NTSC dvd afspelen op laptop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 323655

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik wil binnenkort wat dvd's uit amerika bestellen. De meeste zijn NTSC dvd's. Kan je een NTSC dvd zonder problemen afspelen op je laptop?? (zijn laptops universeel voor PAL, NTSC, SECAM ?) Ik kan helaas geen goed antwoord hierop vinden online, dus vandaar dat ik het hier post.

MvG,
Erik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Dan heb je niet goed gezocht.
PAL/NTSC/SECAM maakt niet uit voor de DVD-speler in je laptop.
Regio's daarentegen wel.
(USA heeft regio 1 en Europa regio 2.)
Dat probleem kan je verhelpen door een programma zoals AnyDVD te installeren dat je speler regiovrij maakt.

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:27

Umbrah

The Incredible MapMan

Beeldsysteem maakt niet zoveel uit voor computers, daar het in feite gewoon mpeg2 bestanden zijn, zei het soms met mild andere framerate (maar boeien, dikke kans dat je laptop in feite 60Hz draait waar PAL 50Hz is, en je vast wel eens een Pal-DVD hebt afgespeeld).

Waar je wél op moet letten is de regiobeveiliging op DVD's, want Tim Kuijk heeft namelijk liever niet dat je importeert. Ik neem aan dat je DVD Speler (in je laptop) op dit moment op Regio 2 staat (Europa), je zult dit (als de DVD's regio beveiliging hebben) moeten veranderen naar Regio 1, en weer terug als je een Regio 2 DVD wilt afspelen. Let echter wel op: dit kun je maar 5 keer (legaal) doen.
edit:
Dit woordje 'legaal' was bedoeld als subtiele hint, maar Neobahamuth gaf het al helemaal weg. Ja, DVD en de beveiliging daarvan is al zo lang gekraakt, dat regio's niet zozeer meer uitmaken, hoewel het je mogelijk wel de €40 licentie van een programma kost. Let echter wel op dat je voortaan met één oog open moet slapen, omdat P-Diddy en Tim Kuijk het niet leuk vinden als je de beveiliging van DVD omzeilt

[ Voor 23% gewijzigd door Umbrah op 25-10-2009 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 323655

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reacties.