Ik wil een nieuwe computer aanschaffen en ik heb al het 1 en ander samengesteld.
Socket: 1366
Moederboard: Asus P6T Deluxe V2 X58
Processor: Intel® Core™ i7 950
Water Cooling op processor: Corsair Cooling Hydro Series H50
Video Kaart: Asus ENGTX295 / 2DI
Voeding: Corsair CMPSU-750HX
HDD: 2 x Western Digital WD10EADS
DVD: Samsung SH-S223L
(case ben ik nog niet helemaal uit. word er wel 1 van cooler master)
Nu is mijn vraag: Welk geheugen kan ik hier toepassen?
Ik wil mijn systeem optimaal gaan gebruiken en eventueel in de toekomst willen upgraden.
Het moederboard ondersteund geheugen tot ddr3-1333 en is te overclocken tot 1866mhz
De processor ondersteund geheugen tot 1066mhz.
Als ik dan verschillende reviews lees dan merk ik dat de meeste mensen ddr3-1600mhz geheugen gebruiken en hun systeem licht overclocken voor dit.
Is dit nu verstandig, moeilijk en heeft het veel effect? En wat is het verschil als ik dan 1866mhz geheugen gebruik. ik zat te denken aan 6 of 12 gig werkgeheugen te denken.
Ik wil op dit systeem als os windows 7 van 64 bit gaan draaien
Socket: 1366
Moederboard: Asus P6T Deluxe V2 X58
Processor: Intel® Core™ i7 950
Water Cooling op processor: Corsair Cooling Hydro Series H50
Video Kaart: Asus ENGTX295 / 2DI
Voeding: Corsair CMPSU-750HX
HDD: 2 x Western Digital WD10EADS
DVD: Samsung SH-S223L
(case ben ik nog niet helemaal uit. word er wel 1 van cooler master)
Nu is mijn vraag: Welk geheugen kan ik hier toepassen?
Ik wil mijn systeem optimaal gaan gebruiken en eventueel in de toekomst willen upgraden.
Het moederboard ondersteund geheugen tot ddr3-1333 en is te overclocken tot 1866mhz
De processor ondersteund geheugen tot 1066mhz.
Als ik dan verschillende reviews lees dan merk ik dat de meeste mensen ddr3-1600mhz geheugen gebruiken en hun systeem licht overclocken voor dit.
Is dit nu verstandig, moeilijk en heeft het veel effect? En wat is het verschil als ik dan 1866mhz geheugen gebruik. ik zat te denken aan 6 of 12 gig werkgeheugen te denken.
Ik wil op dit systeem als os windows 7 van 64 bit gaan draaien