Toon posts:

Wii Virtual Console op monitor

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sinds enige tijd al mijn Wii aangesloten op de monitor van mijn pc met de Vdigi VGA kabel. Op zich werkt dit goed, alleen ondersteunt de monitor slechts 480p, waardoor de VC games niet worden weergegeven. Nu denk ik erover om de Samsung P2370 monitor te kopen (pricewatch: Samsung Syncmaster P2370) en ik vroeg me af of het daar wel zou werken? Bij de specs op de website van Samsung zelf staat er bij signaal Analoog RGB/DVI, betekent dit dat de oude 50Hz games daarop zullen werken? Ik heb zoveel mogelijk gezocht of ik het antwoord ergens kon vinden, maar zonder succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:18

DukeBox

loves wheat smoothies

Misschien kun je beter op zoek gaan naar een monitor die een component aansluiting heeft ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-10 12:41

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

De monitor draait op 50Hz in 1080p resolutie. ;-)

Edit: de aansluiting is trouwens een DVI poort maar er wordt een VGA naar DVI converter meegeleverd.

[ Voor 51% gewijzigd door IStealYourGun op 25-10-2009 18:53 ]

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-10 16:34
De resolutie kun je toch instellen in de Wii zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
frickY schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 18:54:
Dat in ieder geval, dus in principe zou het ook zo moeten werken.

Verder, als je toch naar Samsung-schermen aan het kijken bent, ze hebben ook schermen met TV-tuners. Ik heb een T240HD en daar kun je dus ook een Wii aansluiten met een componentkabel, of eventueel scart. Als computerscherm werkt 'ie ook prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:18

DukeBox

loves wheat smoothies

frickY schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 18:54:
Niet voor virtual console games.. deze komen in hun native resulotie er uit (meestal NTSC, oftewel 480i)

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-10 20:27
Ik denk dat je dit onmogelijk werkend gaat krijgen. Er zijn ook meerdere games die niet werken op een HD-tv.

Komen de games trouwens wel in NTSC? Ik dacht dat alle VC games nog steeds in die mager Pal conversie kwamen, waardoor het spel slomer loopt.

[ Voor 40% gewijzigd door danielkraak op 25-10-2009 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02:29
beter lezen mutatie 8)7

[ Voor 189% gewijzigd door Mutatie op 25-10-2009 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is eigenlijk dat de VC games over de componentkabel normaal gesproken een interlace modus hebben, zodat ze toch weergegeven kunnen worden op een HDTV. Mijn monitor ondersteunt dit echter niet dus op het moment dat de game is opgestart, krijg ik een "Out of range" melding. De resolutie is niet echt in te stellen in de Wii, er is 50Hz 576i, 60Hz 480i of 60Hz 480p. De enige resolutie die mijn monitor accepteert is 480p. VC games lopen echter bijna allemaal in 50Hz, Turbografx games uitgezonderd. Ook SMB The lost levels loopt wel in 60Hz, deze games werken dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-10 20:27
Verwijderd schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 12:44:
Het probleem is eigenlijk dat de VC games over de componentkabel normaal gesproken een interlace modus hebben, zodat ze toch weergegeven kunnen worden op een HDTV. Mijn monitor ondersteunt dit echter niet dus op het moment dat de game is opgestart, krijg ik een "Out of range" melding. De resolutie is niet echt in te stellen in de Wii, er is 50Hz 576i, 60Hz 480i of 60Hz 480p. De enige resolutie die mijn monitor accepteert is 480p. VC games lopen echter bijna allemaal in 50Hz, Turbografx games uitgezonderd. Ook SMB The lost levels loopt wel in 60Hz, deze games werken dus wel.
SMB The Lost Levels is ook een Amerikaans spel, dus 60Hz. Maar ik denk dat je hier weinig aan kunt doen. Ik heb gehoord dat meerdere Nintendo erover gebeld hebben en dat ze geen oplossing hadden. Volgens mij zijn er zelfs spellen die het helemaal niet over component doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
danielkraak schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 13:25:
[...]
Maar ik denk dat je hier weinig aan kunt doen.
[...]
Ja met mijn huidige setup is hier inderdaad niks aan te doen. Daarom was mijn vraag ook of een andere monitor het interlace-signaal over de componentkabel wel zou kunnen weergeven. Ligt het aan de resolutie waarin de games worden weergegeven, of de frequentie van 50Hz die de monitor niet aankan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-10 10:24

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Goed dat ik dit nog lees. Ik heb een poosje geleden deze kabel gekocht, http://www.consolepro.nl/...oor-wii-en-ps3-p-175.html opzich werkt ie wel, het beeld is niet goed (slecht zelfs maar het is nog allemaal goed te zien) maar ik kan geen virtual games / ngc games spelen. Maar dat komt dus doordat die allemaal op 50hz lopen en mijn Samsung T260 dat niet trekt.

Ik dacht dat het kwam doordat de Wii de VC/NGC games terug gooide naar 480i wat die kabel er dus niet doorheen stuurt en ik zou deze gaan bestellen, http://www.ziezotec.nl/sp...ga-box-mega-cool-365.html vrij duur maar goed. Maar dat zou dus niets uitmaken?

Ik heb het uiteindelijk voor elkaar gekregen door mijn Wii met een homebrew app region free te krijgen :).

[ Voor 7% gewijzigd door MrVegeta op 03-01-2010 13:47 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Pagina: 1