Toon posts:

Kan mijn PC een 64-bit versie van windows aan?

Pagina: 1
Acties:
  • 908 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

Ik zit er over te denken om over te stappen op een nieuwe windows, maar dan wel het liefst 64 bit. Ik heb al op internet gezocht, en volgens mij kan mijn computer 64 bit aan, maar wilde het toch even zeker weten. Dit zijn mijn specs:

------------------
System Information
------------------
Time of this report: 10/25/2009, 18:01:15
Machine name: PC_VAN_HAMONT
Operating System: Windows Vista™ Home Premium (6.0, Build 6001) Service Pack 1 (6001.vistasp1_gdr.090805-0102)
Language: Dutch (Regional Setting: Dutch)
System Manufacturer: System manufacturer
System Model: System Product Name
BIOS: BIOS Date: 12/12/07 14:03:27 Ver: 08.00.12
Processor: Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU Q6600 @ 2.40GHz (4 CPUs), ~2.4GHz
Memory: 3070MB RAM
Page File: 1207MB used, 5148MB available
Windows Dir: C:\Windows
DirectX Version: DirectX 10
DX Setup Parameters: Not found

• thr-
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-09-2022
Ja.

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Een beetje zoeken kan uiteraard geen kwaad: tweede hit bij google. :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ja, dat kan.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• mendel129
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:49

mendel129

Radioactivator

Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU Q6600 @ 2.40GHz (4 CPUs), ~2.4GHz
=> wikipedia => JA =)

Bringer of heat, food and silence!

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-02 22:25

DefLite

Why so serious?

Ja je kan 64-bit op je PC draaien maar aangezien je niet meer dan 4GB RAM hebt maakt niks uit.

• Razor punk
  • Registratie: November 2008
Het zou moeten werken 64bit, want jouw processor ondersteund wel 64 bit.

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt, ik had zelf ook al gezocht maar wilde 't zeker weten.

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

Little_captain schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 18:07:
Ja je kan 64-bit op je PC draaien maar aangezien je niet meer dan 4GB RAM hebt maakt niks uit.
Dat maakt dus wel uit. Sowieso zie je niet de volledige 4GB als je een 32-bit OS hebt. En dan heb ik het nog geeneens over de invloed van videokaarten met 1GB. M.a.w. je beperkt je address-space met een 32-bit OS.

[ Voor 6% gewijzigd door _the_crow_ op 25-10-2009 18:10 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• anandus
  • Niet online
_the_crow_ schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 18:09:
[...]
Dat maakt dus wel uit. Sowieso zie je niet de volledige 4GB als je een 32-bit OS hebt. En dan heb ik het nog geeneens over de invloed van videokaarten met 1GB.
Tja, dat hangt er vanaf welke programma's je gebruikt.
Als je alleen internet gebruikt zal je geheugengebruik niet boven de 1Gb á 2Gb komen.

Het klopt wel wat The_Crow zegt, mits je al dat geheugen ook nodig hebt.

[ Voor 10% gewijzigd door anandus op 25-10-2009 18:11 ]

Verwijderd

_the_crow_ schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 18:09:
[...]
Dat maakt dus wel uit. Sowieso zie je niet de volledige 4GB als je een 32-bit OS hebt. En dan heb ik het nog geeneens over de invloed van videokaarten met 1GB.
Een beetje nuancering is op zijn plaats. Voorbeeldje: ik draai 32-bit XP, heb een 1GB videokaart, en gebruik 3,8GB van de 4GB ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2009 18:11 ]

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

anandus schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 18:10:
Tja, dat hangt er vanaf welke programma's je gebruikt.
Als je alleen internet zal je geheugengebruik niet boven de 1Gb á 2Gb komen.
Feit blijft nog dat je dan niet de volledige 4GB ziet. Daar doelde ik op. ;) :>
Verwijderd schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 18:10:
Een beetje nuancering is op zijn plaats. Voorbeeldje: ik draai 32-bit XP, heb een 1GB videokaart, en gebruik 3,8GB van de 4GB ;)
Hmm, je hebt PAE (die meestal gebruikt wordt voor DEP) werkend ofzo? Ik zie niet in hoe de videokaart anders gemapped kan worden. :)

[ Voor 36% gewijzigd door _the_crow_ op 25-10-2009 18:14 ]

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 18:10:
[...]

