Toon posts:

Win 7, draadloze verbinding komt niet tot stand

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Onder windows 7 lukt het niet om de draadloze verbinding te maken tussen de sweex 310router en de sweex 312 netwerkkaart.
Ik heb de vista 64 (ik heb W7, 64) driver voor de netwerkkaart geinstalleerd. Hij ziet de netwerken wel, ook van de buren e.d. maar kan geen verbinding maken met de mijne.

Firewall al uitgezet, geen verschil
ip v6 uitgezet, geen verschil

Iemand enig idee? Ik zit nu met de pc op de gang om via de kabel verbinding te maken...

Alvast bedankt

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:21
Zet je netwerkbeveiliging eens uit en probeer nogmaals.

Verwijderd

Topicstarter
ook geprobeerd, geen verbinding

Verwijderd

Kijk eens met netstumbler of vistumbler of je router staat ingesteld op hetzelfde kanaal als dat van bv je buren.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:51

Umbrah

The Incredible MapMan

Zit er toevallig een tool van sweex zelf bij de netwerkkaart(driver)? Zoja: gooi snel weg. Die dingen werken eigenlijk niet met W7, en zijn waarschijnlijk de oorzaak van je problemen. De W-lan manager van W7 zelf is makkelijker in het gebruik dan de meeste van die tools zelf.

Verwijderd

Topicstarter
Eerst geprobeerd zonder sweex driver, resultaat: geen verbinding
vervolgens met sweex drivers ook geen verbinding.

Hij vind de router wel, maar de verbinding lukt niet. Zal netstumbler proberen onder de knie te krijgen..

• PhatFish
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-01 16:01

PhatFish

and, uhm......Moo

Kijk ook even of je netwerk al bij de voorkeursnetwerken staat. De helpdesk waar ik werk, krijgen we sinds de win7 release erg veel van dit soort problemen. oplossing blijkt dan de lijst met voorkeursnetwerken te nuken en het netwerk opnieuw toe te voegen. Heb mezelf nog niet verdiept in waar het fout gaat (driver, WPA/WPA2, etc) maar dit wil nog wel eens de oplossing zijn.

...

Verwijderd

Topicstarter
Ook geprobeerd. Werkt ook niet.

Verwijderd

Iets wijzer geworden van netstumbler?
edit
Tip:
Zet WPA2 aan icm TKIP AES.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2009 16:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
nee netstumbler moet ik nog uitvogelen..

WPA2 TKIP AES ook al eens geprobeerd.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 16:15:
nee netstumbler moet ik nog uitvogelen..

WPA2 TKIP AES ook al eens geprobeerd.
Kom je wel tot aan wachtwoord invoeren of niet ?

• Chillosophy
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-02 20:10
Verwijderd schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 15:24:
Eerst geprobeerd zonder sweex driver, resultaat: geen verbinding
vervolgens met sweex drivers ook geen verbinding.

Hij vind de router wel, maar de verbinding lukt niet. Zal netstumbler proberen onder de knie te krijgen..
Driver is ook wel nodig, maar geen beheerprogramma.
Heb zelf Windows 7 nog niet geprobeerd, maar neem aan dat er een dergelijke "Verbindingsproblemen vaststellen"-optie in zit. Wat geeft die aan als mogelijke oorzaak?

• IseT
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:08
Ik heb zelf ook al problemen met wifi en Win7 alleen dan met een sitecom router en adapter. Zonder beveiliging lukt het wel. Zodra er een pass op staat dan lukt mij het ook niet. Denk dat Win7 nie zo van beveiligde netwerken houd.

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

IseT schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 20:16:
Ik heb zelf ook al problemen met wifi en Win7 alleen dan met een sitecom router en adapter. Zonder beveiliging lukt het wel. Zodra er een pass op staat dan lukt mij het ook niet. Denk dat Win7 nie zo van beveiligde netwerken houd.
Dat laatste is natuurlijk grote onzin. Zo'n beetje elk netwerk is tegenwoordig beveiligt en het werkt hier met verschillende netwerken en beveiligingen uitermate goed. Windows zorgt voor een snelle totstandkoming van de verbinding. Neemt niet weg dat het natuurlijk vervelend is als je er wel een probleem mee hebt.

Ik zou toch in de richting van de drivers kijken.

