Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb sinds een dag of 2 een nieuwe AB van Philips. Ik ben daar nu bezig mee om deze goed in te stellen. Op zich werkt het wel aardig maar ik heb nog wat problemen met het juist instellen van de knoppen. Ik heb XP MediaCenter draaien en probeer de UP-DOWN-LEFT-RIGHT knoppen op de AB goed in te stellen. Ik probeer ze te leren van de originele McE AB maar als ik die knoppen registreer en ik gebruik bv. de UP knop dan kan ik hem maar 1x gebruiken. De 2e keer dat ik erop druk gebeurd er niets. Als ik dan op DOWN druk gaat ie 1 positie naar beneden maar meer ook niet. Dit geld ook voor LEFT-RIGHT. Ik heb de diverse apparaten die ik kan configuren op die Philips AB geprobeerd maar helaas krijg ik het niet goed voor elkaar.

Heeft iemand (betere) ervaringen met deze AB van Philips? Ik zou het zonde vinden om deze terug te brengen omdat ik de McE functies niet zou kunnen gebruiken. Ik wil Philips nog gaan bellen maar voodat ik dat doe wil ik eens kijken of ik hier reactie krijg op deze post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grote Schurk
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 16:37
Wat het idd is, is dat up/down etc. toetsen het infrarood signaal herhalen. Wat er nu bij jou gebeurd is dat het signaal maar een keer wordt verzonden. Is er tijdens het 'aanleren' misschien een optie die aan kan geven dat, zolang de knop ingedrukt wordt, het signaal herhaald moet worden? Heb je al geprobeerd tijdens het aanleren de knop van de McE abd langer in te drukken (dat de Philips dit dan automatisch herkend)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:50

grimson

domeingrommer

'PrestigoSync' software installeren onder Windows 7 (x64);

Probleem
  • Bij het starten van de installatie van deze meuk software komt de melding dat de software alleen werkt op Windows XP met SP2 of hoger of Windows Vista. Geadviseerd wordt om XP en of Vista te gebruiken.
Methode
  • MSI tabel aanpassen zodat de Windows versie check Windows 7 x64 niet meer wordt uitgesloten tijdens de installatie.
BenodigdHandelingen
  • Orca editor installeren
  • Prestigosoftware (.EXE) uitpakken met bijv. WinRAR.
  • Mijn mapstructuur is als volgt;
\srt9320_10_pcs_eng\Install\PrestigoSync_1.0.15.0_EN.msi
\srt9320_10_pcs_eng\Install\PrestigoSync_1.0.15.0_NL.msi

Naargelang de keuze kan je één of beide MSI bestanden editen met Orca;
Ga naar het tabel _VsdLaunchCondition (onderste tabel)
  • Originele condition;
(VersionNT=501 AND ServicePackLevel>=2) OR (VersionNT=600 AND WindowsBuild=6000) OR (VersionNT=600 AND ServicePackLevel>=1)
  • Nieuwe condition;
(VersionNT=501 AND ServicePackLevel>=2) OR (VersionNT=600 AND WindowsBuild=6000) OR (VersionNT=600 AND ServicePackLevel>=1) OR (VersionNT=601)

Sla de aangepaste MSI op en gebruik deze om de software te installeren.

[ Voor 9% gewijzigd door grimson op 30-01-2010 14:09 ]

Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grimson

grimson

domeingrommer

Daar het nu mij lukt om de software op Windows 7 te installeren het volgende;

Het lukt mij niet om gebruik te maken van de WebUpdate;
Methode; Web updates -> Check Now.

Hierbij krijg ik de melding dat het niet gelukt is en later opnieuw geprobeerd moet worden.

Uiteraard ben ik benieuwd of ik kon zien welke URL eventueel wordt bekeken voor updates.
Via procesmonitor en het register lijkt het mij dat, x64, onderstaande register key wordt gebruikt;

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Wow6432Node\Philips\PrestigoSync\1.0]
"VersionInfoUrl"="http://fake"

8)7

Het lijkt er mij op dat er op deze manier nooit naar updates gezocht kunnen worden (in mijn geval) vandaar ook mijn vraag aan medebezitters of het wel bij jullie lukt om updates of contact te krijgen met de 'updateserver'?

Overige;
Het lijkt erop dat er meerdere versies zijn; SRT9320,SRT9320/00,SRT9320/10,SRT9320/12
De mijne is versie SRT9320/10 en heeft geen rubbertje en of klepje bij de aansluitingen. iets wat als erg fragiel werdt omschreven.
Versie is 10.0.31 bij 'About Prestigo'.

[ Voor 11% gewijzigd door grimson op 30-01-2010 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook van plan om al mijn AB's te vervangen door bijvoorbeeld deze AB.

Ik zit alleen met de volgende vraag:

Het lijkt mij erg handig om, wanneer je TV wilt gaan kijken, de TV aan gaat, de versterker en mijn digitale ontvanger. Maar ik wil dan ook dat de TV op de juiste aansluiting staat geselecteerd.
Mijn TV, een Samsung UE37B6000 LED TV, onthoudt altijd de laatste ingang die geselecteerd was, bv HDMI1. Een andere HDMI ingang selecteren doe door op 'source' te drukken en met de pijltjestoetsten de juiste ingang te selecteren. Maar het vertrekpunt kan dus steeds anders zijn, afhankelijk van waar het toestel op stond/staat.

