Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Speedtouch firewall | Moet ik me druk maken op de aanvallen?

Pagina: 1
Acties:

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik heb sinds april een speedtouch modem/router in gebruik waar de beveiligins instellingen staan ingesteld op 'standaard'.
Use this Security Level to allow all outgoing connections and block all incoming traffic. Game & Application sharing is allowed by the firewall.
Af en toe keek eens in een log bestand m.b.t. aanvallen waar tegen ik beschermd was en daar stond maandenlang altijd 0. Alleen keek ik vandaag en opeens was het log toch redelijk gevuld met de volgende dingen:
Intrusion Name Count
fragment_out-of-order 5
tcp_port_scan 12
udp_port_scan 1
tcp_syn_flood 5
udp_flood 1
tcp_null_port 1
icmp_code_unknown 1
Nu vraag ik me af wat het betekent, of de bron buiten of binnenshuis ligt en wat ik kan doen om het te voorkomen.

[ Voor 14% gewijzigd door Ronwiel op 25-10-2009 16:10 ]

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-11 15:05
Zoals ik het kan zien is dit gewoon een poortscan.
Niks erg teminste als het niet meer oploopt.

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
En waar komt zo iets vandaan? Door software van binnen uit of externe bronnen?

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 16:15

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Zo te zien inderdaad een postscan, vergeet alleen niet je standaard wachtwoord te wijzigen aangezien er programma's in omloop zijn die het wachtwoord uit de naam van de speedtouch kunnen destileren.

Ik heb het zelf al drie keer getest (met toestemming) en 100% resultaat

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Verwijderd

ronwiel schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 18:32:
En waar komt zo iets vandaan? Door software van binnen uit of externe bronnen?
Extern, waarschijnlijk iemand die een hele ip-range scant voor wat voor doeleind dan ook.

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-11 16:48
Pim. schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 20:32:
Zo te zien inderdaad een postscan, vergeet alleen niet je standaard wachtwoord te wijzigen aangezien er programma's in omloop zijn die het wachtwoord uit de naam van de speedtouch kunnen destileren.

Ik heb het zelf al drie keer getest (met toestemming) en 100% resultaat
Dat is toch alleen als je extern beheer (oid) aan hebt staan?
Volgens mij staan die standaard uit. Zou je me kunnen PMen met de methode. Kan ik kijken of de speedtouches die ik heb staan allemaal veilig zijn.

Pvouput live

Pagina: 1