Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:13

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Op dit moment zoek ik bij mijn Timeline laptop een mooie nette muis die net als de laptop zelf draagbaar is. Ik heb veel zitten te kijken en ben tot de conclusie gekomen dat opzich Bluetooth wel een mooie manier is van het verbinden van de muis. Geen kabels, geen dongels in je laptop en uiteraard stijlvol :D De muis word de nieuwe versie van de V470. Logitech V470 Bluetooth Laser Notebook Mouse Hij is niet zo duur en mooi zwart :+

Maar nu heb ik nog een aantal vragen die ik graag wil weten/beantwoord hebben.
  • Moet ik echt elke keer als ik wil muizen heb pairen met mijn OS :X Hebben Ubuntu en Win 7 hier wel goede ondersteuning voor? (domme zoekvraag maar ik stel hem toch :+ )
  • Vertraging? Is Bluetooth niet te langzaam om de signalen van een lasermuis door te sturen?
  • Universeel? Is het ondertussen al een geaccepteerde manier om een muis te verbinden? Aangezien ik weinig muizen zie met Bluetooth... Wat mij automatisch doet argwanen dat het gewoon niet geaccepteerd is... (behalve bij Apple die het de afgelopen 2 generatie's muizen al hebben)
Dit zijn dingen die ik niet heb kunnen vinden. Als dat hem niet word, dan word het deze: pricewatch: Logitech Wireless Mouse M505 iets duurder, maar wel met een unified connector en vooral een kleine!

Hopenlijk kunnen jullie mij verder helpen... Ik kom er niet uit :X

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:54
Ik heb probleemloos een Logitech bluetooth muis (ik meen ook een v470) gebruikt i.c.m. mijn laptop. Besturingssysteem: Windows XP Pro.
Ik hoefde maar 1 keer te pairen, daarna ging het elke keer vanzelf. Hoefde er verder niets speciaals voor te doen, werkte gewoon zoals je zou willen.

Enkel wat betreft de vertraging: ja, daar had ik wel last van. Merkbaar opstartvertraging (ding gaat in standby als 'ie een paar secondes niets te doen heeft en heeft wat tijd nodig met wakker worden) en ik vond 'm wat sloom reageren tijdens gebruik.

Aan de andere kant: er zijn ongetwijfeld duizenden mensen die zo'n ding met plezier gebruiken. Ga dus zeker niet alleen op mijn mening af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Zo dacht ik ook precies. De muizen verkopen, er zijn bakken met goede reviews. Maar nergens is te vinden wat ik echt belangrijk vind in een muis. Wel erg jammer. Prijs ontloopt mekaar niet en de M505 is gewoon goeie beproefde techniek. 2 Vrienden van mij hebben soortgelijke muizen. 1 heeft dit model en de andere heeft de vorige. Beide erg fijne muizen :) Maar ik dacht is Bluetooth niet veel makkelijker voor een lasermuis? Geen gezeik met USBpoorten die bezet zijn, maar een gemakkelijke techniek. Maar hoe werkt die in de praktijk?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:51
Ikzelf gebruik al een tijdje de Logitech V470. Nouja echt veel gebruik ik em niet maar het is wel handig als een tochpad geen optie is. Gebruikt onder XP, Vista en nu 7. Pairen moet 1 maal, daarna werkt het gewoon automatisch zodra je de muis aan zet.

Van vertraging heb ik geen last, maar ik game er ook niet mee ofzo. Het gewone normale office- / precisiewerk gaat probleemloos. Mocht ik een nieuwe nodig hebben dan gaat dat waarschijnlijk weer een BT muis worden (maar dan wel een grotere). Dit omdat m'n laptop maar 2 USB poorten heeft en ik geen ruimte kwijt wil voor een ontvanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerbro
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik gebruik een v470 bij mijn netbook, en ook onder ubuntu werkt deze muis zonder problemen.
Alleen met een wat grotere afstand (meer dan 1 meter) met obstakels (PC kast tussen muis en laptop) wil de ontvangst bij mij nog wel eens wat minder worden, en de muisaanwijzer schokkerig bewegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renkie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 15:44
Ik heb die M505 net aan mijn moeder gegeven, OS is Windows XP
Ontvanger erin, even wachten tot de drivers geladen zijn en klaar. Werkt snel en goed. Hoeft niet steeds extra handelingen te doen

+ de m505 heeft een mogelijkheid om de ontvanger op te bergen @ het batterij vakje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -LA-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 03:09
Ik heb hier ook een v470 voor m'n laptop, werkt prima op Windows XP 1x drivers installeren en pairen en het werkt als een zonnetje! Batterijen gaan best lang mee (denk een half jaar) en vertraging is ook nauwelijks aanwezig, ik game er ook af en toe mee namelijk.

