Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[PS3] instabiel (staat stevig op dressoir)

Pagina: 1
Acties:

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
:w tweakertjes,

Sinds ik Uncharte-2 heb gekocht vertoond mijn PS3 vreemde trekjes.
• Bij opstarten krijg ik de normale 'wave' op de achtergrond, tot de users getoond worden. daarna veranderd de mooie vloeiende 'wave' in een soort solide blok met vierkantige textures. Waarna alles trager reageert dan normaal.
• Uncharte-2 freezed in SP geregeld (eens per 1.5-2u?)
• Killzone2 heeft ineens soms moeite met rook, en word anders dan normaal weergegeven.
• geanimeerde thema's lijken de performance niet ten goede te komen (in verleden geen probleem mee ondervonden)
• diverse MP potjes blijven hangen na end matche (door naar next map)

Wat ik dus zo ver heb geprobeerd;
• harde schijf opgeschoond en diverse game data verwijderd
• reset uitgevoerd (koude boot, en dan knopje zolang ingedrukt houden)
• van 1080 > 720 gezet

omdat het beetje algemeen vreemde klachten zijn, heb ik problemen met zoeken naar gerichte oplossing. De garantie op me ps3 is geloof ik verlopen. gezien het beestje soms ook weer uren onafgebroken door gaat is er geen concreet probleem vast te stellen. Heb overigens een ps3 40gb

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:40
Welke firmware versie heb je?
Misschien zit het ding vol met stof, dat ie niet meer goed koelt ofzo.
Als je garantie echt is verlopen, schroef hem uit elkaar en maak hem schoon van binnen, alle stof eruit.

Zucht...

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Koeling kan inderdaad een vette issue zijn. Als je garantie is verlopen, dan heb je 1 van de eerste lichtingen en die waren nou niet bepaald koel. Net als de eerste generatie Xdoos360's. Check de koeling dus.

Firmware heb ik geen verstand van dus daar waag ik me niet aan. Google eens naar je problemen, misschien vind je nog anderen met dezelfde issues.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
ligt horizontaal, en maak deze 1x per week stofvrij met een kruimeldief
meest recente firmware. denk niet dat warmte/stof het issue is, fan pas enkele keren op 'high' horen springen, airflow is wel goed denk ik

voor uncharted-2 eigenlijk geen problemen ondervonden, krijg sterk de indruk dat 't iets in systeem heeft gewijzigd. Is het mogelijk een full backup van me savegames te maken en soort format te doen?

[ Voor 32% gewijzigd door himlims_ op 25-10-2009 22:14 ]

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01:34

M2M

medicijnman

himlims_ schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 22:13:
meest recente firmware. denk niet dat warmte/stof het issue is, fan pas enkele keren op 'high' horen springen, airflow is wel goed denk ik

voor uncharted-2 eigenlijk geen problemen ondervonden, krijg sterk de indruk dat 't iets in systeem heeft gewijzigd. Is het mogelijk een full backup van me savegames te maken en soort format te doen?
je gaat toch niet met het stofzuigapparaat in je PS3 hè. Heel veel statische electriciteit die je apparatuur om zeep kan helpen.

Het liefst dus openschroeven en met perslucht schoonblazen (bij voorkeur buiten bij goed weer ivm stofwolken...)

-_-

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:40
himlims_ schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 22:13:

Savegames op een Usb-stickie zetten, ps3 naar fabrieksinstellingen herstellen. Alles weer instellen je PSN account enzovoorts, savegames terug kopieren, en dan kijken of ie het nog doet.

Heb wel gehoord, dat als je dat gaat doen, dat het heeeeel lang kan duren voordat je HD is geformateerd.

Zucht...

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Ik heb getracht de savegames naar een usb te zetten, echter is dat niet altijd mogelijk. En moet ook nog eens individueel per game gebeuren (lastig als lijst >180 saves bevat). Zijn er nog andere mogelijkheden om die bestanden veilig te zetten?

Pagina: 1