Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Probleem met Asus eee pc 701 toetsenbord

Pagina: 1
Acties:
  • 658 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem als ik de asus opstart en mijn wachtwoord in wil voeren zegt die steeds cap lock, ook kan die geen getallen meer invoeren en bepaalde letters. Zo te zien is de functie van het hele toetsenbord veranderd, nu ben ik wel via veilige modus op het bureau blad kunnen komen. Wat moet ik nu doen om dit probleem te verhelpen?

Problemen:

l = 1
k = 2
j = 3
i = 5
o = 6
? = +

Nu ben ik heel onhandig om dit soort dingen te verhelpen wie kan mij helpen? Wat moet ik doen? Bedankt!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Fn toets ingeschakeld? Dan heb je op de plaats van die letters een numeriek gedeelte.

Verwijderd

Topicstarter
Nu pakt die nog steeds de u, q, [ niet en als ik dan weer bepaalde toetsen intiep dan tiept die veel letters veel groot :( :) >:) :P Ik wordt er gek van

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2009 19:09 ]

• Woudtwe
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 27-11 19:04
Houd de "Fn" toets (linksonderop het toetsenbord) ingedrukt en druk dan op "F11" (Daar staat als het goed is "Num Lk") Als dat niet werkt moet je even verder op je toetsenbord zoeken naar numlock oid. Meestal moet je die icm de "Fn" toets gebruiken

Edit: Met de "Fn" toets werken de blauwe functies op het toetsenbord.

[ Voor 12% gewijzigd door Woudtwe op 25-10-2009 19:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
[quote]Woudtwe schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 19:09:
Houd de "Fn" toets (linksonderop het toetsenbord) ingedrukt en druk dan op "F11" (Daar staat als het goed is "Num Lk") Als dat niet werkt moet je even verder op je toetsenbord zoeken naar numlock oid. Meestal moet je die icm de "Fn" toets gebruiken
[/quote]

Hier loop ik even vast waar kan ik de numlock oid vinden, wat moet ik precies doen :) bedankt voor uw reactie

• Woudtwe
Verwijderd schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 19:10:
[quote]Woudtwe schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 19:09:
[/quote]

Hier loop ik even vast waar kan ik de numlock oid vinden, wat moet ik precies doen :) bedankt voor uw reactie
Ziet je toetsenbord er zo uit?:

http://www.centercest.ru/...e/asusEPC701SD720-096.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Ook pakt die de getallen reeks niet (12345677) etc boven in

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2009 19:17 ]

• Woudtwe
Dan heb je linksonderin een "Fn" toets zitten (Net naast Ctrl)
Rechtsbovenin zit een knop "F11" en daar staat in het blauw "Num Lk"

Als je die toetsen gevonden heb doe je het volgende:

Houd de "Fn" toets ingedrukt en druk dan op de "F11" toets.

Op deze manier heb je "Numlock" uitgeschakeld. Dan werken de gewone functies van het toetsenbord weer.
Als "Numlock" aan staat werken de blauwe functies op het toetsenbord

Verwijderd

Topicstarter
Snap ik heb ik ook gedaan nu zie ik het ook alleen pakt die nog steeds geen u en de q en de bovenste getallen reeks ook tiept die de letters die die kan tiepen groot en dan weer klein. Bijvoorbeeld l = L groot en k =k klein

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2009 19:24 ]

• Woudtwe
Het kan zijn dat dan je toetsenbord dan op de verkeerde indeling staat ingesteld. De indeling van dit toetsenbord is "Verenigde staten (internationaal)" Heb je die indeling misschien op Nederlands gezet? Dan moet je die weer terug zetten. Als je niet weet hoe dat moet, moet je even doorgeven welke versie van Windows je er op heb staan. (Windows XP, Windows Vista, Windows 7)

Verwijderd

Topicstarter
Het is de windows xp die erop staat. Hoe kan ik hem terug zetten bedankt :)

[ Voor 104% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2009 19:28 ]

• Woudtwe
Doe dan het volgende:

Start -> Configuratiescherm.
Klik links op "klasieke weergave"

Dubbelklik dan op "Landinstellingen"

Ga daar naar het tabblad "talen"

Klik hier op de knop "Details"

Kies hier in het rolmenu: Nederlands(Nederland) - Verenigde Staten (internationaal).

