Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Automatische datum in Excel 2003

Pagina: 1
Acties:

• pazzje
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08:56
Ik zit met een probleempje.
Ik heb een bestelformulier in excel gemaakt wat veel gegevens automatisch invult.
Ik heb alleen een probleem met het automatisch invullen van de afleverdatum.
Deze is altijd de vrijdag van de lopende week.
Nu kan ik aan de cel de waarde =VANDAAG()+3 toekennen, maar dan moet ik het formulier op dinsdag invullen. Als het op maandag wordt ingevuld vult hij dus de donderdag in.
Hoe kan ik er voor zorgen dat excel altijd de datum van de vrijdag van de lopende week invult ongeacht welke dag ik het bestand open?
Op internet kom ik niets tegen en na een hoop lopen te expirimenteren lukt het me nog altijd niet

Verwijderd

Is dit wat je bedoelt?
=TODAY()-WEEKDAY(TODAY(),3)+IF(WEEKDAY(TODAY(),3)>4,11,4)

Komt van DEZE website af.

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Ik zou denken dat je bij een zaterdag of zondag de vrijdag ervoor zou moeten nemen, omdat dat dan de vrijdag is van de 'lopende week', die van maandag tot en met zondag loopt in Nederland. Dit is in EN:
code:
1
=TODAY()+5-WEEKDAY(TODAY(),2)

Volgende probleem is waarschijnlijk dat je het resultaat van zo'n formule vast wilt zetten, waarna je bijvoorbeeld alsnog een macro nodig hebt.. :)

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

• pazzje
Ik heb beide bovenstaande manieren geprobeerd. Ik gebruik een nederlandse versie en de engelse woorden herkent excel niet. Deze heb ik dan ook vertaald naar VANDAAG en WEEKDAG. Excel herkent de formules niet en geeft een voorstel hoe de formules er wel uit zouden moeten zien. Gevolg: niet het gewenste resultaat.
Dus wie weet een andere oplossing?

Update:
De komma's moet je in de NL versie vervangen door een ;
de formule wordt dan: =VANDAAG()+5-WEEKDAG(VANDAAG();2)
De eerste suggestie blijft een integer getal opleveren maar de formule hierboven levert volgens mij he gewenste resultaat. Ik zal eens een beetje testen.

[ Voor 28% gewijzigd door pazzje op 26-10-2009 22:48 ]

Verwijderd

Rechtstreeks gekopieerd uit mijn excel sheet:
=VANDAAG()-WEEKDAG(VANDAAG();3)+ALS(WEEKDAG(VANDAAG();3)>4;11;4)
&
=VANDAAG()+5-WEEKDAG(VANDAAG();2)

Sheet:
[image removed]
Sheet downloaden?
[link removed]

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2009 03:55 ]

• pazzje
Ik zal het eens effe proberen, thanks
Pagina: 1