Maar bij Vista en hoger is dat toch anders?

• Hammer
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
anandus schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 18:11:
[...]
Maar bij Vista en hoger is dat toch anders?
Niet echt, vista ZIEt wel 4+GB, maar kan maar met 3,2 (of iets dergelijks, beetje afhankelijk van je geheugen op de videokaart) werken. een 32bits OS kan niet meer dan 4gb aan geheugen toewijzen, daar zul je toch echt een 64bits os voor moeten hebben.

xp, vista, win7 heeft daar weinig mee te maken, je wordt gelimiteerd door de 32 bit.

• neliz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-02-2025

neliz

GIGABYTE Man

Hammer schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 18:19:
Niet echt, vista ZIEt wel 4+GB, maar kan maar met 3,2 (of iets dergelijks, beetje afhankelijk van je geheugen op de videokaart) werken. een 32bits OS kan niet meer dan 4gb aan geheugen toewijzen, daar zul je toch echt een 64bits os voor moeten hebben.

xp, vista, win7 heeft daar weinig mee te maken, je wordt gelimiteerd door de 32 bit.
Het gaat om geheugenadressering. Je ziet wel 4GB, maar je programma's maken er geen gebruik van. er is een geheugenlimite van 2GB voor 1 applicatie (32-bit) draai je dus professioneel photoshop of een beetje veeleisende game dan loop je daar tegenaan.

Dit is half op te lossen door in je boot.ini /3GB toe te voegen aan je OS (naast /PAE) maar dat is niet compatible met alle applicaties.
Adobe zelf zal op zijn site aangeven wanneer je echt overmoet naar 64-bit omdat je dan jezelf tegenwerkt in PS etc. en ook bijvoorbeeld Corsair heeft benchmarks die het verschil laten zien in geheugenintensieve games (Company of Heroes) waar je level laadtijden verlaagd kunnen worden door naar 64-bit over te schakelen.

http://www.microsoft.com/...rm/server/PAE/PAEmem.mspx

Corsair Benchmars 3GB/6GB: http://www.corsair.com/_a...20Analysis_6GB_vs_3GB.PDF

Resultaten:
WiC : 19%
Crysis :26%

Crysis zelf gebruikt al 1,4GB RAM op 1680x1050 in een beperkte omgeving gebruikt crysis slechts 1GB ram, in een 4GB+ omgeving gebruikt crysis de volle 1,4GB en dat komt de prestaties ten goede.

[ Voor 15% gewijzigd door neliz op 25-10-2009 18:38 ]

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen

• anandus
  • Niet online
Hammer schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 18:19:
[...]
Ik doelde meer op het feit dat er geheugen voor het videogeheugen wordt vrijgemaakt.
Althans, ik had dat zo begrepen, maar misschoen heb ik het verkeerd begrepen :)

• Cobalt
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-01 21:37
Tip de ts en voor andere mensen die willen weten of hun Intel cpu 64bit ondersteund.

Ga naar http://www.intel.com/
Onder 'Zakelijk' of 'Business' kies je 'producten' of 'products'
Ga dan naar 'Processors' onder 'Find products'
http://www.intel.com/prod...m?iid=prod+prod_processor
Kies vervolgens het soort processor (bijv. Intel® Core™ processor family)
Kies vervolgens het type processor (bijv. Intel® Core™2 Quad processor)
Ga dan naar het tabblad 'Specifications' http://www.intel.com/prod...e2quad/specifications.htm
En dan staat daar een mooi tabelletje waarin is aangegeven welke 64 bit ondersteunt, welke Virtualization Technology, etc.

Verder is de discussie over of 64bit of niet, onnodig. Neem voortaan altijd 64bit tenzij je cpu het niet ondersteund.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Met een beetje simpel googlewerk had je kunnen achterhalen wat mogelijk is. Dit topic sluit ik, omdat we verwachten dat je eerst zelf aan de slag gaat voordat je een topic opent en daar zie ik hier helaas niet veel van terug.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.