Klik nu op "Toepassen" dan moet het weer goed zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Hij staat al op Nederlands - verenigde staten daar kan het dan toch niet aan liggen?

• Woudtwe
Ja, dat kan heel goed aangezien dan de toetsenindeling anders is. Maar als die al goed staat durf ik het zo niet te zeggen.

Heb je nu nog steeds deze problemen?:

l = 1
k = 2
j = 3
i = 5
o = 6
? = +

Verwijderd

Topicstarter
Woudtwe schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 19:40:
Ja, dat kan heel goed aangezien dan de toetsenindeling anders is. Maar als die al goed staat durf ik het zo niet te zeggen.

Heb je nu nog steeds deze problemen?:

l = 1
k = 2
j = 3
i = 5
o = 6
? = +
Even kijken, ik heb zonet eerst even het wachtwoord gewijzigd zodat ik weer normaal op me gebruikersaccount kan inloggen. Maar inloggen zonder veilige modus lukt niet cpaslock staat aan zegt die.

• Woudtwe
Ja dat is dan inderdaad echt de numlock je gaf eerder aan dat je deze uitgeschakeld had maar is dat dan echt zo? Als je het onderstaande nog eens doet geeft hij dan nog steeds aan dat je numlock aan staat?
Dan heb je linksonderin een "Fn" toets zitten (Net naast Ctrl)
Rechtsbovenin zit een knop "F11" en daar staat in het blauw "Num Lk"

Als je die toetsen gevonden heb doe je het volgende:

Houd de "Fn" toets ingedrukt en druk dan op de "F11" toets.

Op deze manier heb je "Numlock" uitgeschakeld. Dan werken de gewone functies van het toetsenbord weer.
Als "Numlock" aan staat werken de blauwe functies op het toetsenbord
Hiermee switch je tussen numlock aan en numlock uit. Dus als je het 1 keer doet gaat je numlock aan en als je het dan nog eens doet gaat hij weer uit.

Verwijderd

Topicstarter
Ik doe nu de laptop weer aan en moet weer mijn wachtwoord intiepen, Als ik het boven staande doet dan pakt die hem niet en zegt die weer cap lock staat aan q en u pakt die nog steeds niet.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2009 19:57 ]

• Woudtwe
hou je dan wel "Fn" ingedrukt terwijl je op "F11" drukt?
En daarna weer loslaten natuurlijk, dus als je je wachtwoord intypt "Fn" niet ingedrukt houden.

Verwijderd

Topicstarter
Stap voor stap
Ik ga nu mijn wachtwoord intiepen

Ik druk op FN en F11 te gelijk ingedrukt. Dan laat ik het los en tiep ik mijn wachtwoord in, wachtwoord onbekend zegt die en ik krijg weer de melding cap lock staat aan. Nu druk ik weer op FN en f11 laat ik het los en tiep ik mijn wachtwoord weer in, cap lock staat aan.

Nog even en ik begin een boek te schrijven help mijn pc spookt! Wat is dit vervelend, maar ik geef niet op.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2009 20:01 ]

• Woudtwe
Hmm, het is wel erg wazig zo zeg. Er staat op jouw "F11" toets ook echt "Num Lk"?

Als je "Fn" en "F11" ingedrukt heeft komt er dan ook iets in het scherm te staan? Zoiets als nummlock aan of uit?

Verwijderd

Topicstarter
Nu ben ik ingelogd zo dat is dus wel gelukt, maar nu even kijken of de letters weer kloppen etc

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem de sluitmessage van Probleem met Asus eee pc 701 toetsenbord heLPP! nog eens door.
Een topic dat zomaar geheropend wordt gaat per definitie op slot, zo ook deze.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.