Toon posts:

dubbel proc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Je kan toch een moederbord kopen met ondersteuning voor 2 proc? Ik heb nl een p2 400 en het lijkt me wel kewl om daar 2 van in mn comp te hebben.

Maar goed, hoeveel zou zoiets kosten en waar haal ik het vandaan? Maar het belangerijkste; is het dan nog goed overklokbaar?

Verwijderd

Het is net zo goed overclockbaar. Je schiet er in Windows 95/98 niks mee op omdat die geen 2 processors ondersteunen. Met Windows 2000 gaat het wel sneller, want die ondersteunt wel 2 processors. Ik weet niet of in de Abit VP6 pentium 2 processors willen. Maar goed je moet zelf maar zien... :)

Greetz

Verwijderd

Zo'n nieuwe VP6 slikt geen oude slot 1 PII's. Je hebt daarvoor bv. dat 'oude' Asus-bord nodig (als je hem nog kan vinden):

http://www.asus.com/products/Motherboard/Pentiumpro/P2b-d2/index.html

Verwijderd

Ow ja effe vergeten dat de P2 een Slot 1 is, dom dom dom... :Y)

Greetz

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-08 15:57

SG

SG surft naar info hardewaren

gebruik je ook multi procesor onder steunende aps anders heb je er niet echt veel aan

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Verwijderd

Op zondag 04 maart 2001 15:49 schreef SuperG het volgende:
gebruik je ook multi procesor onder steunende aps anders heb je er niet echt veel aan
Niet helemaal waar. Het OS zelf verdeelt heel netjes de threads over de aanwezige processors. Deze load balancing kost wel iets aan processorkracht, dus een dual proc is nooit precies 2x zo snel (iets minder dus). Ik heb het zelf draaien op mijn BP6-Dual Celeron.
Pagina: 1