Ook 1 keer de muis onder Ubuntu gebruikt, eigenlijk is dat nog makkelijker, je hoeft alleen je muis te pairen en je kan aan de slag!

MTB Trail Traffic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
-LA- schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 20:26:
Ik heb hier ook een v470 voor m'n laptop, werkt prima op Windows XP 1x drivers installeren en pairen en het werkt als een zonnetje! Batterijen gaan best lang mee (denk een half jaar) en vertraging is ook nauwelijks aanwezig, ik game er ook af en toe mee namelijk.

Ook 1 keer de muis onder Ubuntu gebruikt, eigenlijk is dat nog makkelijker, je hoeft alleen je muis te pairen en je kan aan de slag!
Hoe werkt de opslag van de pair informatie dan? Is dat in het OS of op de muis? Ik ben zelf nog een beetje huiverig met uitkiezen want ze hebben beide hun pro's en con's :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerbro
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Het onthouden van het pairen gebeurt door zowel de muis als het besturingssysteem. Beide onthouden met welk apparaat gepaired is (dus niet welk besturingssysteem draait).

Dus
-Als ik de muis gebruikt heb op mijn netbook, en daarna op mijn PC wil gebruiken, dan moet ik opnieuw pairen.
-Als ik de muis gebruikt heb op mijn PC (windows XP), en daarna dezelfde PC opnieuw opstart, maar nu debian kies (IPV windows XP) hoef ik niet opnieuw te pairen, omdat de verbinding tussen de zelfde apparaten is (met dezelfde bluetooth adressen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Ik heb deze Dell BT muis (met kortingen voor 17 euro in huis), voor de kortingsprijs is het een prima optie. Hij is waarsch. van Logitech, want hij werkt met de Setpoint software.
http://accessories.euro.d...s&cs=nldhs1&sku=570-10801
Het is wel zon mini-muis, maar werkt verder prima, zonder vertragingen oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier een trust BT muis (24 euro :) ) (toen ik 'm ging halen hadden ze geen MS/LT op voorraad), en die doet het al weken op Win7, heeft altijd gewerkt op X/Vista & Ubuntu. Geloof wel dat die techniek op zich goed werkt.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2009 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Kogel is door de kerk *O* Ik ga gewoon de gok wagen. Bol.com heeft gratis verzendkosten en daar kost de V470 nog maar 35 euro. Dus voor 35 euro een hopenlijk goede muis. Zo niet heb ik al een vriendin gevonden die hem wel echt schattig vind en hem wil overkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Voor +/- 25 euro (17.99 + 5.50 GBP) heb je de zwarte V470 via Amazon uit Engeland. Duurt alleen iets langer voordat je m in huis hebt.
http://www.amazon.co.uk/L...ics&qid=1256632818&sr=8-3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:51
Let op dat het geen full size muis is. Dat was het enige wat mij een beetje tegen viel bij dat knaagdier, het is geen beest om uren mee te muizen (althans niet voor mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdV
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

TdV

schaduw schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 09:46:
Voor +/- 25 euro (17.99 + 5.50 GBP) heb je de zwarte V470 via Amazon uit Engeland. Duurt alleen iets langer voordat je m in huis hebt.
http://www.amazon.co.uk/L...ics&qid=1256632818&sr=8-3
Dat is echt goedkoop, bedankt voor de tip. Die bluetooth muisjes blijven toch wat aan de dure kant maar het gebrek aan usb ontvanger is wel de moeite waard vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-06 15:55

SideShow

Administrator

Ik word echt zot van die bluetooth muizen. Zit nu reeds heel de avond te zoeken, reviews te lezen, fabrikantensites te zien, youtube unboxing filmpjes te bekijken

Het lijkt onmogelijk om 1 te vinden naar mijn wens, onder andere MET back en forward knoppen ... voor PC, niet voor MAC dus.

