Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Sweex microfoon aan de praat krijgen?

Pagina: 1
Acties:

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
edit: topic moet eigenlijk zijn: sweex webcam microfoon aan de praat krijgen.
Ipv: sweex microfoon aan de praat krijgen.

Iemand een tip voor me.

Ik heb een swweex webcam zie onderstaande:
http://www.sweex.com/en/a...nd-vision/webcams/WC031V2
Hier zit een microfoon in.

Ik heb vista.
De webcam wordt zonder problemen herkend.
Alleen ik krijg met geen mogelijkheid de ingebouwde microfoon aan de praat.

Aan de webcam zit een usb aansluiting en een microfoon uitgang.
Als ik een headset aansluit op mijn microfoon ingang kan iemand mij met skype perfect verstaan.

Als ik de webcam op exact dezelfde manier aansluit dan hoort men mij niet.

ik heb het idee dat ik voor de webcam de microfoon drivers moet gebruiken van de webcam.
Hier komt het probleem, op mijn moederbord zit het 'soundboard' dat met bijbehorende drivers geinstalleerd is.
Nu regelen deze drivers alles, ook de microfoon ingang. Ik kan dus niet de hele geluidsdriver uninstallen want dan heb ik geen geluid meer.

Iemand een tip, of iemand die eenzelfde probleem had.
Ik heb de vista webcamdrivers van sweex ook geinstalleerd alleen als ik dan bij skype kijk zie ik alleen de
realtek' driver als selectie voor de microfoon.

[ Voor 5% gewijzigd door Wii4all op 26-10-2009 09:58 ]

Burp

• antiekeradio
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
(overleden)
waarschijnlijk moet je een jackplug-kabeltje-jackplug hebben die je tussen de webcam en de microfoon ingang van je moederbord stopt.

het is dan dus een ingebouwde microfoon die alleen fysiek samen met de webcam in een doosje gestopt is, en verder alleen verbonden is met de microfoon aansluiting.

je kunt er ook voor kiezen om deze webcam met een sierlijke boog in het ronde archief te werpen, en een fatsoenlijk product te gaan kopen (logitech, om maar eens wat te noemen)

Petrolhead en draadjesnerd

• Wii4all
  • Niet online
antiekeradio schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 10:26:
waarschijnlijk moet je een jackplug-kabeltje-jackplug hebben die je tussen de webcam en de microfoon ingang van je moederbord stopt.

het is dan dus een ingebouwde microfoon die alleen fysiek samen met de webcam in een doosje gestopt is, en verder alleen verbonden is met de microfoon aansluiting.

je kunt er ook voor kiezen om deze webcam met een sierlijke boog in het ronde archief te werpen, en een fatsoenlijk product te gaan kopen (logitech, om maar eens wat te noemen)
Die jackplug zit toch al bij de webcam zelf?

Op tweakers werd deze webcam aangeraden om te skypen ;) zie de best buy gids.

Burp

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-11 17:37
antiekeradio schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 10:26:
Beetje raar advies. Ben met je eens, hier ook zeker geen Sweex, maar dan een even groot prutsmerk adviseren ? :O

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:48

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Tja, het is/was geen supermerk, maar ze werken over het algemeen wel (itt sommige logitech zut). Maargoed, als je enkel die mic aansluit en via geluidsrecorder (oid) test of er geluid uit komt?

Mischien dat je die mic-boost/gain moet inschakelen, of de juiste ingang? (sommige geluidskaarten hebben die auto-poort detectie, als ze niets vinden blijft je bron uit staan).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:33
@antiekeradio
Om dan meteen logitech aan te wijzen en te zeggen dat het product niet voldoet vind ik wel ver gaan.

Waarschijnlijk moet je eens kijken naar USB-microphone drivers, of de bij de webcam behorende drivers zelf installeren ipv de standaard installatie van Vista. Er zit op die webcam geen aansluiting voor de jackplug (heb zelf een dergelijk type gehad) maar het is een USB microfoon die erin zit.

Misschien moet je ook even bij je "volume instellingen" kijken, om te zien of de webcam daar wat doet.

• Wii4all
  • Niet online
SinergyX schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 10:34:
Tja, het is/was geen supermerk, maar ze werken over het algemeen wel (itt sommige logitech zut). Maargoed, als je enkel die mic aansluit en via geluidsrecorder (oid) test of er geluid uit komt?

Mischien dat je die mic-boost/gain moet inschakelen, of de juiste ingang? (sommige geluidskaarten hebben die auto-poort detectie, als ze niets vinden blijft je bron uit staan).
Geluid in windows recorden werkt niet.
Ik heb die boost/volume control ook aleens heel hoog gezet.

Ik heb het idee dat die sweex microfoon alleen werkt als je daadwerkelijk die sweex driver gebruikt.

Burp

Pagina: 1