Toon posts:

WiFi naar Hotspot omschakelen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi lezers,

Wat ik dus me af vroeg is hoe kan je van je wifi router een hotspot maken?
Voor de gene die niet begrijpen wat ik hier mee bedoelt is ga bijvoorbeeld naar MacDonalds.
Zoek met je mobiele telefoon/laptop naar een openbare draadloze verbinding, dan kom je op "tmobile" connect hiermee, en ga naar de startpagina.

Dan zou je moeten inloggen op de "tmobile" site, als je dit niet hebt kun je voor 7,50 bij MacDonalds een kraskaart kopen om heel de dag bij MacDonalds te kunnen internetten.

Dit heb je dus ook bij Amsterdam Airport maar dan werkt het niet met "tmobile" maar met Amsterdam Openbare Publiek.

Iemand enig idee, zou me wel leuk zijn als je vrienden langs komen om even te connecten en toch een bepaald username en wachtwoord moeten invoeren.

Beveiliging en bandbreedte maakt opzich niets uit aangezien er niets op deze pc kwa prive documenten niets staan.

Ps. Kom niet met maak gewoon je draadloze router openbaar dat iedereen kan connecten of met een slotje erop dat je vrienden zouden kunnen connecten want dit bedoel ik dan niet.

Graag zou ik dit willen weten.

Groetjes.
Shento.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ik vermoed dat je wel eens met een radius server een heel eind zou kunnen komen.
Wikipedia: RADIUS

Iperf

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik maak gebruik van de Chillispot functionaliteit op de DD-WRT firmware.

Op deze manier kan ik via een MySQL database (freeRadius met mysql connectie) coupon codes (users) maken welke mogen connecten met het hotspot. Dan kun je verder nog een hoop restricties opgeven.