PCI-TV kaart met MPEG-encoder chip

Pagina: 1
Acties:

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:13
Ik zoek dus een betaalbare, PCI TV kaart, die kan opnemen bij de volledige PAL resolutie (720 x 576), en die een MPEG-2 encoder chip bevat, omdat ik dit niet softwarematig wil doen, want mijn PC is te traag (Celeron 300 :'(). Hij moet natuurlijk een goede beeldkwaliteit hebben.

Iemand een idee?

• ElemenTAL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-07-2025

ElemenTAL

Tweaking the elements

http://www2.tweakers.net/pricewatch/15230
http://www.hauppauge.com/html/wintvpvr_datasheet.htm

De Hauppauge TV Win/TV PVR.
De eerste is voor de pricewatch en de 2de link is voor de datasheet waar niet erg veel instaat vind ik.

Nuff Said

• Vinnienerd
678 gulden :'( :'( :'( :'(
:'( :'(

Is d'r niet iets goedkopers?
Zijn d'r niet van die kaartjes van Fl 200,- ofsow?

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

nope goedkoper zijn ze niet mischien heel mischien fl 500,-
Anders moet je een normale tv-kaart kopen :+

• Vinnienerd
Weet iemand dan een TV kaart die bij 720x576 (PAL dus) kan capturen, en of ik dan nog dropped frames krijg als ik naar AVI capture? (Celly 300, onthoud dat)

• Vinnienerd
IEMAND :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :(

Verwijderd

Geen enkele TV-capture kaart Add-on via de PCI bus kan full-resolution full frame rate video capture maken, de PCI bus kan simpel weg te weinig data vervoeren.

Een video kaart die op de AGP bus zit en een TV-in of TV-tuner bevat kan dit theoretisch wel. Dus de ATI all-in wonder kaartjes en sommige Asus en Elsa kaartjes met TV-in optie kunnen full-reso en full-frame rate aan.

de limitatie zit voornamelijk bij de software en de brakke drivers, aangezien er (zeker voor PAL) niet een preciese richtlijn vastgesteld is over welke resolutie die capture dan zou moeten zijn (volgens de meeste moet het: 768x576 zijn, een WinTV PVR doet max: 768x568, een Asus 704x576).

ALS een TV-kaart PCI add-on kaart fullscreen en full-rate wil capturen moet er een hardware Mpeg encoder chip opzitten.
Alleen de WinTV PVR heeft een MPEG-2 encoder chip erop zitten (ga op zoek naar reviews voordat je deze koopt, er zijn nog beeldkwaliteit problemen en software matige brakheden in de huidige drivers.)

voor de rest is er nog de 3dfx VoodooTV FM kaart die een hardware MPEG-1 encoder chip heeft, duidelijk mindere kwaliteit maar als je hem nog weet te vinden (probeer alternate.de eens) dan is hij niet zo duur.
Denk alleen wel aan het feit dat ook deze drivers brak zijn en NOOIT meer geupdate zullen worden, dus zeker als je Win2k hebt is het niet een erg verstandige keus.

TT

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:06

Tachyon

pop the glock

de PCI bus kan simpel weg te weinig data vervoeren.
Niet de PCI-bus is hier de bottle-neck, maar de HDD. Ik kan het namelijk wel, capturen op full PAL :D Maar daar heb ik dan wel een RAID oplossing voor nodig.

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Verwijderd

Ik dacht dat de combinatie van alle data van de TV-kaart via de PCI bus naar de processor en dan weer terug via de PCI-bus naar de IDE controller in je South-bridge of Promise/highpoint RAID controller altijd te veel is, en dat daarom capturen via een AGP bus wel werkte op full frame-rate en full-resolution.

Ik weet in ieder geval dat je met een redelijke 7200rpm H-disk en een Asus AGP kaartje goed kan capturen met weinig frame skip. Als je maar geen andere dingen op de achtergrond heb lopen die ook de hard-disk accessen. Met een normaal TV-PCI kaartje (Miro PCTV Rave) heb je bijna meer frameskip dan dat er weggeschreven wordt.

Hoe heb jij je harddiskjes dan aan je PC hangen? SCSI setup ofzo?

hmm nu ik er over nadenk, met dat asus videokaartje gebruikte ik wel een compressie bij het capturen (weliswaar softwarematig, maar goed) en die optie heb ik bij het mirokaartje niet kunnen vinden.

Verwijderd

Lees ff CT' magazine van Maart
goed artikel -> je PC als video
Pagina: 1