Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:57
Vandaag met de camera een rondje gelopen en gefietst en onderweg kwam ik de volgende schimmels tegen. De rode vliegenzwammen groeiden op een gegeven moment bij bosjes, dus vandaar het vele rood.

Paddestoel

Paddestoel

Paddestoel

Paddestoelen

Kabouterstoel

Bolletje

Grijze paddestoel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Paddestoelen zijn leuk. Wat je moet proberen is om je onderwerp niet in het midden te zetten, denk aan de gulde snede enzo. Betrek ook wat meer de omgeving erbij, leg je camera op de grond, dat perspectief doet het erg goed met paddo's

Verder vind ik ze er gelig over komen, je paddo's zijn rood met gele stippen, dit komt misschien omdat de witbalans verkeerd stond.

Succes enzo

De eerste is trouwens onscherp, waarschijnlijk omdat je op 1/25 1/4 schoot (jaja ik heb even de exif bekeken)

[ Voor 13% gewijzigd door Moby op 25-10-2009 20:58 . Reden: foutje ]

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppx17
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-08 18:09
Mobyrick schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 18:41:
De eerste is trouwens onscherp, waarschijnlijk omdat je op 1/25 schoot (jaja ik heb even de exif bekeken)
offtopic:
0,25 sec. is altijd nog 1/4de, nog een ruimte factor 6 langzamer. ;)

Verder inderdaad een beetje gelig en hadden er een aantal wel iets lager gemogen. Let er met paddenstoelen dan wel op dat de bovenkant toch het mooiste stukje blijft en dat je daar bij een zijaanzicht ook niet super veel meer van terug ziet.

#5 is mijn favoriet, zou alleen nog iets van de rechter kant af croppen zodat hij iets minder gecentreerd is. Dat groene plukje ernaast heeft wel wat. :)

[ Voor 39% gewijzigd door ppx17 op 25-10-2009 20:10 ]

40D | 8 | 50 | 100 | 300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heronimo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:31
Een leuke herfst-serie, altijd weer fijn om paddenstoelen en de fijne herfstkleuren te zien! :) Ook erg nette DoF!

Zoals al genoemd is het perspectief nogal van bovenaf, door de foto's vanaf een wat lager standpunt te maken krijg je denk ik een beter beeld. Hoewel de kleurtjes vooral zich aan de bovenkant bevinden zijn de structuren aan de zij/onder-kant ook erg mooi!

Foto 2 vind ik erg geslaagd vanwege het mos op de achtergrond. En foto 4 springt er ook voor mij uit door het wat lagere perspectief wat hier een erg fraaie prent oplevert met een fijne bokeh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:57
Ja, die eerste was echt een lastige. Er was erg weinig licht daar in het bos en met een groter diafragma zou alleen de voorste punt van de paddestoel scherp zijn, dus werd de sluitertijd maar lang. Meer ISO's zou op mijn camera ruis gaan opleveren helaas.

Dat de foto's gelig uitvallen is een beetje mijn persoonlijke smaak. Ik vind dat een herfstige en kleurrijke foto een beetje warm mag uitvallen en daarom had ik mijn witbalans wat aangepast daarop.

Verder lag ik voor mijn gevoel al praktisch op de grond voor sommige foto's, maar zal het bij de volgende paddestoel nog lager proberen.

Dank voor het commentaar tot nu toe!