Toon posts:

Externe hardeschijf & USB-sticks

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik probeer een probleem te verhelpen op een computer, maar kom er niet uit.
Misschien kunnen jullie mij helpen.

Het probleem:
Wanneer de externe hardeschijf op de computer is aangesloten, worden usbsticks en de camera (bijna)niet herkend. Het geluid van het aansluiten is er wel maar vervolgens geeft windows een melding: Apparaat wordt niet herkend, of wordt er wel een verwisselbare schijf weergeven maar krijgt dit station geen naam en bij het verkennen worden er geen bestanden weergeven. Wanneer ik de externe hardeschijf veilig verwijder, worden ineens alle usb-sticks en de camera herkend en functioneren deze gewoon goed.

Wie kan mij helpen?
(op de computer draait Windows Xp)

M.v.g. Nick

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Het zou helpen als je wat details zou geven, dwz een overzicht van de hardware (merk en type) van computer en harde schijf en andere externe apparaten, voeding (merk type wattage), en wat je al geprobeerd hebt. Je verwacht nu een antwoord van helderzienden?

Al eens een externe USB-hub met eigen voeding geprobeerd?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

DarkSide

theres no place like ::1

het lijkt er idd op dat je externe hd op de een of andere manier teveel power vraagt van de usb controller. Kijk eens of hij een extra stroom voorziening heeft, of probeer het idd via een powered usb hub.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:18

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Zoals reeds opgemerkt geef eens wat meer informatie m.b.t. de gebruikte hardware. Bijvoorbeeld of de externe hardeschijf ook een eigen voedingsadapter heeft. Zoals al tweemaal genoemd lijkt het er op dat de externe hardeschijf gewoon te veel van de USB poort vraagt.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/