HDD houder laptop

Pagina: 1
Acties:

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:33
Hey,

In mijn laptop kan ik 2 HDD's kwijt. Standaard zit er al 1 in en die zit in een houder. In de 2e slot zit niet zo'n houdertje en die zat ook niet bij de HDD die ik gekocht heb.
Is zo'n houder noodzakelijk? Hoe heet zo'n houder? Wat kost zo'n houder ongeveer?

Snapt iemand wat ik bedoel of zal ik even een foto maken?

Btw, als ik in de PW naar 2.5" HDD's zoek, heb ik 2 opties, namelijk 'Notebook harde schijven' en 'Serial ATA harde schijven' gefilterd op 2.5". Wat is het verschil, behalve dat er meer notebook HDD's zijn en ze ook goedkoper beginnen? Zijn die gewone SATA 2.5" HDD's mss hoger of zo?

Alvast bedankt,
Simon

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zonder aan te geven om wat voor merk het gaat wordt het al heel lastig om er wat zinnigs over te zeggen. Meestal zijn die dingen fabrikant specifiek. Informeer eens bij de fabrikant.

Voor wat betreft die filtering, voor P-ATA 2.5" schijven had je nog een andere connector nodig dan 3.5" P-ATA schijven. Bij S-ATA is het allemaal hetzelfde, waardoor je een 2.5" op ieder willekeurig mobo aan kan sluiten.

• Ample Energy
Sorry, dat wist ik niet. Het gaat om een Fujitsu Siemens Amilo XI 3650.

Oké, bedankt voor de info!

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

• Danot
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Let op dat bij S-ATA 2.5" schijven de hoogte(dikte) wel kan verschillen.

• Ample Energy
Iemand? :P

• Ample Energy
Is iemand er achter welke houder ik nodig heb? :)

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:34

Nik

Doe maar een foto dan.

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-01 12:55

Bergen

Spellingscontroleur

Staat er niks zinnigs in de documentatie van de laptop?

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:23
Zo'n houder noemden ze van Sony een 'caddy' en ze wilden die niet los aan mij verkopen als extra. Bij mijn laptop is het niet noodzakelijk een caddy/houder te gebruiken om de laptop met een hdd te laten werken, maar daarzonder hangt de hdd er min of meer los in: enkel vastgehouden door z'n electrische connector dus niet door de behuizing.

[ Voor 56% gewijzigd door ParkOverall op 03-11-2009 08:15 ]

• Ample Energy
Nee, er staat niks over in in de handleiding.

Tjah, mss komt dat omdat een extra HDD een optie was. Wel een stomme reden, maar ik zal ze even mailen om te vragen of ik er een mag kopen. En anders maak ik er zelf 1.

Bedankt voor de reacties!

Pagina: 1