• sn0w13
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 03-03 12:19
Ik had ongeveer hetzelfde probleem met Windows 7.
Na veel zoeken lag het bij mij aan mijn virusscanner AVG 8.5.

Na de nieuwe versien 9.0 te installeren had ik geen problemen meer.

• IseT
ik heb zelf geen virus scanner geinstalleerd op dit moment. Heb het met drivers en het beheerprogramma geprobeerd en zonder. Heb ook een andere stick geprobeert. WPA TKIP en WPA2 AES beide zelfde resultaat. Ook geprobeerd met pincode van de router. Niks werkt, zit atm op een onbeveiligd netwerk.... geeft een heel naar gevoel, heb bestanden delen etc. allemaal uitgeschakeld. Deel bestanden nu op de oude manier met een externe disk. Zeer irritant :(

• Scheeve
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01-03 00:29
Het lijkt net alsof je router je niet meer accepteerd :P Heb je al geprobeerd met een andere computer naar je router te verbinden?

Verwijderd

Scheeve schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 20:44:
Het lijkt net alsof je router je niet meer accepteerd :P Heb je al geprobeerd met een andere computer naar je router te verbinden?
Geef je netwerkkaart een vast IP adres!

• croontje
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-02 12:52
Hoi,

Ik heb hetzelfde probleem met mijn Dlink USB Wifi stickje. Hij ziet mijn netwerk, ik kan mijn key ingeven en vervolgens krijg ik de melding dat hij geen verbinding kan maken. Netwerk van de buren lukt perfect.

Verschil is het feit dat ik WPA heb en zij WEP, dus ik heb nieuwere drivers gedownload en dan gaat het wel.

• Evilslayer
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:21
Ook al eens een gelijkaardig probleem meegemaakt.
Drivers updaten van je netwerkkaart heeft het probleem opgelost

• IseT
Scheeve schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 20:44:
Heb nog een andere pc staan met vista. Heeft een linksys adapter. Geen problemen met een beveiligd netwerk. Onder xp had ik er ook geen problemen mee. Alleen Win7 werkt niet mee. Heb de eerste dag van mijn win7 installatie uren zitten klooien met verschillende opties. Een factory reset van de router werkte ook niet. Het gekke is dat de WSP functie van de router en adapter ook niet werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb met mijn oude pc gewoon verbinding gehad, (win xp).

Persoonlijk denk ik ook dat het aan de driver ligt, de vista 64 driver lijkt niet goed om verbinding te maken.
Ik heb de nieuwe Avast virusscanner lopen, ik kan proberen die eens uit te schakelen, maar heb weinig hoop.

Heb de vraag ook bij sweex uitgezet. Ben benieuwd...

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:36
Probeer het anders eens met de drivers van de chipset fabrikant zelf, die zijn meestal een stuk nieuwer (deze hebben ook Win 7 support). De tweede optie moet je hebben (volgens de sweex drivers is 't de RT2860).

Verwijderd

Topicstarter
Nielson schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 09:40:
Probeer het anders eens met de drivers van de chipset fabrikant zelf, die zijn meestal een stuk nieuwer (deze hebben ook Win 7 support). De tweede optie moet je hebben (volgens de sweex drivers is 't de RT2860).
Die ga ik vanavond thuis proberen. We zullen zien.

Verwijderd

Topicstarter
nog steeds geen succes helaas.

• IseT
Het is mij gelukt met een WEP beveiliging met HEX code. Enige probleem nu is de HomeGroup, die accepteert alleen maar andere Win7 computers. Mijn Vista pc kan hier jammer genoeg niet mee connecten :(

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:51

Umbrah

The Incredible MapMan

IseT schreef op zondag 01 november 2009 @ 18:58:
Het is mij gelukt met een WEP beveiliging met HEX code. Enige probleem nu is de HomeGroup, die accepteert alleen maar andere Win7 computers. Mijn Vista pc kan hier jammer genoeg niet mee connecten :(
Je kan nog altijd handmatig users (zoals "everyone" met "read/write") per share toevoegen, anders had je problemen met geinige kleine apparaatjes zoals Popcorn hours, hoewel steeds meer van die dingen ook rechtstreeks libraries kunnen aanspreken over UPnP ;)
Pagina: 1