Toon posts:

Abit KT7A stabiel + snel??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heey mensen wie kan mij vertellen of het mobo Abit Kt7a-raid..een beetje stabiel + snel is (kwa u-100 enzo)

Verwijderd

Topicstarter
en ik wil op dit mobo 256MB (133fsb) dauwen..
kweet allleen nog niet welk merk..

deze pc wordt niet om overteklokken duz daar hoeft geen rekening mee gehouden te worden..

welk merk zou ik kopen...en is 256MB (133fsb) dan goed??

Verwijderd

Ik zou even gaan zoeken hier, dit is al vaak genoeg voorbijgekomen

Verwijderd

Ik heb er 1 en ga morgen de hele zooi terugbrengen....niet stabiel te krijgen! Is iets goed mis met de ata controller! Op mijn mobo in ieder geval......cdrom spelers doen het niet of heeeeeeel langzaam en krijg zwarte schermen als ik iets groots installeer, bijvoorbeeld een game.........halverwege de installatie, poef zwart scherm, windows reboot....! :(

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 04 maart 2001 20:58 schreef SuperFlap het volgende:
Ik heb er 1 en ga morgen de hele zooi terugbrengen....niet stabiel te krijgen! Is iets goed mis met de ata controller! Op mijn mobo in ieder geval......cdrom spelers doen het niet of heeeeeeel langzaam en krijg zwarte schermen als ik iets groots installeer, bijvoorbeeld een game.........halverwege de installatie, poef zwart scherm, windows reboot....! :(
ga je hem ruilen voor een andere abit kt7a-raid??? of voor een ander merk??

wat is de rest van je configuratie??
processor:
hdd:
dvd:
etc..

Verwijderd

Je moet de kt7a gewoon goed instellen in het bios loopt-ie heel stabiel. Ben zelf nog steeds aan het zoeken naar de iedeale weg.

Verwijderd

hij werkt een beetj bagger met een adaptec u2k kaart je moet booting from cd in de bios van de scsi kaart uiy zetten das echt minder, maar verder geen klachten over die kt7a-raid
ik heb er alleen nog geen ide dingen in zitten
150 fsb kreeg hem niet echt stabiel netwerk acties waren rete traag niet door te komen mischien lag het ook aan mijn realtek die het niet trok
dus draait ik 137 fsb mt een durontje en trek met geheugen bensh mar een athlond 1gh (266rfsb) er uit :)
ook de intel 1 ghz

• TheBigBug
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-01-2022

TheBigBug

Erg groot voor een insect!

Voor goede biosinstellingen moet je ff hier kijken:

www.apushardware.com/print.php3?actiontype=articles&id=44

Maar dat je KT7A niet stabiel loopt kan ik niet begrijpen, die van mij loopt als een tiet en ik heb er al behoorlijk mee geklooit... Tot 145MHz FSB loopt ie als een trein, daarna kan m'n (merkloze helaas) geheugen het niet meer aan.

Ik ben er iig :) mee!!!

Greetz, Bug (the big one)

Peace cannot be kept by force - it can only be achieved by understanding - Albert Einstein

Verwijderd

Ja = erg goed.
Grootste voordeel vind ik dat als er iets mis mee is dat je 'overal' info kunt krijgen hoe je het probleem moet oplossen dit in tegenstelling tot een aantal andere merken.
:9

• bakboord1
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2025

bakboord1

No. 1 of the eight.

Het kan heel stabiel lopen bij mij tot 152 fsb. Daarna is het over bij mij. Maar ik heb het voltage over het mobo nog niet verhoogt. Wel over de proc dus. Maar het unlocken van je proc kan wel eens lastig zijn bij dit mobo.

Abit KT7A, 700@5.5*150@1,75V, 512 Mb, TNT2 M64 32MB AGP, Terratec DMX x-fire1024, Iiyama VM 452

• DutchPlayer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-11-2025
Het werkt goed, als je maar weet wat je doet!

Dp.

AMD 7800X3D - Lian Li HydroShift - Asus TUF X670E - Corsair Vengance 2x16GB 6000Mhz- Gigabyte RTX4070 Super 12GB - Kingston 1TB M2 - Crucial MX100 512GB - Lexar 2TB M2 - Lian Li O11D Evo RGB - Corair RM750Watt - LG 38

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Als ik weet een mobo moest kopen dat zou ik voor een asus gaan. Met mijn kt7a heb ik niets dan problemen gehad. Nu zijn ze allemaal opgelost maar ik vindt dat ze er niet hadden moeten zijn. En kom nu niet met argumenten van "dat ligt aan jezelf". Ik heb genoeg ervaring en er zijn genoeg soortgelijkje problemen.

Dus laat je iig erg goed informeren. En zoek ook eens op mijn username ;)

• Hamlet
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Hamlet

[: Happy Happy :]

heb ik niet meer :P

Verwijderd

Ga je niet overclocken?

Koop dan in ieder geval geen Abit om te gaan voor stabiliteit |:(

Asus, gigabyte, Epox zijn dan een stuk betere keuzes (minder uitval etc etc)

Verwijderd

Ga voor de MSI KT7 Turbo r KT133a da's het beste bordje wat je voor socket a kunt krijgen (uiteraard imho!)

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

Floor-is

5.2

*uche* MSI *uche*

KT7 Turbo prima plank, stabiel etc.

Bericht hierboven

Verwijderd

Abit rules! :9

Echt een superfijn bord!
Pagina: 1