Dat lijkt me enigszins lastig te 'programmeren'... Eigenlijk zou je op de TV met een vaste toestencombinatie steeds dezelfde correcte ingang selecteren...

Kent iemand een dergelijke situatie en heeft wellicht een tip om dit te ondervangen met een dergelijke universele AB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 04:52

Sprite_tm

Semi-Chinees

Zolang je je zapper niet openschroeft en erin gaat solderen is dit niet echt een onderwerp wat in EL hoort. Ik schop het topic naar audio&HiFi toe; daar lijken de meeste Prestigo-topics in terechtgekomen zijn. Mochten mijn waarde collegae daar vinden dat er nog een betere plek is, word 'ie wel weer verdergeknikkerd.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lenneej
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-08-2024
Ik zit ook te denken om deze afstandbediening aan te schaffen alleen vraag ik me af of ik ook een alfanumeriek scherm kan krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Svanur,

Ik ondervind hetzelfde probleem met de pijltjestoetsen, heb jij dit reeds kunnen verhelpen?

n.b. de standaard AB bij mijn Asrock ION HT doet het wel fatsoenlijk maar dat is een spuuglelijk ding...

®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grimson

grimson

domeingrommer

http://update.homecontrol.../update/srt9320/firmware/
http://update.homecontrol...prestigosync/application/

Er is een nieuwe firmware en applicatie die onder Windows7 draait.
Ik had hem in de kast liggen en eigenlijk niet echt in gebruik.

Eens zien wat deze update brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@svanur & dedude: Als je de pijltjestoetsen aanleert, moet je de originele knop van je afstandsbediening een paar seconden ingedrukt houden; dan werkt het wel (tenminste bij mij): dat je de pijltjestoets van de Prestigo ingedrukt kan houden en je cursor (of wat dan ook) blijft verschuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@hugensjr: Mijn HTS9800W (home cinema) heeft ook zo'n source knop: ook hier lijkt de situatie afhankelijk te zijn van de laatste instelling. Onderhuids blijkt de afstandsbediening toch stiekum een signaal voor bv CD of AUX af te geven, ook al druk op dezelfde sourceknop. Bij mij lukt het dan ook om het signaal op te vangen dat afgaat op het moment dat de HTS9800W naar CD gaat (via die sourceknop) en dat op te slaan in de prestigo. Voor AUX geldt hetzelfde. Resultaat is dat ik op mijn prestigo niet een aantal keren moet klikken voordat ik bij AUX ben aangeland, maar dat ik direct op de AUX knop van mijn prestigo kan klikken om daar vervolgens direct heen te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-09 07:34
Nu zie ik op de Philips site een nieuwe Prestigo, de SRT8215:
http://www.p4c.philips.co...=nl&scy=be&ctn=SRT8215/10

Ik vind 'm net wat mooier dan de 9320, de knoppen lijken wat minder lomp.
Alleen vraag ik me af of ik met deze SRT8215 ab mijn apparaten kan bedienen.
Het gaat om een 5350H hd recorder van Philips en de WD TV live.

Ik had eerder een Philips sru7060 universele AB, maar die bleek de 5350H niet te kunnen bedienen.

Om nu te voorkomen dat ik zo'n srt8215 (hij is volgens mij nog niet eens leverbaar, maar goed) aanschaf en het blijkt toch niet op m'n hd recorder te kunnen, hoe kom ik er achter of ie de 5350h (en wd tv live) wel kan bedienen?
Een chat met een medewerker leverde in ieder geval geen 100% zekerheid op.

Nu begrijp ik dat de srt8215 een internet-database van meer dan 300.000 modellen kan raadplegen, en dat kan deze srt9320 ook. Volgens mij zijn ze dan ook praktisch hetzelfde, in ieder geval in zoverre dat ze beide hetzelfde kunnen.

Heeft iemand dus ervaring met het bedienen van de wd tv live en/of 5350h dvd hd recorder via zo'n prestigo afstandsbediening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:47
Ik heb precies hetzelfde probleem ervaren bij een andere prestigo ab.
Heel simpel opgelost door de toets opnieuw te leren en de toets van de oorspronkelijke remote langer in te drukken zodat deze langer zend. En ja hoor probleem was hier uit de wereld... 8)

Probleem deed zich voor op de HD ontvanger van UPC (pace, hebben divisie van philips overgenomen).
HDX deed het in 1x met popcornhour instellingen.

[ Voor 22% gewijzigd door thefox154 op 23-06-2010 22:34 ]

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:04
In de hoop dat dit geen stoffig topic is, en er een srt 9320 gebruiker is, het
volgende probleem.

favorieten toevoegen met iconen werkt goed in de TV functie !

iedere andere functie bijvoorbeeld in de decoder settings (hier zapp ik mee)

verschijnt geen numeriek toetsenbord, op het schermpje, om een kanaal toe te wijzen........

helpdesk phillips wist geen raar....hopelijk jullie wel !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:04
oke zelf opgelost, en gewoon een gebruikersfout.

Als je bij het apparaat, direct geen numerieke toetsen hebt, zullen
deze dus ook niet verschijnen in het veld van de toewijzing aan het channel icoon.

even toevoegen en ze staan er wel, stom he van me :D
Pagina: 1