Toon posts:

Hd hitte-probleem!!!

Pagina: 1
Acties:
  • 261 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb net een nieuwe Harddisk gekocht (quantum firebal as 30Gb ata/100 7200 rpm)

heb hem een halve dag gebruikt alleen nu heb ik win2000 geinstalleerd. Loopt alles in een keer vast.
Ik heb hem daarna gereset en toen kon hij mijn harddisk niet meer vinden (blijft zoeken en geeft dan een HDD error)

toen heb ik mijn pc open gedaan en gevoeld.
dat ding is tering-heet!!!!! :'(

waar kan dit aan liggen.
hebben deze schijven actieve koeling nodig ofsow?

Ik heb hem in ieder geval even laten afkoelen en nog niet weer gebruikt.

WIE kan mij HELPEN???
ik ben hopeloos...

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

lamaar.... foutje... niet goed gelezen

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:21
Misschien heb je een kleine kast!? Probeer anders eens je harde schijf vrij te bouwen indien dit nog niet zo is. Als het probleem zich dan nog voordoet, moet je maar eens terug gaan naar de winkel!

Heb je al eens gekeken BTW of je fan van je koeling niet kapot is. Ook kun je overwegen een 2e fan in te bouwen of actieve koeling op je harde schijf te bouwen.

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Mierenneukmode:

Jij koopt een HD op zondag ? :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem nog steeds niet terug in m'n kast
(btw Big tower HX08....)
Ik hoop alleen niet dat hij kapot is want hij was echt enorm heet.
spontane vastloper en de pc kon niet meer met dat ding overweg. dan ga ik niet met primitieve koeling proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 04 maart 2001 15:09 schreef Pizzaman het volgende:
Mierenneukmode:

Jij koopt een HD op zondag ? :)
Nee, heb hem sinds vrijdag-middag.
ben zaterdag niet achter m'n pc geweest..

Verwijderd

Hij kan kapot zijn, maar ik moet erbij zeggen dat mijn Quantum Fireball EX 5.1Gb ook warmer wordt dan de Seagate Cheetah 10.000rpm Ultra2Wide schijven die ik in een andere PC heb zitten.

Aangezien je een AOpen HX08 kast hebt, kun je het volgende doen; boven de voeding heeft de kast plaats voor 4 schijven. Daarnaast is daar plaats voor 2st. 8cm ventilatoren. Met 2 van die ventilatoren krijg je die schijf wel koel denk ik...

Verwijderd

[nog ergere mierenneukmode]
je koopt het ding op vrijdag en je zet em er pas op zondag in?? hmm..als ik iets nieuws heb dan gaat het er in zodra ik thuis kom...
[/nog ergere mierenneukmode]

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 04 maart 2001 15:15 schreef MREn het volgende:
je koopt het ding op vrijdag en je zet em er pas op zondag in?? hmm..als ik iets nieuws heb dan gaat het er in zodra ik thuis kom...
Ik heb hem er vrijdag middag ook ingezet alleen nog niet zo veel tijd om er serieus wat mee te doen. Zaterdag werken. dus...

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op zondag 04 maart 2001 15:15 schreef MREn het volgende:
[onzinmode]
* WFvN neemt altijd z'n vriendin EN de computer mee als hij nieuwe hardware gaat kopen.... op de terugweg mag vriendin rijden, terwijl wfvn al gaat zitten schroeven
[/onzinmode]

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 04 maart 2001 15:14 schreef Jeroen.Engelen het volgende:
Hij kan kapot zijn, maar ik moet erbij zeggen dat mijn Quantum Fireball EX 5.1Gb ook warmer wordt dan de Seagate Cheetah 10.000rpm Ultra2Wide schijven die ik in een andere PC heb zitten.

Aangezien je een AOpen HX08 kast hebt, kun je het volgende doen; boven de voeding heeft de kast plaats voor 4 schijven. Daarnaast is daar plaats voor 2st. 8cm ventilatoren. Met 2 van die ventilatoren krijg je die schijf wel koel denk ik...
Ik heb een K7M met ata/66 ondersteuning en een korte ata/66 kabel. dus ik kom niet helemaal bovenin.
en ik heb een 220v 12x12cm fan bovenin
dus ik heb daar verder weer geen problemen mee.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb net even op de viahardware site gekeken. daar hadden ze het bij de nieuwste drivers over een hotfix...
4.28 FINAL - New AGP Driver .cat file (same actual AGP version as 4.27). New INF update, version 1.20. Now officially sanctioned by VIA. New version (4.28Va) of file.

Update - Until VIA can produce a new IDE busmaster for Win2K, I suggest 686B owners ONLY install the Microsoft ATA/100 hotfix, which will help you eek out a bit more performance out of the default Microsoft IDE driver. Win9X and 686A southbridge users shouldn't be affected.
(ik heb dus een ata/66 mobo en een ata/100 schijf. )

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem na 2 a 3 uur afkoelen weer in m'n pc gedaan en hij is gewoon defect!
:'( :'(
dikke pech dus...

Verwijderd

Topicstarter
Bestaat er niet zo iets als een HD-reparateur
het is een Quantum Fireball Ata/100 AS30

Ik weet niet of er een nederlandse distributeur van Quantum is...

Verwijderd

Joh; dat ding moet het gewoon doen! Simpel. Desnoods hang je em tussen 2 branders in; hij moet het gewoon doen!

Omruilen dus....
Pagina: 1