Wat zitten die ingenieurs toch allemaal te ontwerpen, soms zou je denken dat ze zo maar in het wilde weg zitten te tekenen in hun cad programma's zonder eigenlijk echt te weten wat ze doen. Application switch knopjes, links/rechts scroll wielen, dpi aanpassingen, ja dat hebben we nodig hoor, maar ffw en bck ho maar 8)7

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
SideShow schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 23:25:
Ik word echt zot van die bluetooth muizen. Zit nu reeds heel de avond te zoeken, reviews te lezen, fabrikantensites te zien, youtube unboxing filmpjes te bekijken

Het lijkt onmogelijk om 1 te vinden naar mijn wens, onder andere MET back en forward knoppen ... voor PC, niet voor MAC dus.

Wat zitten die ingenieurs toch allemaal te ontwerpen, soms zou je denken dat ze zo maar in het wilde weg zitten te tekenen in hun cad programma's zonder eigenlijk echt te weten wat ze doen. Application switch knopjes, links/rechts scroll wielen, dpi aanpassingen, ja dat hebben we nodig hoor, maar ffw en bck ho maar 8)7

Iemand een idee?
In 1 van de reviews staat dat je met setpoint de linker en rechterscrollknoppen naar eigen smaak kan instellen. Dus kan je Forward- Backward gebruiken :P Kan het alleen niet bevestigen want mijn muis is nog niet binnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 13:49
Kan je dat links/rechts scrollen niet instellen als back/forward? :)

edit:
Like.. :(

[ Voor 13% gewijzigd door Hahn op 27-10-2009 23:31 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow

SideShow

Administrator

Dan hebben jullie het over deze muis ?

http://www.logitech.com/i...ice/devices/3287&cl=nl,nl

Wellicht kan je het inderdaad instellen dat links/rechts = back/forward

Kan je ook klikken (naar beneden) met het wieltje ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:57

Umbrah

The Incredible MapMan

Zonder software werkt forward/backward ook wel (tenminste onder Vista en W7). Dat is iets wat volgens mij 'standaard' was, hoewel ik XP eigenlijk al een tijd heb afgezworen, en het alleen op PC's zie waar nog balmuizen aan hangen.

Bluetooth werkt ideaal voor muizen, hoewel de eerste generaties en de eerste generatie bluetooth dongles er inderdaad nogal last van hadden dat ze soms wel een halve seconde nodig hadden om 'wakker' te worden. Dat werkt op den duur wel op de zenuwen, en op den duur was ik weer aan het touchpadden. Nieuwe b-tooth 2 muis en laptop met geïntegreerde bluetooth 2.0 en alles is net zo soepel als 'gewone' radio-draadloze muizen. ~100ms vertraging als hij slaapt, wat hij doet na ~3-4 seconden niet bewegen. Acceptabel genoeg om niet uit irritatie toch nog voor simpele muisdingen het touchpad te grijpen tijdens het typen.

Toetsenborden is een ander verhaal, het is bij mijn ervaring eigenlijk alleen mogelijk met de dongels van de nieuwe logitech setjes om daadwerkelijk je BIOS in te komen. Anders moet je wachten tot het OS en de bijbehorende bluetooth stack (met pairing-authorisatie gegevens) is geladen. Maar in principe werken ze perfect, alleen als je een ingebouwde dongle gebruikt, of een niet-meegeleverde, of gewoon een toetsenbord hebt zonder dongle, moet je maar nét geluk hebben dat je BIOS het ondersteunt. Anders is het nog voor elke kleinigheid een kabel-toetsenbordje pakken. Maar hey! Wie mooi wil zijn moet pijn lijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow

SideShow

Administrator

Ondertussen de zwarte versie besteld op amazon op bovenstaande link ... 25 euro is mooie prijs ...
Hopelijk ben ik er tevree mee, ik post hier zeker nog iets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Ik heb ook de V470 ondertussen binnen en het enige wat ik kan zeggen in Ubuntu! Works like a charm :9~ 1 keer pairen, daarna je muis uitzetten en zoeken en automatisch maken ze verbinding en met 3 seconden doet hij het :) Heerlijk!

