Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[xp] schijfbeheer gooit hele partities door de war

Pagina: 1
Acties:

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:35
Ter voorbereiding van windows 7 heb ik mijn oude C (XP) en D (Vista) partitie gedelete tijdens de Windows XP home installatie.

Nu komt de fout;
Ik heb in deze nieuwe windows bij schijfbeheer de extended partitie D verwijderd (foutief aangemaakt door de XP installatie, deze had primair moeten zijn), het gevolg was dat achteraan de disk mijn 5e partitie ook verdween (:S!) en er ineens 644 GB bij kwam;s.

Ik zie nu dus 1900 gb ipv 900 gb:s. De oude D is een groen vlak (unallocated) en mijn oude backup1 partitie is ook een groen vlak, hierachter zit ineens 644 gb extra ready ruimte die ik in werkelijkheid helemaal niet heb.

Enig idee hoe ik dit kan oplossen??? Bijkomend probleem is raid0 waardoor dos tools vaak niet werken, ik kan echter wel windows XP op C gewoon gebruiken. (Ik heb acronis er op staan overigens maar vond nog niet echt veel hiermee, die detect inaccesible sectors, logisch want mn hd is helemaal zo groot niet).

edit: ik heb partition table doctor geonden en doe een scan echter ik zie een aantal dingen waar ik niet weet wat ik er mee aan moet...

HFPS/NTFS 0 35 gb (C)
HFPS/NTFS 4542 46 gb (d)
HFPS/NTFS 10444 194 gb (e)
Linux ext3 24264 7 mb
HFPS/NTFS 35303 358 gb (f)
Linux ext3 44868 7mb
HFPS/NTFS 8099335 216 gb (g)
Linuxt ext3 109071 7mb
Linux ext3 116104 7mb

Er zit dus 3x linux tussen, en de laatste partitie is nog steeds niet zichtbaar (ong 90 gb). Moet ik die linux ook selecteren om toe te voegen aan de partition table:S?

Met Acronis disk director kan ik de "backup1" partitie WEL terughalen (iig in theory, hij ziet hem) echter dit programma ziet de schijf ook als 1.9 TB met een gekke 669gb partitie dus de vraag is hoe loopt dit af als ik niet eerst fix dat hij zo groot is... Ik zou dus eerst PTTD kunnen doen en zo alles restoren op partitie H na, echter de vraag is dan weer of acronis hem dan alsnog kan restoren (pttd schrijft vast nieuwe partition info).

[ Voor 64% gewijzigd door sdk1985 op 25-10-2009 21:53 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.