dik kwartier gepiept. (Win7 Ultimate 64bit UK)
ik zie dat jij ook op een PATA drive installeert, dat was in mijn geval ook zo.
Bedankt voor de tip! Ga ik proberen.

[edit]
Deze optie is niet te vinden in mijn BIOS...

[ Voor 5% gewijzigd door Twinlife op 29-10-2009 10:32 . Reden: update ]

Fotosite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twinlife
Ik heb nu wat anders geprobeerd: Eerst Windows XP installatie op een 'gewone' sata schijf. Daarna de OCZ Vertex SSD 60GB aangesloten om vanuit Windows XP Windows 7 installatie te starten. Maar onder XP ziet hij de OCZ schijft niet... en nergens drivers hiervoor te vinden. In de BIOS wordt de schijf wel herkend.

Iemand een idee?

[ Voor 6% gewijzigd door Twinlife op 29-10-2009 22:48 ]

Fotosite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06:36

Umbrah

The Incredible MapMan

Windows XP mist waarschijnlijk drivers voor je SATA controller, of heeft door gebrek aan SP2+ (mogelijk) moeite met NTFS5+, hoewel her-initialisatie daardoor kan helpen (daarbij koppel je ook een driveletter aan het volume).

Op een systeem als het jouwe zal een kale installatie (en dan ook echt kaal) niet langer moeten duren dan ~30 minuten, vanaf USB key was het op 'Heracles' in mijn sig kaal slechts 35 minuten.

Als het niet werkt, zal ik het zoeken in je hardware. De derde licentie van het family pack in mijn huishouden was een Athlon64 3800+ op een nooit-geupdate Asus A8N-SLI. Vanwege migratie 32 > 64 bit was een kale installatie nodig. De setup liet echter geen beeld zien, een simpele zoektocht leerde me dat er een probleem was met de ACPI stack van deze PC. Na de DVD-activiteit ejecten van de DVD was voldoende om een fout te genereren, waarna een doorstart van setup geforceerd kon worden (het Loading scherm wat op mijn laptop binnen 2 seconden verscheen na de POST). Een BIOS update had ook geholpen, maar goed, moest ik dat weer branden. W7 draait er nu heerlijk op.

Even zoeken op je hardware (en dan de basis dingen als northbridge, USB controllers, eventuele losse P-ATA controllers, S-ATA controllers, ander RAID-spul, netwerkkaarten) kan helpen.

Ook het percentage invullen in de MS knowledge base invullen kan helpen, bij upgrades is er bijvoorbeeld een hang-bug op 62% met een bepaalde netwerkdriver. Goed advies is natuurlijk om altijd zoveel mogelijk uit te zetten (op één USB controller op legacy mode voor muis/toebo na), en instellingen als p&p OS/ACPI aan te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benedictuz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-03 11:20
ik had het zelfde maar bij mij was de uitkomst dus wel om op 4 speed die iso te branden waarna de installatie in 20 minuten was gepiept. Heb ik echt nog nooit meegemaakt met bootable spul maar het werkte tegen al mijn verwachtingen in prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-12-2022
Moet er bij de installatie nog steeds met F6 een realmode driver worden geinstalleerd met W7? of is dat nu echt verleden tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

DaBuzzzzz schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 19:54:
Moet er bij de installatie nog steeds met F6 een realmode driver worden geinstalleerd met W7? of is dat nu echt verleden tijd?
Dat was in Vista al verleden tijd, USB sticks, andere CD's, een bestaand bestandssysteem: alles pakt hij wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter64
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-06 12:01
Ik wacht al meer dan 24 uur, bij mij blijft hij steken bij 62%.
Weet zeker dat harde schijf groot genoeg is. Heb mn computer hard nodig voor mn studie, dus heeft iemand advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinniel83
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-01-2024
Bij mij duurde het ook erg lang voordat de installatie doorging, ca. 20 minuten, op een Intel Core 2 Duo, 2GB RAM, Corsair X128 SSD met Windows 7 x64.
Zie dat jij ook installeert op een systeem met een SSD, misschien ligt het hieraan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Wouter64 schreef op maandag 23 november 2009 @ 16:50:
Ik wacht al meer dan 24 uur, bij mij blijft hij steken bij 62%.
Weet zeker dat harde schijf groot genoeg is. Heb mn computer hard nodig voor mn studie, dus heeft iemand advies?
62% hangs zijn heel goed beschreven, om een voorbeeldje te noemen: Upgrade stops responding (hangs) at 62% when you upgrade to Windows 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter64
Thanks, had het zelf ook net gevonden, kan nu eindelijk mijn computer weer gebruiken :D
Zou het ook net posten voor andere mensen die er last mee hadden, maar jij was me voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mach2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-07 12:04
Bij mij duurde het ook lang, eerste blauwe scherm met de bloemetjes duurt even en daarna nog zo'n half uurtje bezig geweest. Waarbij ik dus ook dacht dat het geheel hing, maar het later toch weer vrolijk verder ging.

Oftewel gewoon langer wachten is mijn advies :P

[ Voor 10% gewijzigd door mach2 op 25-11-2009 21:25 ]

Hallo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter64
mach2 schreef op woensdag 25 november 2009 @ 21:25:
Oftewel gewoon langer wachten is mijn advies :P
was al 36 uur aan het wachten, zo lang moet het nou ook weer niet duren, maar als je installatie precies op 62% blijft hangen moet je dat bestand gebruiken (zie 2 posts hierboven), anders kan je volgens mij ook beter wachten.

• Dinolog
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 04-09-2024
Ikwas ook bezig met het herinstaleren van Windows 7 op mn 4 jaar oude laptop.
Een hele dag bezig geweest via DOS alle schijven geformateerd en nog bleef de
installatie hangen (via een ISO)
De volgende ochtend dacht ik waar het nu aan kon liggen en dacht begin bij het begin.
Ik had een nieuwe externe Cd/Dvd Drive liggen die aangesloten en hup een vlekkeloze installatie.
Waarschijnlijk is/was het lezen van de ingebouwde schijf niet helemaal meer hoe het hoort te zijn en dit terwijl ik nog wel vlak daarvoor DVD's en CD'tjes heb gebrand!? Zal het lensje eens schoonmaken.
Dus zoek het niet altijd te ver,soms ligt de oplossing bij
"of je steekt de stekker er in" , als je begrijpt wat ik bedoel :P

• Knee-Buckler
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-05 12:46
Dinolog schreef op woensdag 19 september 2018 @ 11:52:
Ikwas ook bezig met het herinstaleren van Windows 7 op mn 4 jaar oude laptop.
Een hele dag bezig geweest via DOS alle schijven geformateerd en nog bleef de
installatie hangen (via een ISO)
De volgende ochtend dacht ik waar het nu aan kon liggen en dacht begin bij het begin.
Ik had een nieuwe externe Cd/Dvd Drive liggen die aangesloten en hup een vlekkeloze installatie.
Waarschijnlijk is/was het lezen van de ingebouwde schijf niet helemaal meer hoe het hoort te zijn en dit terwijl ik nog wel vlak daarvoor DVD's en CD'tjes heb gebrand!? Zal het lensje eens schoonmaken.
Dus zoek het niet altijd te ver,soms ligt de oplossing bij
"of je steekt de stekker er in" , als je begrijpt wat ik bedoel :P
Het lijkt mij niet echt de bedoeling om een topic van 2009 te bumpen... ik gok dat diegene ondertussen al wel een nieuwe PC heeft of dat het opgelost is ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.