Win 7 is nog een beetje gezeik.. Setpoint werkt. Maar dan heeft hij weer andere muisfunctie's. Ik wil met de middelste knop scrolknop de pagina in Firefox openen in de volgende tabblad, maar ondertussen ook kunnen snelscrollen (klik, vastzetten en je muis bewegen voor scrollen) Standaard drivers doen dat, maar die pairen niet automatisch... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow

SideShow

Administrator

Mja, middelste muisknop voor nieuw tabblad is inderdaad een must - dat snelscrollen interesseert me niet echt.

Een vraagje: wat is de standaard functie (zonder setpoint(-drivers)) van het wieltje naar links of naar rechts ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
SideShow schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 16:34:
Mja, middelste muisknop voor nieuw tabblad is inderdaad een must - dat snelscrollen interesseert me niet echt.

Een vraagje: wat is de standaard functie (zonder setpoint(-drivers)) van het wieltje naar links of naar rechts ?
In de laatste setpoint drivers kun je alles perfect instellen ben ik achter gekomen. Hij kan veel sneller pairen en werkt perfect. Ik zou zelf direct die installeren eigenlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow

SideShow

Administrator

Vandaag de V470 ontvangen

Conclusie: barf :/
Slechte precisie ... onmogelijk om mee te photoshoppen zonder buikpijn te krijgen.

Ook de setpoint instellingen zijn niet super te noemen: als je links/rechts verandert naar back/forward, wordt er een karakter verzonden :s Dit kan je zien in firefox met de instelling "start to search when i type"
Ook lijken de knoppen traag te reageren: ik kan niet snel 5 tabs sluiten in firefox met de middlebutton :? Moet telkens 2 seconden wachten.

Als je een draadloze muis zoekt om dat je dit nodig hebt (wanneer is dit eigenlijk?) kan je dit nog overwegen, maar als je gewoon maar een leuk muisje zoekt en die kabel op je bureau kwijt wil of een usb poort wil vrijmaken: neen, dit is het niet, zeker als je precies werk moet doen. Denk aan zaken zoals dodgy, jumpy, en af en toe naast iets klikken

Bluetooth connectie problemen had ik niet (win7) en uiterlijk is wel ok

[ Voor 4% gewijzigd door SideShow op 02-11-2009 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fly_guy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-10-2020
SideShow schreef op maandag 02 november 2009 @ 16:02:
setpoint instellingen zijn niet super te noemen: als je links/rechts verandert naar back/forward, wordt er een karakter verzonden :s Dit kan je zien in firefox met de instelling "start to search when i type"
Ook lijken de knoppen traag te reageren: ik kan niet snel 5 tabs sluiten in firefox met de middlebutton :? Moet telkens 2 seconden wachten.
Gemakkelijk op te lossen door de toetscombinatie alt-links en alt-rechts in te geven in setpoint.
Als je een draadloze muis zoekt om dat je dit nodig hebt (wanneer is dit eigenlijk?) kan je dit nog overwegen, maar als je gewoon maar een leuk muisje zoekt en die kabel op je bureau kwijt wil of een usb poort wil vrijmaken: neen, dit is het niet, zeker als je precies werk moet doen. Denk aan zaken zoals dodgy, jumpy, en af en toe naast iets klikken

Bluetooth connectie problemen had ik niet (win7) en uiterlijk is wel ok
Ik heb ook verschillende bluetooth muizen gehad met deze problemen. Nu ik een Logitech Anywhere MX heb (draadloos maar geen bluetooth) wil ik geen ander meer: zeer precies, geen enkele vertraging, goede ondersteuning op Mac en de batterijen gaan schijnt 3 maanden mee.

1 nadeel: de prijs (75 Euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kreukeltje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-11-2024
Werkt die MX Anywhere inderdaad ook op glas?

Voor de nieuwe notebook moet er nog een passend knaagdier gevonden worden en die Darkfield laser tracking lijkt wel een knappe vondst. Als het ook werkt dan....
Alleen dan weer jammer dat er een eigen type ontvanger aan hangt :(
Heb je maar 2 USB-poorten, terwijl BT zit ingebakken.
Pagina: 1