[Devolo Highspeed 85mb] Zeer trage downloads

Pagina: 1
Acties:

• wiebjuh16
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-02 19:26
Hoi Medetweakers,

Sinds een paar dagen heb ik voor kennissen de dLAN Highspeed Ethernet Starter Kit geinstalleerd. In principe harstikke simpel, inpluggen en klaar!
Ook werd mij aanbevolen de dlan toestellen te beveiliging middels de DESpro codering. Dat heb ik dus gedaan en heb nog steeds internet en kan ook wel downloaden, maar de snelheid varieert van 10kb/s tot 80kb/s (normale snelheid ligt rond de 160kb/s). Heb verscheidende speedtestst gedaan (oa ftp.telfort.nl) en allemaal geven ze de zelfde waarden aan.
Het binnenhalen van de webpagina`s gaat wel redelijk snel, maar niet zo snel als zou moeten. Eerst dacht ik dat het aan de Experiabox van KPN lag, maar dat is niet het geval. die direct aangesloten op pc en meteen de volle bak snelheid. Een harde reset maakt ook niet uit.

Wat heb ik al allemaal gedaan/geprobeerd:

*Firmware van de beide adapters geupgraded naar versie 1.8
*Laatste besturingssoftware gedownload via devolo.nl
*Adapters verwisseld

Helaas mocht dit alles niet helpen, de snelheid blijft varieren van 10kb/s (of lager) tot ca 80kb/s.
Als ik kijk bij de Devolo Informer zie ik een snelheid staan van 31 mbit, wat dus een goede snelheid is. Echter als dat programma geopend is en ik wil een internetpagina opvragen,verliest hij de verbinding. Geen of beperkte verbindingsmogelijkheden. Na een restart van de pc werkt alles weer.
Heb ook al wat snelheidsinstellingen van de netwerkkaart veranderd en aangepast, ook dat mocht niet baten. TCP optimizer heeft helaas ook niet geholpen. :'(

Wie o wie kan mij opweg helpen? :)

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:53

Blord

Hello Kitty !

Heb je de pluggen rechtstreeks in de muurcontacten gestoken ? Dus niet via een verlengsnoer.

• wiebjuh16
ja rechtstreeks in het stopcontact, was ik er vergeten bij te vermelden ;) dacht dat het ook aan bepaalde adapters kon liggen, maar als ik alle storingsbronnen verwijder, blijft het helaas hetzelfde..

[ Voor 45% gewijzigd door wiebjuh16 op 25-10-2009 21:55 ]

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:53

Blord

Hello Kitty !

Ik had vroeger ook die Devolo 85Mb adapters, eentje in de meterkast en eentje op de zolder. De informer gaf ook 31Mb/s als snelheid aan en versturen van informatie via de adapters ging ook aan 4MB/s wat inderdaad juist is. Maar op een dag ging een van de 2 adapters stuk, RMA gedaan en omdat de vervangadapters lang op zich ging wachten kreeg ik van de winkel de volledige aankoopbedrag terug. Nu heb ik Zyxel 200Mb adapters en de snelheid is minstens verdubbeld ( 60-100Mb/s ).

Misschien dat jouw adapters toch beginnende defecten hebben.

• wiebjuh16
ik heb nog wat verschillende dingen geprobeert:

De 2 adapters bij mij thuis aangesloten, 1 op het Telfort modem en de andere natuurlijk in de pc. Snelheid volgens de informer 33mbit, dus ruim voldoende. Ook word nu gewoon de normale download snelheid gehaald.
Ook heb ik de pc van mij naar de kennissen verplaatst om te zien of het niet toevallig aan het electriciteitscircuit lag, wat dus niet het geval was. De downloadsnelheid was op mijn pc ook dan gewoon goed en een ping van 25 ms, wat wel redelijk is.

Ook heb ik de driver van de SiS ehternet adapter vernieuwd, al mocht dat niet baten. Ook los lan kaartje van Sweex :+ er in gezet met de nieuwste driver, resultaat helaas het zelfde. Snelheid van de kaart staat nu op 100mbit Full duplex, andere opties maken niets uit helaas. :/

Waar zou het snelheidsverschil aan kunnen liggen? Hiervoor zat de pc meteen op de experia aangesloten en toen was de snelheid wel stabiel...

Iemand nog tips? :)

• wiebjuh16
Heeft niemand tips? er moet toch wel ergens een oplossing zijn?
Pagina: 1