Toon posts:

onkyo sr507 aansluiten (digitenne, geen beeld)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,
Nadat wij onze onkyo SR507 hadden aangeschaft wilden we hem natuurlijk aansluiten.
Daar begint het probleem.
Onze opstelling:
Digitenne box (optical out)
Onkyo SR507
Samsung lcd tv

We hebben de digitenne box via optical out met de eerste (1ste tv/tape poort / 2de = cd poort) verbonden. Vervolgens hebben wij een video composiet (gele) in het gele poortje op de digitenne box gedaan en op de onkyo in het CBL/SAT poortje gedaan. We hebben daarna een HDMI kabel in de hdmi out naar de hdmi in van de lcd gedaan, vervolgens hebben wij in de stand tv/tape wel geluid, geen beeld, en in stand CBL/SAT geen beeld EN geen geluid. We zouden het natuurlijk zeer op prijs stellen als iemand kon checken wat wij fout hebben gedaan. (volgens mij heb ik alles genoemt, als ik iets vergeten ben zegt het even)

Mvg, Robin

• dj_dysaster
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-02 14:42

dj_dysaster

Stoom \o/

De 507 doet geen upscaling, je zal dus met het medium waarmee je beeld in je receiver brengt ook door moeten gaan naar je tv.

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Maak beeld en geluid eerst even gelijk. Zodat het, als de rest goed is, samen eruit komt.
Daarna zou ik even in het HDMI menu wat opties proberen.
dj_dysaster schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 18:44:
De 507 doet geen upscaling, je zal dus met het medium waarmee je beeld in je receiver brengt ook door moeten gaan naar je tv.
Passthrough. :)

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
dj_dysaster schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 18:44:
Ja.

Je moet die gele kabel direct op je TV aansluiten, en alleen het geluid (de optische kabel) via de versterker laten lopen :)

Verwijderd

Topicstarter
Ok, maar wij hebben een logitech harmony (afstandsbediening :P) en als ik daar op druk dat ik een dvd wil kijken ipv tv, dan gaat hij niet op dvd ofwel? want dan komt het signaal nog steeds van de digitenne ontvanger?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Je kunt de Harmony helemaal zelf in stellen met die wizard. Hij vraagt dan op welke ingang je welke apparatuur hebt zitten, en dan moet het goedkomen toch.

Verwijderd

Topicstarter
Passthrough. :)
wat bedoel je daar precies mee? dat wat al eerder werd gezegt, gewoon in 1x naar de tv?
en met het aansluiten van de dvd speler moet het ook rechtstreeks naar de TV?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2009 19:48 ]

• Saturnus
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 19:27:
[...]

wat bedoel je daar precies mee? dat wat al eerder werd gezegt, gewoon in 1x naar de tv?
Zoals dj_dysaster zegt kan de 507 geen upscaling, oftewel hij kan je 480p/480i (=digitenne) beeld niet oprekken naar 1080p/1080i/720p. Hij kan alleen wat binnenkomt onverandert door sturen.
Daarom is het zinloos om het door je Onkyo heen te gaan halen. Dit zou alleen nuttig zijn als je bron over HDMI binnenkomt.
Dus ja wat ThinkPad voor stelt lijkt mij een goed idee. :)

Wat voor aansluitings mogelijkheden heeft je DVD-speler?

[ Voor 8% gewijzigd door Saturnus op 25-10-2009 19:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
ehm, hij heeft optical out, en verder gewoon scart, tulp etc. (dus ik neem aan ook naar de tv, omdat er een 480p/i signaal uit komt?)

• Saturnus
  • Niet online
Lijkt mij ook ja. Geluid (optical out) natuurlijk wel naar je Onkyo.

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt voor jullie snelle reactie ;)
Pagina: 1