Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noud
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-09 03:12
Beste Tweakers,

Ik hoop dat ik mijn topic in het goede forum kopje heb geplaatst, zo niet exuzee dan!
Aanstaande maandag/dinsdag krijg ik mijn nieuwe pc binnen (eindelijk)
Ik wil op deze pc windows 7 draaien (omdat ik dan gebruik kan gaan maken van direcxt11)
Deze windows 7 komt op mijn nieuwe SSD schijf te staan.

Nu heb ik op mijn oude pc (Win XP SP 3) een hard disk met muziek/films/games bestanden erop staan.
Ik wil deze hard disk namelijk als opslag voor muziek/films ect gaan gebruiken..

Echter staat op deze schijf de XP versie op, terwijl ik op mijn nieuwe SSD schijf Windows 7 erop wil zetten.

Stel ik installeer Win 7 op de SSD, en ik plug later de andere hard disk (met de muziek/films) erin.
Kan dit dan problemen leveren? Omdat Windows dan 2 besturingssystemen herkent en misschien in problemen komt te raken.

alvast bedankt

groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:11

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Zolang de computer van de SSD opstart, zal XP op de andere schijf niet booten.

Mocht XP wel beginnen met booten, dan heb je kans dat hij na een tijdje 'reset', omdat XP dan de kluts kwijt is met al die nieuwe hardware. :P

Je data blijft in ieder geval gewoon veilig staan.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Zolang ze op verschillende schijven staan hangt het van de volgorde in je BIOS af welke windows-versie wordt opgestart, je krijgt pas dualboot 'problemen' als XP en W7 op dezelfde schijf staan omdat dan je bootloader moet kloppen.

Eerst W7 installeren en later je XP/data-schijf aankoppelen moet geen problemen opleveren zolang je niet via een Boot BBS Pop-up van je XP-schijf op gaat starten.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:43

Umbrah

The Incredible MapMan

Nope, je primaire schijf (als zo ingesteld in BIOS), zal dezelfde bootsector houden, en die is op dit moment: 'boot Windows 7'. De 'extra schijf' heeft zijn bootsector ingesteld als 'boot Windows XP', dat zal natuurlijk niet werken omdat je nieuwe hardware te verschillend is. Dit zal alleen starten als je die als 1e opstart schijf instelt als de oude schijf.

Pas als je de bootsector wijzigt in 'Laat een menu zien waar ik W7 of XP start', zul je keuze hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noud
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-09 03:12
Okay bedankt voor jullie antwoorden.
Ik zelf kan dit niet fixen, maar een maat van mij wel.
Die zal dit wel begrijpen. Ik zal braaf meekijken wat hij doet, goed voor de volgende keer.
Tnx!

EDIT: het is gelukt!

[ Voor 5% gewijzigd door noud op 01-11-2009 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blitzkrieg_Bob
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23-09-2024
En hoe heb je het nu werkend? Beide op een aparte schijf of twee partities op een enkele en een bootloader?
Pagina: 1