iCal en E90 pushsync

Pagina: 1
Acties:

• hwmook
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-06-2025
Beste,

Sinds een tijdje ben ik in het bezit van een Mac. Samen met mijn Nokia E90 gaat het syncen prima. (via de USB)

Nu weet ik dat het mogelijk is om via CalDAV iCal te laten synchroniseren met Gmail. Gmail kan vervolgens ook haar agenda weer naar mijn nokia E90 pushen. Dit klinkt mij natuurlijk als muziek in de oren. Echter maak ik geen gebruik van Gmail. En vind ik het geen prettig idee dat Google al mijn agenda afsprak kan bekijken.

Aangezien ik een eigen website heb waar voldoende hostingsruimte aanwezig is en ik daar zeker wel 1 a 2 gig kan missen, dacht ik eraan om misschien zoiets zelf op te kunnen zetten. Al snel kwam ik uit bij een WebDAV server. Nergens kan ik echter een simpele uitleg vinden hoe dit te installeren en of dit gratis pakketten/ scripts zijn.

Als dit de goede methode is dan hoor ik dit allereerst graag en zou ik het op prijs stellen om hier wat meer uitleg/ informatieve links (liefst in NL) te ontvangen.

Als er mensen zijn die andere ideeen hebben om een Nokia E90 te syncen met iCal en Adressbook via 3G dan hoor ik dit uiteraard ook graag!

Alvast bedankt!

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

In het Nederlands ga je weinig informatie vinden die interessant is ben ik bang, maar dit is toch vrij goed te volgen; http://rscds.sourceforge.net/

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• hwmook
OK begreep net dat mijn hostings bedrijf geen CalDav ondersteunt en helaas ook geen webDAV. Heeft iemand nog andere mogelijkheden om mijn Mac continu te syncen via het internet met mijn Nokia E90?

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Lees nou eens die link, er bestaat niet zoiets als CalDAV support je hebt wel bepaalde zaken nodig om CalDAV te kunnen draaien:
  • a PostgreSQL database server
  • a web server which can run PHP version 5

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• hwmook
Beste Herby, heb de link doorgelezen, en de support van mijn Hostingsbedrijf geraadpleegd zei ondersteunen zoals ze mij zeiden geen Cal/WebDAV. En ondersteunen ook geen PostgreSQL hier ligt waarschijnlijk het probleem. Dus is het voor mij zoeken naar een andere oplossing.

• hwmook
Niemand een oplossing om mijn Agenda/ Taken/ Notities over-the-air te syncen met mijn Nokia telefoon?

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:53
hwmook schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 00:37:
En vind ik het geen prettig idee dat Google al mijn agenda afsprak kan bekijken.
Google is een miljardenbedrijf, denk je dat ze ook maar 1 zak geven om wat jij in je agenda zet?

Hou het voor jezelf gewoon simpel en gebruik Google Calender, werkt vlekkeloos en nul-downtime.

• hwmook
Het zal Google inderdaad geen zak uitmaken wat er in mijn agenda staat, echter maakt het mij helaas wel uit. Het is niet de oplossing die ik zoek. Daarom vraag ik hier of er andere oplossingen zijn. Oplossingen waarmee ik het op een eigen server kan zetten zonder gebruik van CalDav of iets dergelijks.

• trinite_t
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-01 09:39
Het kan met webDAV (apache module), maar dan heb je dus wel een eigen server nodig. Heb het een tijdje gebruikt om agenda's van meerdere mensen te syncen.
Er zijn vast wel (php)apps die als caldav server kunnen draaien, maar daar heb ik geen ervaring mee.

Webdav kan dus, kan ik je ook mee helpen, maar dan moet je zelf een apache webserver hebben draaien.

The easiest way to solve a problem is just to solve it.

Pagina: 1